۲۳ مرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۰۵
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 83436899
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۰ نفر از برگزیدگان جشنواره کتابخوانی رضوی در اصفهان تجلیل شدند

اصفهان - ایرنا - آیین اختتامیه نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در اصفهان روز چهارشنبه با معرفی و تجلیل ۷۰ نفر از برگزیدگان این رویداد فرهنگی در نگارستان امام خمینی (ره) این کلانشهر برگزار شد.

سرپرست  اداره کل کتابخانه های عمومی استان اصفهان هدف از برپایی این جشنواره را نشر و نهادینه کردن سیره رضوی، معرفی ابعاد شخصتی و علمی کریمان اهل بیت امام رضا (ع)، شاه چراغ و حضرت معصومه (س) برشمرد.

امیر هلاکویی اظهار داشت: این جشنواره در  چهار رده مختلف سنی کودکان متولد ۹۰ تا ۹۴، کودکان متولد ۸۶ تا ۸۹، نوجوانان متولد ۸۱ تا ۸۵ و جوانان و بزرگسالان سال ۱۳۸۰ به قبل برگزار شد.

وی بیان داشت: بر این اساس ۱۲ عنوان کتاب برای چهار رده سنی شرکت کننده در جشنواره کتابخوانی رضوی معرفی شد.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی اصفهان اضافه کرد : این جشنواره دارای چندین قالب شامل مسابقه مکتوب نقاشی ویژه کودکان و نوجوانان و قالب فضای مجازی باعنوان پویش کتابخوان مجازی، قالب پویش نشست کتابخوان مجازی در رده سنی جوان، نوجوان و بزرگسال بود.

وی خاطرنشان کرد: در قالب نخست کودکان از جذاب‌ترین بخش کتاب‌های معرفی شده نقاشی کشیدند و در قالب دوم نیز نوجوانان با ضبط صدای خود توسط موبایل به معرفی کتاب پرداختند.

هلاکویی با اشاره به استقبال بسیار مطلوب از این جشنواره نسبت به دوره های قبلی در استان ادامه داد : امسال ۷۵ هزار نفر در این جشنواره شرکت کردند و این در حالی است که در دوره های قبل تعداد شرکت کنننده ها از ۱۰ هزار نفر تا ۳۰ هزار نفر بوده است.

وی مجموع شرکت کنندگان در سطح کشور را یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر عنوان کرد و گفت: در بررسی های صورت گرفته با توجه به استقبال بالا در استان، اصفهان به عنوان استان شاخص کشور در جشنواره شناخته شده است.

این مسوول همچنین به مشارکت تمامی کتابخانه های عمومی و ۶ کتابخانه مشارکتی در این جشنواره اشاره کرد و گفت: در برگزاری این جشنواهر ۹۵ دستگاه با این اداره کل همکاری مطلوب داشته اند.

هلاکویی افزود: از مجموع ۷۵ هزار نفر شرکت کننده در این دوره از جشنواره ۸۵۰ نفر در سطح استان برگزیده شدند که از ۷۰ نفر آنها در شهرستان اصفهان تجلیل صورت گرفت.

هم اکنون در استان ٣٠٠ باب کتابخانه های عمومی موجود است که از این تعداد ۱۸۰ کتابخانه نهادی و ۱۲۰ کتابخانه مشارکتی و توسط بخش خصوصی و دستگاه های مختلف از جمله شهرداری ها ایجاد شده است.

/۶۰۲۶/۶۹۹۴

برچسب‌ها

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha