۱۳ مرداد ۱۳۹۸، ۶:۰۹
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 83423674
T T
۰ نفر
گزارش خبرگزاری فرانسه از انتقاد دمکرات ها به اوباما

تهران- ایرنا- خبرگزاری فرانسه شنبه شب در گزارشی به انتقادات شدید نامزدهای دمکرات در انتخابات درون حزبی و حمله به دستآوردهای "باراک اوباما" رئیس جمهوری پیشین آمریکا پرداخت.

به گزارش تارنمای این خبرگزاری، دستاورد دو دوره ریاست جمهوری باراک اوباما از سوی برخی دمکرات ها مورد تردید واقع شده است؛ درحالی که برخی دیگر از اعضای این حزب، به خاطر محبوبیت زیادی که اوباما در میان رأی دهندگان حامی حزب دمکرات دارد، نه تنها این رفتار را یک استراتژی خطرناک می دانند، بلکه بر این باورند که این اقدام به معنای خودکشی سیاسی است.

"اریک هولدر" وزیر دادگستری دولت اوباما در توئیتی نوشت: به دوستان دمکراتم می گویم؛ خوب مراقب باشید وقتی دستاوردهای اوباما را آماج حملات انتقادی قرار می دهید.

وی افزود: از دستاوردهای آن شروع کنید، آن را گسترش دهید، اما هرگز چیزی از حمله به رئیس جمهوری دمکراتی که موفقیت های زیادی به دست آورد  و همچنان محبوب است، عایدتان نخواهد شد.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد: در مناظره چهارشنبه شب میان نامزدهای درون حزبی دمکرات ها، دستاوردهای "جوبایدن" به عنوان معاون اوباما در زیر تیغ انتقاد شدید رقبای انتخاباتی اش قرار گرفت.

نامزدهای دمکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا بایدن را در پرونده های "اخراج سه میلیون مهاجر غیر قانونی"، "اعزام نظامیان بیشتر به افغانستان" و "سیاست های بهداشتی و انرژی" آماج شدیدترین انتقاد قرار دادند؛ تصمیماتی که بایدن در آن به صورت قاطع با اوباما مخالفت کرده بود.

"برنی سندرز" و "الیزابت وارن" خواستار لغو بیمه همگانی موسوم به "اوباما کِر" و جایگزینی آن با بیمه درمانی شدند که شرکت های بیمه خصوصی بسیار قدرتمند را در آمریکا حذف می کند.

وارن، سناتور ایالت "ماساچوست" تا محکومیت طرح بهداشتی اوباما پیش رفت و آن را یک سیستم بهداشتی کاملاً فاسد نامید که پیش از انتخاب دونالد ترامپ تصویب شد و تنها ثروتمندان از آن منتفع شدند.

"دیوید اکسلرد" یکی از طراحان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری اوباما با ابراز تأسف نسبت به رفتار نامزدهای درون حزبی دمکرات، آن را یک روش بسیار خطرناک دانست.

"تیرا تاندن" یکی دیگر از رؤسای ستاد انتخاباتی اوباما و مدیر کنونی اندیشکده "Center for American Progress" از این رفتار نامزدهای دمکرات به "خودکشی سیاسی" تعبیر کرد.

تاندن گفت: جمهوری خواهان کاملاً در گذشته از انتقاد به "رونالد ریگان" که به اتخاذ تصمیمات سختگیرانه و سیاست قاطع در برابر اتحاد جماهیر شوروی شهرت داشت، نه تنها خودداری می کنند، بلکه در طول دهه ها بر نظرات وی متکی هستند.

اما ترامپ از آخرین تحولات درون حزبی دمکرات ها بی توجه عبور نکرد و با حالت تمسخر خطاب به آنان گفت: زمانی که دمکرات ها برای انتقاد و حمله به اوباما صرف می کنند، بسیار بیشتر از مدتی است که در انتقاد از من، اختصاص می دهند.

اما برخی نامزدهای دمکرات پس از آن که متوجه شدند در انتقاد از اوباما زیاده روی کرده اند، به حملات خود پایان داده و تلاش کردند، بگویند؛ آنها شیفته نخستین رنگین پوستی بودند که توانست بر مسند قدرت در آمریکا بنشیند و همچنان از محبوبیت گسترده ای در میان طیف دمکرات برخودار است.

"خوان کاسترو" وزیر پیشین دولت آمریکا در این باره نوشت: ترامپ، موفقیت اقتصادی اش را به رخ می کشد؛ درحالی که آمریکایی ها نیک می دانند که این باراک اوباما بود که افت اقتصادی را متوقف کرد.

به نظر می رسد کاسترو با این سخنان، به دنبال آن است که انتقاداتی را که در گذشته از سیاست مهاجرتی اوباما کرده است، جبران کند.

" کاملا هریس" سناتور تازه کار ایالت کالیفرنیا که امیدوار است به عنوان نخستین زن رنگین پوست وارد کاخ سفید شود، با تحسین از رئیس جمهوری پیشین آمریکا گفت که حرفی جز تمجید از اوباما ندارم.

بایدن که هشت سال معاون اوباما بوده است نیز در مقام تجمید از رئیس سابقش بر آمد و در این باره افزود: من افتخار می کنم که در کنار اوباما به کشورم خدمت کرده ام.

وی گفت: گمان می کنم، اوباما نباید بخاطر موضوع یا مسأله ای از کسی معذرت خواهی کند.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha