۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۱:۵۴
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85482671
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اردوغان: از سانحه هوایی که برای رئیس جمهور ایران پیش آمده بسیار متاسف هستیم

تهران- ایرنا- رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه یکشنبه شب در اظهاراتی گفت که از سانحه هوایی که برای رئیس جمهور ایران و هیات همراهش پیش آمده است، بسیار متاسف هستیم.

به گزارش ایرنا از الجزیره، رجب طیب اردوغان افزود: از طریق تماس و هماهنگی کامل با مقامات ایرانی این حادثه را از نزدیک دنبال می‌کنیم و آماده ارائه هرگونه حمایت لازم هستیم.

وزارت خارجه ترکیه نیز اعلام کرد که تحولات مربوط به حادثه بالگرد رئیس جمهور ایران را با اندوه فراوان دنبال می‌کنیم.

وزارت خارجه ترکیه افزوده است: آنکارا تحولات مربوط به حادثه برای بالگرد رئیس‌جمهور ایران را با اندوه فراوان دنبال می‌کند و آماده ارائه انواع پشتیبانی است.

عصر امروز (یکشنبه) خبری مبنی بر بروز سانحه فرود سخت برای بالگرد حامل رئیس جمهور در «جنگل دیزمار» مرکزی بین روستای برازین و اردشیری استان آذربایجان شرقی منتشر شد.

گزارش‌ها از حضور آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، حجت الاسلام سیدمحمد آل هاشم امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، خلبان، کمک خلبان، کروچیف(یعنی دستیار خدمه پرواز) سر تیم حفاظت و یکی از محافظین و چند تن دیگر از همراهان از جمله سرنشینان این بالگرد حکایت دارد.

تاکنون ۲۰ تیم امدادی به منطقه اعزام شده‌اند اما به دلیل صعب العبور بودن منطقه و شرایط آب و هوایی نامناسب بویژه مه شدید، عملیات جست و جو و نجات زمانبر خواهد بود.

سخنگوی دولت نیز در پیامی با اعلام برگزاری جلسه هیات دولت امروز، گفت: معاون اجرایی رئیس‌جمهور و برخی اعضای هیات دولت نیز عازم تبریز شدند.

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد: جلسه امروز هیات دولت برگزار و ضمن تصمیم گیری در خصوص موضوعات روز، آخرین گزارش‌ها از سانحه اخیر ارائه شد.

وی ادامه داد: معاون اجرایی رئیس‌جمهور نیز به همراه بخشی از اعضای دولت عازم تبریز شدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha