۹ مرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۳۲
کد خبرنگار: 760
کد خبر: 83418929
T T
۰ نفر

پروندهٔ خبری

چین می تواند تهدید جنگ تجاری آمریکا را به فرصت تبدیل کند

تهران- ایرنا- رئیس جمهوری چین در نشست فصلی کمیته "پولیت بورو" گفت، پکن می تواند با نوع واکنش خود نسبت به جنگ تجاری آمریکا، این تهدید را به فرصت تبدیل کند.

به گزارش خبرگزاری "شین هوا"، "شی جین پینگ" در جمع اعضای پولیت بورو که از بالاترین مقامات و تصمیم گیرندگان حزب کمونیست چین هستند، افزود، کشور برای مدیریت مخاطرات و چالش های جدید باید به توان بالقوه داخلی خود، از جمله وسعت و پهناوری کشور، تکیه کند.

اندکی پس از انتشار خبر نشست فصلی پولیت بورو از سوی شین هوا در روز سه شنبه، "دونالد ترامپ" در توئیتی از چین گلایه کرد و نوشت، پکن اقدامی در زمینه خرید محصولات کشاورزی آمریکا و دستیابی به توافقی برای پایان دادن به جنگ تجاری یک ساله بین واشنگتن و پکن نکرده است.

در این توئیت ترامپ آمد است، تصور می شد چین شروع به خرید محصولات کشاورزی ما بکند اما، هیچ نشانه ای دال بر تصمیم برای انجام این کار به چشم نمی خورد.

سابقه جنگ تجاری آمریکا و چین به ژوئیه 2018 و تصمیم ترامپ برای اعمال تعرفه گمرکی بر واردات کالاهای چینی و واکنش تلافی جویانه پکن برمی گردد.

ترامپ در تبلیغات انتخاباتی خود وعده داده بود مانع سوء استفاده‌ های چین از سامانه نابسامان بین‌ المللی و روش‌ های ناعادلانه خواهد شد. وی در آوریل ۲۰۱۸ خواستار بررسی مساله زیرپا گذاشتن حقوق مالکیت معنوی از سوی سازمان جهانی تجارت شد.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha