از اظهارات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص مشکلات خبرنگاران تا تخریب ۱۴۰۰ مدرسه در سیل

استانها - ایرنا - اظهارات وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی درخصوص بیمه و مشکلات خبرنگاران، ایران در حفاظت از مرزهای آبی قدرت خود را نشان داد، تکمیل راه‌آهن گیلان تا آستارا، جزو پروژه‌های اقتصاد مقاومتی، اولویت نخست اقتصاد کشور ایجاد اشتغال است، شانس آمریکا برای مذاکره، با نقض عهد از بین رفت، افتتاح چند طرح تولیدی در چناران ،شانس آمریکا برای مذاکره، با نقض عهد از بین رفت،۲۰۰ خبرنگار با قطار گردشگری، گیلان‌گردی کردند، تخریب ۱۴۰۰ مدرسه کشور در سیل اخیر از جمله مهمترین خبرهای ۲۴ ساعت گذشته خروجی سراسری اخبار استان‌های ایرنا بود.

خروجی سراسری استان‌ها، ویترین اخبار مهم و ملی ۳۱ سایت استانی خبرگزاری جمهوری اسلامی است که روزانه حدود ۲۰۰ فرآورده خبری شامل خبر، گزارش، مصاحبه، یادداشت، گزارش تصویری و میزگرد در آن انتشار می‌یابد و چکیده مهمترین آنها هر روز در قالب «بسته خبری ۲۴» برای آگاهی و بهره برداری مخاطبان ارائه می‌شود:

اظهارات وزیر فرهنگ و ارشاد در خصوص بیمه و مشکلات خبرنگاران

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در سفر به گرگان با گرامیداشت ۱۷ مرداد سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار فقید ایرنا گفت که برطرف کردن مسائل بیمه ای و مشکلات صنفی خبرنگاران دغدغه این قشر را کم می کند اما مشکل را از اساس حل نمی کند.

سیدعباس صالحی امیری ضمن تبریک به جامعه خبری اظهار داشت: تولید محتوا و انتشار مطالب اختصاصی در رسانه ها، یکی از تاکیدات وزارت ارشاد برای اعطای امتیاز و یارانه است و بر همین اساس به دنبال اصلاح و بازنگری نحوه کمک به رسانه ها هستیم.

وی بیان کرد: بی تردید رسانه ها به اعتبار انتشار مطالب اختصاصی و تولد محتوا، مورد توجه قرار گرفته و می توانند علاوه بر نقش آفرینی در جامعه، با جذب و حفظ مخاطبان به حیات خود ادامه دهند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: با وجود اصرار بر لزوم حرکت رسانه ها به سمت تولید محوری، حمایت از فعالان رسانه ای را تا حد امکان ادامه داده و تلاش می کنیم دغدغه های آن ها را با استفاده از اعتبارات موجود برطرف سازیم.

صالحی ادامه داد: با توسعه خدمات بیمه ای، افزایش یارانه مطبوعات و تلاش برای اعطای تسهیلات حمایتی و مسکن حمایت از خبرنگاران بیشتر می شود هرچند معتقدم مشکل در این حوزه را از اس اساس حل نمی کند.

جهانگیری: ایران در حفاظت از مرزهای آبی قدرت خود را نشان داد

معاون اول رئیس جمهوری روز پنجشنبه در مراسم افتتاح دو هزار ۵۰۰ طرح  عمرانی و اشتغال کمیته امداد خراسان رضوی در مشهد گفت:خط قرمز جمهوری اسلامی حفاظت از مرزهاست و احدی حق تعرض به مرزهای ما را ندارد و نظام جمهوری اسلامی ایران در حفاظت از مرزهای آبی قدرت و قاطعیت خود را نشان داده است.

اسحاق جهانگیری افزود: ما در حفاظت از مرزهای آبی کشورمان نشان داده ایم حتی اگر قدرتی مانند آمریکا به اشتباه هم وارد مرزهای ما بشود با برخورد قاطعانه ما مواجه می شود و همه باید این را بدانند.

وی  با تجلیل و قدردانی از اقدام کمیته امداد امام خمینی(ره) در حمایت از ایجاد نیروگاه های خورشیدی به عنوان یکی از نیازهای اصلی کشور توسط مددجویان کمیته امداد گفت: امیدواریم مجموعه این فعالیت ها در زمینه نیروگاه های خورشیدی برای کشور و مددجویان سرشار از موفقیت و سودآوری باشد.

همچنین امروز دو هزار و ۵۰۰ طرح عمرانی و اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی با حضور معاون اول رئیس جمهوری، وزیر اقتصاد و دارایی و رئیس کمیته امداد به بهره برداری رسید.

افتتاح چند طرح تولیدی در چناران با حضور جهانگیری

معاون اول رئیس جمهوری با حضور در شهرستان چناران سه طرح تولیدی و صنعتی را در شهرک صنعتی این شهرستان افتتاح کرد.

 اسحاق جهانگیری صبح امروز کارخانه تولیدی زرین فرم را که با سرمایه گذاری ارزی شش میلیون و یکصد هزار یورو و در قالب سه خط تولیدی ساخته شده و موجب اشتغال ۶۶ نفر شده است به بهره برداری رساند.
طرح خط تولید نوشیدنی در بسته بندی قوطی و شیشه گروه تولیدی عالیس هم با ۲ خط فعال و ظرفیت تولید ۲۸ هزار بطری و ۴۸ هزار قوطی در ساعت دومین طرحی است که با حضور اسحاق جهانگیری به بهره برداری رسید.

برای اجرای این طرح، ۱۵ میلیون و ۱۶۴ هزار یورو سرمایه گذاری صورت گرفته و با راه اندازی آن برای ۱۰۸ نفر اشتغال ایجاد می شود.
خط تولید دی اکسید شرکت بهار رز چناران سومین طرحی بود که صبح امروز با حضور معاون اول رئیس جمهوری در شهرک صنعتی چناران به بهره برداری رسید. در این واحد صنعتی گاز کربنیک مورد نیاز برای استفاده در صنعت نوشیدنی با خلوص ۹۹.۹۹۷ درصد تولید می شود و برای اجرای این طرح یک میلیون و ۷۲۵ هزار یورو سرمایه گذاری انجام شده است.  

همچنین در این سفر ۵۶ نیروگاه خورشیدی پنج کیلوواتی روز پنجشنبه طی مراسمی به صورت ویدئو کنفرانس توسط معاون اول رئیس جمهوری در نیشابور به بهره برداری رسید.

تکمیل راه‌آهن گیلان تا آستارا، جزو پروژه‌های اقتصاد مقاومتی است

معاون رئیس جمهوری و جانشین رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی کشور درسفربه گیلان گفت: راه‌آهن رشت به سمت بنادر کاسپین، انزلی و آستارا باید سریع‌تر تکمیل شود و این خط ریلی، جزو پروژه‌های اقتصاد مقاومتی است.

محمدباقر نوبخت در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان گیلان اظهار داشت: سیاست های اقتصاد مقاومتی برای اجرا شدن، یک سلسله برنامه است و هر کدام از برنامه ها، به طرح و هر طرح، به پروژه تبدیل شدند که بر اساس همین سیاست‌هاست.

وی با تأکید بر اینکه در جلسات اقتصاد مقاومتی باید فقط در خصوص پروژه ها بحث شود، ادامه داد: میزان پیشرفت پروژه گزارش داده ، به دستگاه مربوطه ابلاغ و همچنین از آن دستگاه نتیجه خواسته شود.

معاون رئیس جمهوری با اشاره به اینکه دولت دوازدهم در نیمه راه خود قرار دارد، بر ضرورت عمل گرایی طی فرصت باقی مانده تأکید و اضافه کرد: در اقتصاد مقاومتی بخش غیر دولتی باید بیشتر مورد توجه باشد و در جلسه هایی با فعالان بخش خصوصی، مشکلات را شناسایی و نسبت به رفع آنها اهتمام ورزیم.

وی گفت: باید طبق برنامه های پیش بینی شده، طی امسال ۲۶ هزار جوان در گیلان مشغول به کار شوند و دستگاه هایی که اعتباراتی گرفته اند، در خصوص اقدامات انجام شده، گزارش ارائه دهند.

نوبخت با بیان اینکه پول استملاک اراضی مسیر راه آهن رشت به انزلی پرداخت شده، این خط ریلی را اتصال کننده مسیر از جنوب کشور به شمال و در عین حال سراسر ایران اسلامی خواند و افزود: باری که قرار است از اقیانوس هند و خلیج فارس بیاید، با اتصال این خط ریلی به آستارا، سریعتر به مقصد منتقل می شود بر این اساس لازم است همه مسئولان، نسبت به استملاک اراضی اقدام کنند تا راه آهن سریعتر تکمیل شود.

معاون رئیس جمهوری همچنین بر لزوم تکمیل باقیمانده آزادراه رشت قزوین در محدوده منجیل شهرستان رودبار تأکید کرد و گفت: باید مسیر آزادراهی به بهره برداری برسد تا گردشگر، به راحتی از آن استفاده کند ضمن آنکه در آینده ای نزدیک، با دو خطه کردن راه آهن کرج - قزوین ، زمان مسافرت از تهران به رشت، به مدت یک ساعت کم می شود.

وزیر اطلاعات: شانس آمریکا برای مذاکره، با نقض عهد از بین رفت

 وزیر اطلاعات در سفر به گیلان گفت: اگر آمریکا برای مذاکره با ایران اسلامی شانسی داشت، با نقض عهد از بین رفت زیرا کدام عاقلی حاضر به مذاکره با آنهاست چراکه از مذاکره، خیری ندیده است.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری گیلان با بیان این مطلب، این سوال را مطرح کرد که چه تعهدی وجود دارد رئیس جمهوری بعدی آمریکا زیر تعهدات دولت نزند، افزود: آقای ترامپ با این نقض عهد، به آخرین شانس های خود برای مذاکره با ایران، تیر خلاص زد و آرزوی مذاکره با ایران را با خود به گور خواهد برد چراکه پیروزی در نهایت با جمهوری اسلامی ایران است.

وی بر ضرورت حفظ وحدت و تبعیت از منویات رهبر معظم انقلاب در شرایط کنونی تأکید و اضافه کرد: رسیدن به نقطه پیروزی، از راه های پر فراز و نشیبی همچون تحریم ها و فشارها می‌گذرد و در صورت مقاومت و وحدت، به نتیجه و هدف می رسیم.

انتصاب مدیران ضعیف حرام است/ مساله آب را سیاسی نکنیم

 وزیر کشور در سفر به شهرکرد با تاکید بر عنصر مدیریت در تحقق توسعه اقتصادی گفت: مسئولان تصمیم گیر در برابر انتصابات مسئول هستند و حرام است اگر استانداری شخصی را که به ناتوانی وی علم دارد را به عنوان مدیر معرفی کند.

عبدالرضا رحمانی فضلی روز پنجشنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری گفت: انصافا مدیران دولتی در کشور به توسعه چه نگاهی دارند؟ آیا به دنبال شایسته سالاری هستیم و یا اینکه نسبت به عنصر مدیریت در مسیر توسعه یافتگی غفلت ورزیده ایم.

وی با اشاره به عناصر توسعه اقتصاد تصریح کرد: در خصوص مواد اولیه، تکنولوژی و دست‌یابی به منابع هیچ محدودیتی در کشور وجود ندارد اما مهمترین بحث و عنصر در این رابطه نحوه مدیریت است.

۲۰۰ خبرنگار با قطار گردشگری ، گیلان‌گردی کردند

مدیرکل راه آهن شمال ۲  از سفر یک روزه ۲۰۰ خبرنگار با قطار گردشگری گیلان به این استان خبر داد.

 علی خدایی  عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:  به مناسبت فرار سیدن  روز  خبرنگار  با دعوت  شرکت راه آهن ،  ۲۰۰ نفر از خبرنگاران رسانه های مختلف تهران برای گردشگری یک روزه با قطار وارد گیلان شدند. 

قطار گردشگری گیلان به عنوان تور یک روزه ریل گردی از تهران حرکت می‌کند و از روی پل‌ها، کنار بناها و داخل تونل‌هایی که مهم هستند، با سرعت کمتر عبور می‌کند تا گردشگران بتوانند عکس‌ها و فیلم‌های مود علاقه خود را تهیه کنند. قطار در ایستگاه سراوان متوقف می‌شود و بعد از آن، مسافران با اتوبوس از موزه میراث روستایی گیلان بازدید می‌کنند و سپس با اتوبوس به سمت مجموعه شاه عباسی حرکت کرده و ضمن بازدید از این مجموعه، استراحتی نیز آنجا دارند. بعد از آن گردشگران سوار قطار می‌شوند و در ایستگاه منجیل متوقف و پیاده و در نهایت از دریاچه و بازارچه منجیل بازدید می‌کنند و به تهران باز می‌گردند.

توفان ۷۵ نفر را در سیستان روانه بیمارستان کرد

 مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ۷۵ نفر از مردم منطقه سیستان در شمال این استان به دلیل مشکلات تنفسی ناشی از توفان گرد و خاک از روز گذشته تا کنون روانه بیمارستان ها و مراکز درمانی شدند.

عبدالرحمن شهنوازی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این افراد به دلیل عوارض تنفسی، چشمی و قلبی ناشی از توفان به بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و پایگاه‌های اورژانس مراجعه کردند.
وی ادامه داد: ۲۹ نفر از این افراد بستری و بقیه به صورت سرپایی درمان شدند.

آتش سوزی در جنگل های ارمند شهرستان لردگان مهار شد

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال وبختیاری از مهار آتش سوزی در چهارشنبه شب در منطقه جنگلی ارمند شهرستان لردگان خبر داد.

سرهنگ غلامرضا بیگی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این آتش سوزی با تلاش ۶ ساعته نیروهای مردمی، آتش نشانی و ۳ اکیپ ۶ نفره از اداره منابع طبیعی شهرستان لردگان مهار شد.

وی با بیان اینکه این منطقه صخره ای و سخت گذر بود، گفت: آتش سوزی به صورت سطحی بود و خسارت زیادی به منطقه وارد نشده است ، اما به دلیل سخت گذر بودن مهار آتش به طول کشیده است.

بیگی افزود: این آتش سوزی در مساحت ۱.۵ هکتاراز جنگل های ارمند رخ داد و علت و میزان خسارت آن ازسوی کارشناسان اداره منابع طبیعی در دست بررسی است.

هیات ۱۶ نفره پاکستانی وارد زاهدان شدند

 معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: هیات ۱۶ نفره پاکستانی با ۱۶ موتور امروز پنجشنبه وارد زاهدان شدند.

مجتبی میرحسینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این گروه از خانه فرهنگ ایران در پاکستان با شعار« یار من ایران و صلح و دوستی واقعی» سفر خود را آغاز کرده اند.

وی گفت: این گروه به منظور افزایش صلح و دوستی و روابط بین ۲ کشور از طریق گردشگری و سفر و تعاملات بین مردم به ایران سفر کردند و هدف آنها به نوعی پایان دادن به دخالت بیگانگان در این منطقه است.

تصادف زنجیره‌ای در فیروزکوه ۴ کشته و ۳ مجروح برجاگذاشت

تصادف سه دستگاه خودرو سواری در منطقه راه‌چمن شهرستان فیروزکوه استان تهران امروز (‌پنجشنبه) چهار کشته و سه مجروح داشت.

زمان وقوع این حادثه حوالی ساعت ۱۰ امروز در مسیر فیروزکوه به راه چمن اعلام شده است.

جنایت ۲۷ ساله گریبان قاتل را گرفت

فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود گفت: قاتل نزاع خونین ۲۷ سال قبل در سبزوار، در یک دامداری در اطراف شاهرود به دام پلیس افتاد.

سرهنگ علی کریمی روز پنجشنبه به خبرنگاران اظهارداشت: ۲۷ سال قبل در جریان یک نزاع و درگیری در سبزوار، مردی میانسال با ضربات چاقو از پای درآمد و قاتل نیز پس از جنایت، متواری شد که تلاش پلیس برای دستگیری وی ادامه داشت.

وی بیان کرد: در جریان این تحقیقات و بررسی ها، گزارشی مبنی بر حضور مشکوک مردی در یک دامداری در اطراف شاهرود به پلیس مخابره شد و از سوی دیگر ماموران پلیس آگاهی سبزوار نیز که پیگیر پرونده قتل بودند، اطلاعاتی مبنی بر حضور قاتل در شهرستان شاهرود دریافت کردند.

تخریب ۱۴۰۰ مدرسه کشور در سیل اخیر

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: یکهزار و ۴۰۰ مدرسه در استان های کشور در سیل اخیر تخریب شد که ۲۸۰ مدرسه تخریب شده باید بطور کامل ساخته شود.

به گزارش ایرنا سید جواد حسینی ظهر پنجشنبه در حاشیه آیین افتتاح تالار یکهزار نفری فرهنگیان خرم آباد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۴۰۰ مدرسه در لرستان از سیل آسیب دید که ۱۱۳ مدرسه تخریبی است و قبل از سیل هم حالت تخریبی داشته اند که باید بازسازی شوند.

1354/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha