۱۵ مرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۵۲
کد خبرنگار: 1918
کد خبر: 83427175
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

آیت‌الله محسنی از پیشگامان جهاد و مبلغ ارزش‌های اسلامی بود

تهران - ایرنا - سفارت جمهوری اسلامی افغانستان در تهران در پیامی درگذشت آیت‌الله محسنی را تسلیت گفت.

سفارت افغانستان در تهران در پیام خود ضمن تسلیت درگذشت آیت‌الله محسنی نوشت: رحلت غم‌انگیز عالم عامل و فقیه فرزانه، مجاهد نستوه و مرجع تقلید بزرگ شیعیان، حضرت آیت‌الله العظمی محمد آصف محسنی، که در اثر مریضی که عاید حالشان شده بود، داعی حق تعالی را لبیک گفتند و به دارالبقا شتافتند را ضایعه‌ای بزرگ و جبران‌ناپذیر می‌دانیم.

این سفارتخانه با بیان اینکه مرحوم آیت‌الله محسنی از پرچم‌داران و پیشگامان جهاد و مبلغ ارزش‌های دینی و اسلامی بوده، نقش مهمی در روشنگری و راهنمایی جامعه اسلامی داشته است، اظهار داشت: آیت‌الله محسنی مدافع تقریب مذاهب اسلامی و موسس حوزه علمیه خاتم النبیین (ص) و ریاست شورای علمای شیعه افغانستان را برعهده داشتند.

در این پیام تسلیت آمده است: ایشان قرائت معتدل، مسالمت‌آمیز و صلح‌خواه از اسلام داشتند و شاگردان، پیروان و مخاطبین خود را در این مسیر موعظه می‌نمودند. در غم وفات ایشان همه مردم افغانستان، جدا از تفاوت‌های قومی، مذهبی و زبانی اندوهگین‌اند و وفات ایشان یک ضایعۀ بزرگ برای جامعه روحانیت و مردم کشور عزیزمان می‌باشد.

سفارت افغانستان افزوده است: سفارت جمهوری اسلامی افغانستان در تهران و عبدالغفور لیوال، سفیر کبیر و نماینده فوق‌العاده جمهوری اسلامی افغانستان در ایران مراتب عمیق تسلیت و همدردی خود را به خانواده و پیروان آن مرحوم و تمام مردم افغانستان و مسلمانان جهان ابراز داشته، برای متوفی از بارگاه خداوند متعال برترین جایگاه و به بازمانده‌گانش صبر جمیل را استدعا می‌دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست خارجی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha