۲۳ مرداد ۱۳۹۸، ۱۷:۴۷
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 83437340
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزایش روحیه امیدواری و نشاط در مناطق سیل‌زده خوزستان مورد توجه قرار گیرد

اهواز-ایرنا- نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال احمر گفت: جلوگیری از گسترش یأس و نا امیدی در بین مردم مناطق آسیب دیده از سیل در خوزستان وافزایش روحیه امیدواری و نشاط از مهم ترین وظایف مسئولان استان درزمان پساسیلاب است.

حجت الاسلام و المسلمین "عبدالحسین معزی" چهارشنبه در حاشیه آیین تکریم و معارفه مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر خوزستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: در برهه پس از حوادث ۲ آسیب بزرگ افسردگی و دچار شدن به یأس و ناامیدی نسبت به آینده ، مردم حادثه دیده را تهدید می کنند و این نگرانی وجود دارد در مناطق سیل‌زده استان این آسیب ها گسترش یابد.

وی گفت: برای مقابله با گسترش این ۲ آسیب در مناطق سیل زده کشور در جمعیت هلال احمر برنامه‌ریزی‌هایی انجام گرفت و گروه‌هایی برای آموزش و شادی آفرینی در بین مردم آسیب دیده توسط این جمعیت تشکیل شد که خدمات آموزشی و ایجاد نشاط را در این مناطق ارایه دادند.

حجت الاسلام و المسلمین  معزی ادامه داد: در این گروه ها تلاش شد تا با مانوس کردن مردم آسیب دیده با قرآن ناامیدی را کاهش دهند، زیرا بسیار سخت است که فردی بعد از سال ها ساختن یک زندگی با یک حادثه تمام دارایی خود را از دست بدهد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال‌ احمر افزود: بعد از هر حادثه ای اگر زمینه اشتغال و کار برای مردم مناطق آسیب دیده فراهم شود با ترویج افسردگی و یأس در بین آسیب دیدگان حوادث مقابله می شود.

وی گفت:انجام کشت تابستانه در مناطق سیل زده استان با این وسعت ( ۲۰۰ هزار هکتار) که حتی می تواند برنج شمال کشور را تامین کند به مردم این مناطق نشاط می دهد و خود نوعی مبارزه با یأس و نا امیدی است.

حجت الاسلام و المسلمین  معزی ادامه داد: می توان از تجربه ای که بعد از حادثه سیل درخوزستان برای افزایش روحیه امیدواری توسط نهادهای امدادی و مسئولان استان انجام گرفت ، در حوادث احتمالی آینده بهره گرفت.

نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال‌ احمر ادامه داد: وظیفه هلال احمر امدادرسانی به تمامی مناطق در زمان بحران وحادثه و مدیریت کمک رسانی است.

وی با اشاره به اینکه انتظار می رود امدادرسانی توسط هلال احمر به مناطق حادثه دیده به صورت کامل پوشش داده شود اظهار داشت:  هلال احمر با راه اندازی خانه های هلال در مناطق مختلف شهری و روستایی در زمان وقوع حادثه از نیروهای مردمی نیز برای کمک رسانی استفاده می کند و تلاش دارد که امدادرسانی در دورترین مناطق نیز انجام شود.

امروز درمراسمی با حضور حجت الاسلام و المسلمین  عبدالحسین معزی نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال احمر ،از حجت الاسلام قربانعلی سعادت نیا که به مدت پنج سال مسئولیت دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر خوزستان را به عهده داشت تجلیل و حجت الاسلام محمد انصاری به عنوان مسئول جدید این دفتر معرفی شد.

به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام و المسلمین معزی"  نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال‌احمر شامگاه سه شنبه برای سفری ۲ روزه وارد خوزستان شد.

از جمله برنامه های وی دراین سفر حضور در آیین تکریم و معارفه مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان و بازدید از مناطق سیل زده شهرستان کارون عنوان شده است.

وی با حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالنبی موسوی فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان، آیت ا... سید محمد علی موسوی جزایری زعیم حوزه های علمیه خوزستان و، آیت ا... سید علی شفیعی از نمایندگان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری دیدارهای جداگانه داشت.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در فروردین امسال نیز در جریان وقوع سیل به خوزستان سفر کرد و از مناطق سیل زده و نحوه امدادرسانی دیدن کرد.

۷۱۵۸/۶۰۰۲

برچسب‌ها

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha