۱۷ مرداد ۱۳۹۸، ۲۰:۴۵
کد خبرنگار: 2667
کد خبر: 83430694
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

برکت پاسداشتنی زمین/ ۲۹۲ هزار تن گندم خریداری شد

ایلام - ایرنا خرمن های زرین حاصله از برداشت گندم در ۱۴۰ هزار هکتار گندمزار، فضای مزارع و روستاهای ایلام را چون اشعه زر خورشید گرم و خواستنی کرده و به موازات ان خرید محصول برداشت شده به نرخ تضمینی رونق بخش معیشت خانوارهای بهره بردار و همچنین اقتصاد استان شده است.

برداشت گندم و خرید تضمینی آن در استان ایلام درحالی ادامه دارد که قرائن از سال پر برکت زمین و  فراروی تولید و برداشت از براوردهای اولیه - ۳۰۰هزار تن -حکایت دارد.

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی ایلام گفت: تاکنون ۲۹۲ هزار تن گندم توسط مراکز خرید دولتی و خصوصی با نرخ تضمینی از کشاورزان استان خریداری شده است.

حشمت زرین جوب  اظهار داشت: از این مقدار گندم ۲۶۴ هزار تن گندم خوراکی دروم و معمولی و ۲۷ هزار تن گندم بذری خریداری شده است.

وی مجموع کل تولید کشاورزان گندم کار استان ایلام را ۳۴۰ هزار تن عنوان کرد و گفت: بخشی از این مقدار گندم تولید شده برای استفاده کشاورزان و خوراک احشام به عنوان خودمصرفی توسط خود کشاورزان ذخیره سازی می شود.

 کار برداشت و خرید عمده مناطق استان تمام شده و برداشت در برخی مناطق سخت گذر یا برداشت های خود مصرفی کشاورزان ادامه دارد.

 از مجموع ۲۶۴ هزار تن خرید تضمینی گندم ۲۵۶ هزار تن را مراکز خرید دولتی و هشت هزار تن نیز از سوی مراکز خرید خصوصی خریداری شده است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان ایلام نیز اظهار داشت: تاکنون ۹۸ درصد مطالبات گندم کاران به صورت ۱۰۰ درصدی پرداخت شده است.

کامران سلیمان پور یادآور شد: چهار هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال از مطالبات گندم کاران استان ایلام پرداخت شده و ۶۰ میلیارد ریال دیگر نیز در روزهای آتی به حساب کشاورزان واریز می شود.

۴۰ مرکز دولتی و خصوصی برای خرید و ذخیره سازی گندم با ظرفیت ۴۰۰ هزار تن در  استان ایلام فعال است.

بخش کشاورزی با ۵۵ هزار خانوار بهره بردار ، معیشت  ۵۰ درصد جمعیت استان ایلام  را تامین می کنند.

 اقلیم مناسب و متنوع استان و منابع مناسب آب پتانسیل  ایلام برای توسعه محصولات مختلف کشاورزی است.

استان ایلام دارای ۶ هزار هکتار اراضی باغی و ۳۴۰ هزار هکتار اراضی زراعی با کشت عمده غلات و بعد ان کلزا با تولید سالانه ئ۲۰ هزار تن  و ذرت۶۰ هزار است. 

گستره مناسب جنگل و مرتع دلایل زمینه ای توسعه بخش کشاورزی ایلام است.

یک میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار از وسعت ۲ میلیون هکتاری استان ایلام را اراضی طبیعی جنگل و مرتع  تشکیل داده که زمینه شکل گیری دیگر زیربخش های کشاورزی چون دامپروری مبتنی بر کوچروی را فراهم کرده است.

۶۰۳۴

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha