۱۹ مرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۴۱
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 83431893
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

همایش تجلیل از ۲۷۳ آزاده گنبدکاووس برگزار می‌شود

۱۹ مرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۴۱
کد خبر: 83431893
همایش تجلیل از ۲۷۳ آزاده گنبدکاووس برگزار می‌شود

گنبدکاووس - ایرنا - رییس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران گنبدکاووس در شرق استان گلستان اعلام کرد که به مناسبت سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن، همایش تجلیل از ۲۷۳ آزاده این شهرستان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمود تمرتاش روز شنبه در جمع خبرنگاران گفت: گنبدکاووس در مجموع ۲۷۳ آزاده سرافراز دارد که مراسم تجلیل از این عزیزان در روز ۲۷ مرداد با حضور مسوولان استانی و شهرستانی برگزار می شود.

وی افزود: برای بزرگداشت ایام ورود آزادگان به میهن، مراسم استقبال نمادین از کاروان آزادگان و عطرافشانی گلزار شهدای گمنام گنبدکاووس روز شنبه ۲۶ ماه جاری درمحل یادمان شهدای گمنام و با حضور  مسوولان ادارات و نهادهای این شهرستان برگزار می شود.

تمرتاش همچنین آمار شهدای شهرستان گنبدکاووس را  ۵۱۳ شهید اعلام کرد و گفت: از این تعداد شهید ۲۱ نفر شهیده (خانم)، ۱۷۳ نفر اهل سنت، ۳۰ شهید دانش آموز، ۳۳ شهید واقعه منا و سه شهید مدافع حرم هستند.

وی اضافه کرد: علاوه بر آمار شهدا و آزادگان، گنبدکاووس ۱۷۱۰ جانباز (ایثارگر) دارد که ۹۶۷  نفر آنان کمتر از ۲۵ درصد و ۶۷۹ نفر آنان نیز بین ۲۵ تا ۴۹ درصد جانبازی دارند و از اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران خدمات دریافت می کنند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گنبدکاووس همچنین با تشریح برخی خدمات این اداره به جامعه هدف و خانواده های آنان، از بیکاری ۲۳۵ نفر از فرزندان شهدا و ایثارگران این شهرستان که مدرک تحصیلی دانشگاهی نیز دارند، خبر داد و گفت: تلاش داریم با همکاری ادارات و نهادها و در چارچوب ضوابط قانونی، فرصت شغلی برای این عده فراهم شود.

تمرتاش ادامه داد: درسال گذشته با تلاش های صورت گرفته برای ۵۳ نفر از فرزندان شاهد و ایثارگر گنبدکاووس در دستگاه های مختلف اداری فرصت شغلی ایجاد شد.

وی با تبریک ۱۷ مرداد روز خبرنگار و گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی، حرفه خبرنگاری را از شغل های بسیار سخت و حساس دانست و گفت: اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه و هدایت افکار عمومی کار ارزشمندی است که خبرنگاران باید به عنوان یک دیده بان، با شناخت صحیح نیازها و مطالبات دو سویه مردم و مسوولان در این مسیر گام بردارند.

گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

/۳۰۳۹/۱۸۶۰

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha