۱۷ مرداد ۱۳۹۸، ۹:۰۳
کد خبرنگار: 1498
کد خبر: 83429882
T T
۰ نفر

چین مداخله آمریکا در ونزوئلا را محکوم کرد

۱۷ مرداد ۱۳۹۸، ۹:۰۳
کد خبر: 83429882
چین مداخله آمریکا در ونزوئلا را محکوم کرد

پکن- ایرنا- سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین اظهار کرد پکن با مداخله آمریکا در امور داخلی ونزوئلا مخالف است و از ایالات متحده می خواهد رفتار قلدرمآبانه خود را برای سرکوب کشورهای دیگر متوقف کند.

«هوا چون اینگ» روز پنجشنبه با صدور بیانیه ای افزود: اینکه چه کسی یا چه حزب و گروهی بر ونزوئلا حکومت می کنند یک مساله داخلی و به مردم این کشور بستگی دارد آمریکا نباید در این مورد دخالت کند.

اظهارات سخنگوی وزارت خارجه چین پس از آن صورت گرفت که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه دستورالعملی را برای توقیف دارایی های دولت ونزوئلا در ایالات متحده صادر کرد.

خانم هوا افزود: آنچه آمریکا گفته و انجام داده است مداخله ناخوشایند در امور داخلی ونزوئلا است و به شدت معیارهای اساسی حاکم بر روابط بین المللی را نقض می کند چین قاطعانه با آن مخالف است.

این مقام چینی تصریح کرد: بارها و بارها واقعیت ها ثابت کرده است که تحریم ها هرگز به حل مساله ونزوئلا کمک نمی کند در عوض فقط خطر خارج شدن اوضاع از کنترل را افزایش می دهند.

وی همچنین در پاسخ به هشدارهای جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا به چین و روسیه مبنی بر حمایت از دولت مادورو، از ایالات متحده خواست از تاریخ درس بگیرد و از اختلاف نظر دست بردارد.

«جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا روز گذشته بار دیگر تاکید کرد که واشنگتن به تلاش همه‌جانبه برای برکناری و برخورد با «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهوری ونزوئلا از قدرت، ادامه می‌دهد در همین راستا واشنگتن روز دوشنبه تمام دارایی‌های دولت ونزوئلا در آمریکا را مسدود و هرگونه روابط تجاری با کاراکاس را ممنوع اعلام کرد.

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: همکاری های چین و ونزوئلا به صورت قانونی و بر اساس برابری، منافع متقابل، نتایج برد و برد و اصول بازار انجام شده و مزایایی را برای دو کشور و ملت به دنبال دارد و اجازه نمی دهد دیگران در این روابط دخالت کنند.

وی گفت: چین کاملاً اطمینان دارد که همکاری چین و ونزوئلا بدون توجه به تغییر اوضاع به طور معمول ادامه خواهد یافت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha