وزیر بهداشت لبنان: مشتاق گسترش همکاری‌ها با ایران هستیم

تهران - ایرنا - وزیر بهداشت لبنان، پیشرفت های ایران در حوزه بهداشت و سلامت را ستود و گفت: مشتاق گسترش همکاری‌ها با ایران هستیم.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جمیل جبق در دیدار با رئیس و معاونین دانشگاه علوم پزشکی ایران، گفت: ایران، دوست لبنان است و ما همواره برای افزایش همکاری ها با این کشور در همه حوزه ها بویژه در حوزه علمی مشتاق بوده ایم.

وی ابراز امیدواری کرد که همکاری های ایران و لبنان تداوم یافته و از گذشته قوی تر شود.

در نشست مشترک وزیر بهداشت لبنان، رییس و معاونین دانشگاه علوم پزشکی ایران، ظرفیت های این دانشگاه به عنوان یکی از برترین دانشگاه‌های کشور در حوزه آموزش پزشکی معرفی و چشم انداز این دانشگاه از جمله چشم انداز آن برای تبدیل شدن به یکی از دانشگاه های نسل سوم، شرح داده شد.

محسن اسدی لاری، معاون بین الملل وزارت بهداشت نیز دانشگاه علوم پزشکی ایران را یکی از برترین دانشگاه های آموزش پزشکی در ایران و منطقه در حوزه توانبخشی عنوان کرد و گفت: این دانشگاه آمادگی دارد تا زمینه افزایش همکاری و تعاملات با لبنان را فراهم کند.

وی، دانشگاه علوم پزشکی ایران را یکی از برترین دانشگاه های کشور در حوزه فعالیت های پژوهشی، آموش های فوق تخصصی و فلوشیپ و برگزاری دوره های کوتاه مدت ارزیابی کرد.

جلیل کوهپایه زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز از تدوین برنامه‌ای برای همکاری با کلیه کشورها خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت همکاری دانشگاه علوم پزشکی ایران با کشورهای همسایه، برنامه راهبردی نحوه همکاری با دانشگاه های علوم پزشکی سایر کشورها و امضای تفاهم نامه با آنها تدوین شده است.

وزیر بهداشت لبنان اواخر هفته گذشته وارد مشهد مقدس شد و پس از بازدید از مراکز بهداشتی و درمانی این شهر با استاندار خراسان رضوی دیدار و تفاهم نامه بین وزارت بهداشت لبنان با دانشگاه علوم پزشکی مشهد را امضا کرد.
وزیربهداشت لبنان روز شنبه عازم تهران شد و از مرکز خدمات جامع سلامت الزهرا(س) در شهرک دانش و خانه بهداشت روستای زرنان در شهرستان قدس در حومه پایتخت بازدید کرد. جبق قرار است از دیگر مراکز بهداشتی درمانی، تحقیقاتی و تولید داروی ایران نیز بازدید کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha