۱۳ مرداد ۱۳۹۸، ۱۷:۵۳
کد خبرنگار: 2187
کد خبر: 83424879
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سرانه فضای کتابخانه ای در کاشمر از میزان قانونی اش کمتر است

مشهد- ایرنا- سرانه فضای کتابخانه ای در شهرستان کاشمر به ازای هر ۱۰۰ نفر ۳.۹۹۸ متر مربع زیربناست که براساس برنامه پنج ساله ششم توسعه باید این رقم به ۵.۵۸۲ متر مربع افزایش یابد.

سرپرست اداره کتابخانه‎های عمومی کاشمر روز یکشنبه در نشست انجمن کتابخانه های این شهرستان با بیان این مطلب گفت: با ساخت کتابخانه برای روستاهای دارای بیش از سه هزار نفر جمعیت شهرستان به این میزان از فضای کتابخانه ای می توان دست یافت.

ملیحه فخار طبسی افزود: بیش از ۵۰ درصد اعضای کتابخانه‌های شهرستان کاشمر را کودکان مقطع ابتدایی و پیش دبستانی تشکیل می‎دهند که نشان دهنده این مساله است که مردم شهرستان کاشمر مشتاق کتابخوان شدن فرزندانشان هستند.

وی با بیان این که در بخش ریوش شهرستان کاشمر  هزار و ۱۰۰ نفر عضو کتابخانه هستند ادامه داد: براساس هدف‌گذاری صورت گرفته در زمینه تعداد اعضای کتابخانه های شهرستان باید تا پایان برنامه ششم  هشت درصد رشد محقق شود و تعداد اعضای کتابخانه های شهرستان کاشمر از ۴۳ هزار به ۵۲ هزار نفر افزایش یابد.

سرپرست اداره کتابخانه‎های عمومی کاشمر گفت: سیاست نهاد کتابخانه‎ها براین است که کتابخانه‎ها از امانت دادن صرف کتاب مقداری فاصله بگیرند و به مراکزی برای اجتماع مردم و پایگاه‎های فرهنگی - اجتماعی تبدیل شوند.

فخار افزود: طی دو سال آینده هر سال باید پنج هزار نفر به اعضای کتابخانه‌های کاشمر اضافه شود و در همین راستا عضویت‎های مناسبتی به صورت رایگان و برنامه‎های تشویقی و کلاس‎های فرهنگی را اجرا می‎کنیم.

او ادامه داد: سهم نیم درصد شهرداری‎ کاشمر به کتابخانه‌ها در سال قبل ۵۰۰ میلیون ریال بوده که پرداخت شده و از ابتدای امسال تاکنون هم  ۳۰۰ میلیون ریال از همین محل دریافت شده است  اما شهرداری ریوش  امسال هیچ گونه پرداختی در این خصوص نداشته است.

وی اضافه کرد: با توجه به وجود ۲۳۱ هزار جلد کتاب به ازای هر نفر جمعیت شهرستان کاشمر ۱.۳ جلد کتاب در کتابخانه‎های عمومی این شهرستان وجود دارد.

هم اکنون تعداد کتابخانه‌های نهادی و مشارکتی و دارای مجوز شهرستان کاشمر ۱۳ باب است

کاشمر در فاصله ۲۲۸ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

۷۴۹۷/۱۹۲۲

برچسب‌ها

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha