۱۲ مرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۵۳
کد خبر: 83422555
T T
۰ نفر
اجبار جوانان در امر ازدواج نتیجه ای جز واگرایی ندارد

تهران- ایرنا- معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با تاکید بر اینکه انتخاب خوب، ازدواج ساده را رقم می زند، گفت: باید برای انتخاب های خوب جوانان و افزایش عزت نفس آنان تلاش کنیم و از فشار و اجبار بپرهیزیم چرا که در این صورت نتیجه ای جز واگرایی ندارد.

معصومه ابتکار امروز شنبه در همایش روز ملی ازدواج که به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) در سالن همایش های سازمان صدا و سیما برگزار شد، اظهار داشت: ازدواج امری است که سلامت آحاد جامعه را تضمین می کند و در اهمیت آن همین بس که پیامبر اکرم (ص)  هنگام ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) با زیباترین مفاهیم، برایشان دعا کردند که خدایا دلهایشان را نزدیک و مبارک گردان و نسل آنان را بهترین ها قرار بده.
وی ادامه داد: بر همین اساس باید بنای درستی را در این زمینه در جامعه با دانش روز، تجربیات جامعه خود و با نگاهی به عبرت هایی که تجربه جهانی در این زمینه داشته است، پایه گذاری کنیم. باید برای انتخاب های خوب جوانان، افزایش عزت نفس آنان و کرامتی که خداوند به همه انسان ها عطا کرده و هیچ کس حق ندارد از انسان ها بگیرد، تلاش کنیم.

معاون رئیس جمهوری تاکید کرد: سعی کنیم جامعه را برای انتخاب های خوب به دور از فشار و اجبار آماده کنیم چرا که در غیر این صورت نتیجه ای جز واگرایی ندارد.

آموزش و مشاوره از ارکان مهم تشکیل خانواده سالم و پایدار
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده ضمن ابراز خرسندی از حضور فعال خیران و انجمن ها و سازمان های مردم نهاد در امر ازدواج گفت: یکی از ماموریت های ما در معاونت خانواده تلاش برای تحکیم بنیان خانواده است برای رسیدن به این هدف، در قالب سیاست های ملی خانواده، برنامه ششم توسعه و سیاست هایی که رییس جمهوری ابلاغ کردند گام برداشته ایم.

وی ادامه داد: ستاد ملی زن و خانواده که در آن مصوبات مهمی در ارتباط با موضوع ازدواج داشتیم را به شکل ابلاغیه اعلام کردیم تا آموزش‌های قبل، حین و بعد از ازدواج در همه دستگاه ها اجرایی شود.

ابتکار با تاکید بر این که این ابلاغیه در حال حاضر الزامی و در سراسر کشور لازم الاجرا است گفت: با افزایش ساعات آموزش تلاش شد اصلاحاتی در امر ازدواج صورت گیرد. براساس ارزیابی این امر، آموزش ها بسیار می تواند کمک کند اگر با کیفیت لازم ارایه شود.

مدت زمان گفتگوی بین خانواده به ۲۰ دقیقه رسیده است
معاون رییس جمهوری اضافه کرد: از حدود ۲ سال پیش بر اساس مطالعات روانشناختی طرحی را با همکاری سازمان های مردم نهاد و انجمن های ارتباطات ارایه کردیم تحت عنوان گفت گوی ملی خانواده و بین نسلی که مرحله اول آن در ۳۱ استان انجام شده است.

وی افزود: بر اساس این طرح یک ارزیابی از مسایل و مشکلات خانواده در هر استان صورت گرفته و مشکلات خانواده ها در غالب فرهنگ ها و خرده فرهنگ های منطقه بررسی شده است تا راهکارهای لازم و متناسب در حل این مشکلات در نظر گرفته شود.  

ابتکار گفتگوی خانواده را یکی از موارد ازدواج موفق عنوان کرد و تصریح کرد: اختلال عمده ای که امروز بیش از گذشته به دلیل تحولات پرسرعت در عرصه های مختلف پیش آمده، اختلال ارتباطی 
بین اعضای خانواده است که کیفیت و کمیت آن دچار مشکل شده است و آمارها نشان می دهد گفت گو از دو ساعت میان خانواده ایرانی به ۲۰ دقیقه رسیده است.

وی افزود: مشکل بعدی این که درک متقابل و عاطفی در این گفت گو دیده نمی شود و از کیفیت لازم برخوردار نیست. هدف ما آموزش مهارت های زندگی بویژه ارتباطی است که این کار را با آموزش و پرورش شروع کردیم تا برای مربیان، اولیا و دانش آموزان مهارت های زندگی و ارتباطی آموزش لازم ارایه شود تا دیگر فرزندی از عدم درک توسط والدین و سالمندان از منزوی شدنشانشکوه نکنند.
 

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha