۲۳ مرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۰۱
کد خبرنگار: 2448
کد خبر: 83436646
T T
۰ نفر
آفریقای جنوبی میزبان نشست همبستگی در برابر زورگویی های آمریکا

تهران- ایرنا- نمایندگان کشورهای ایران، کوبا، فلسطین و ونزوئلا با حضور در نشست آفریقای جنوبی آمریکا را به دلیل سیاست های «زورگویی، ارعاب، محاصره اقتصادی و تحریم ها» مورد انتقاد قرار دادند.

به گزارش روز چهارشنبه خبرگزاری نامیبیا، نمایندگان کشورهای حاضر در این نشست هم اندیشی در شهر ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی سیاست های آمریکا را باعث آسیب رساندن به تجارت بین المللی و صلح جهانی معرفی کردند.

«رودولفو بنیتز ورسن» سفیر کوبا در آفریقای جنوبی گفت، کشورهایی که با تحریم های اقتصادی ایالات متحده روبرو هستند باید متحد شوند و ی خاطرنشان کرد: کشور وی با وجود محاصره ایالات متحده پیشرفت کرده است.

محسن موحدی قمی سفیر ایران در آفریقای جنوبی هم اظهار داشت : واشنگتن به تحریم ها و محاصره اقتصادی یک جانبه اعتیاد دارد.

وی با تأکید بر اینکه چند جانبه گرایی تنها راه حل درگیری های جهانی است، از جامعه جهانی خواست که در برابر زورگویی های مقاومت کنند و تسلیم نشوند.

آلوین بوتز، معاون وزیر روابط بین الملل آفریقای جنوبی در نشست ژوهانسبورگ از ایالات متحده خواست که به سازمان ملل و تصمیمات آن احترام بگذارد.

وی گفت: هر عضو سازمان ملل متحد باید تابع آن سازمان باشد زیرا یکجانبه گرایی استقلال ارضی و نتایج دموکراتیک را تضعیف می کند.

نمایندگان اتحادیه های کمونیست جوان آفریقای جنوبی، کنگره اتحادیه های کارگری و حزب کمونیست آفریقای جنوبی نیز در این نشست هم اندیشی سخنرانی کردند و خواستار همبستگی در برابر محاصره ایالات متحده شدند.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha