۸ مرداد ۱۳۹۸، ۱۵:۲۰
کد خبر: 83417993
T T
۰ نفر

شمار بی خانمان های آلمان به ۶۵۰ هزار نفر رسید

۸ مرداد ۱۳۹۸، ۱۵:۲۰
کد خبر: 83417993
شمار بی خانمان های آلمان به ۶۵۰ هزار نفر رسید

تهران- ایرنا- بیش از ۶۵۰ هزار نفر از شهروندان آلمانی ساکن در شهرهای مختلف این کشور بی خانمان بوده و شب و روز در معابر و اماکن عمومی به سر می برند.

آمارهای رسمی دولت آلمان از افزایش شمار بی خانمان های این کشور به حدود ۶۵۰ هزار نفر حکایت دارد.
بنابر گزارش خبرگزاری د. پ. آ. این افراد فاقد هیچگونه سرپناهی بوده و در خیابان ها، معابر و حاشیه اماکن عمومی زندگی می کنند.
این در حالی است که شمار بی خانمان ها در این کشور در حال افزایش است و نهادهای مسئول خواهان افزایش تاسیسات و کمک های اجتماعی به این افراد شده اند.
انجمن کمک به بی خانمان های آلمان با ابراز نگرانی از اوضاع این افراد اعلام کرده است که آلمان سالانه به ۸۰ تا ۱۰۰ هزار سرپناه جدید و ۱۰۰ هزار اقامتگاه برای تحت پوشش قراردادن بی خانمان ها نیاز دارد.
بر اساس برآوردها در سال ۲۰۱۴ حدود ۳۳۵ هزار بی خانمان در آلمان وجود داشت تعداد این افراد در سال گذشته ۲۰۱۵ به ۵۰۰ هزار نفر افزایش یافت.
این در حالیست که ورود صدها هزار پناهجو در دو سال گذشته به آلمان موجب نگرانی از عدم توجه به بی خانمان ها شده است.

بر اساس ارزیابی انجمن فدرال کمک به بی خانمان ها دلایل برای افزایش روزافزون بی سرپناهان در آلمان اجاره های بالا و فقر در بین گروه های کم درآمد است. این سازمان خواستار ساخت و ساز خانه های ارزان قیمت شده است.

بر اساس گزارش انجمن فدرال کمک به بی خانمان ها در آلمان از هر سه نفر بی خانمان یک نفر تنها زندگی می کند که اکثر آن ها مرد هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha