۱۹ مرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۳۷
کد خبر: 83431844
T T
۱ نفر

تبلیغات حوزه سلامت ساماندهی می شود

۱۹ مرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۳۷
کد خبر: 83431844
تبلیغات حوزه سلامت ساماندهی می شود

تهران- ایرنا- ساماندهی تبلیغات حوزه سلامت در نشست مشترک سازمان نظام پزشکی با معاونان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید و اعلام شد که تبلیغات حوزه سلامات ساماندهی می شود.

به گزارش روز شنبه اداره کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، در نشست مشترکی که با حضور رئیس کل و شورای معاونان سازمان نظام پزشکی با معاونان وزارت بهداشت در محل سازمان نظام پزشکی برگزار شد، آثار سوءتبلیغات اغواکننده در حوزه سلامت که از رسانه های جمعی منتشر می شود، مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بر لزوم ساماندهی این تبلیغات تاکید شد.

در این نشست مشترک در خصوص آثار افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوهای رشته پزشکی از جمله کاهش کیفیت درمان، نبود امکانات آموزشی و سیستم های اجرایی بحث و تبادل نظر انجام شد؛ همچنین نحوه اجرای قانون استفاده از کارتخوان و پایانه الکترونیک فروشگاهی در مراکز بهداشتی و درمانی مورد بررسی قرار گرفت.

۲۵ اردیبهشت امسال وزارت بهداشت فهرست کالاها و اقدامات آسیب رسان به سلامت جهت منع تبلیغات را اعلام و بسیاری از محصولاتی راکه از صداوسیما به صورت مستقیم تبلیغ می شود، در فهرست ممنوعه قرار داد، فهرستی که صداوسیما تقریبا توجهی به ممنوعیت تبلیغ آن نکرده و تاکنون با وجود پیگیری رسانه ها همچنان به تبلیغ آنها ادامه می دهد.
موضوع تبلیغ کالاهای آسیب رسان سلامت به ضرر مردم بوده و وزارت بهداشت وظیفه دارد در این زمینه مداخله کند.

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha