۱۵ مرداد ۱۳۹۸، ۱۶:۰۲
کد خبرنگار: 2187
کد خبر: 83427380
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

چند طرح‎ مخابراتی در کاشمر، خلیل‎آباد و بردسکن افتتاح شد

مشهد- ایرنا- چند طرح مخابراتی با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شهرستان‎های کاشمر، خلیل‎آباد و بردسکن افتتاح شد.

 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با توضیح این طرحهای مخابراتی گفت: در سفر امروز به کاشمر به طور متمرکز طرح‎های مخابراتی که طی پنج ماه گذشته در سه شهر کاشمر، خلیل‎آباد و بردسکن اجرا شده بود به بهره برداری رسید.
محمدجواد آذری جهرمی افزود: راه‌اندازی اینترنت پرسرعت و اتصال ۲۷ روستا در حوزه شهرستان کاشمر، خلیل‌آباد و بردسکن به شبکه ملی اطلاعات، توسعه پورت تلفن ثابت به میزان ۱۳۰۲ پورت، ADSL به میزان ۲۱۵۰ پورت پر سرعت در سه شهرستان مزبور، راه‎اندازی و زیربار رفتن سایت همراه اول و سایت نسل دو و سه و چهار در حوزه از جمله این پروژه‎ها بود که برای راه اندازی آنها حدود ۴۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی ادامه داد: در سفر به کاشمر همچنین تصویب شد تا پایان سال برای این سه شهرستان در حوزه فناوری ارتباطات حدود ۷۵ میلیارد ریال دیگر سرمایه‎گذاری صورت گیرد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: دایر شدن حدود ۲۵ کیلومتر فیبر نوری جدید در این منطقه، تقویت بخشی از پوشش جاده‎ای و روستایی تلفن همراه سه شهرستان به خصوص حوزه‎هایی که قطب گردشگری هستند و بوم گردی رواج دارد و مناطقی که می‎توانند برای توسعه اقتصاد دیجیتال در صنایع دستی ظرفیت داشته باشند از جمله موارد مورد تصویب در سفر به کاشمر بود.
آذری جهرمی افزود: تلاش می‎شود در بخش نخست با توجه به مطالبات سه شهرستان کاشمر، خلیل آباد و بردسکن در حوزه فناوری ارتباطات به تعهدات سرمایه گذاری خود عمل کنیم تا در مرحله بعد به صورت جدی اشتغال را پیش ببریم و سهمی از ایجاد اشتغال اقتصاد مولد در حوزه دیجیتال را بر عهده بگیریم که این امر می تواند در توسعه سایر بخش‎ها از جمله گردشگری، صنایع دستی و کشاورزی اثر گذار باشد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سفر به کاشمر در نشست شورای اداری این شهر نیز شرکت کرد. 

کاشمر در فاصله ۲۲۸ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

۷۴۹۷/۱۹۲۲
 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha