۸ مرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۲۸
کد خبرنگار: 1921
کد خبر: 83417748
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

ائتلاف یا عدم ائتلاف مساله این است!

۸ مرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۲۸
کد خبر: 83417748
ائتلاف یا عدم ائتلاف مساله این است!

تهران- ایرنا- بررسی و واکاوی فعالیتهای انتخاباتی دو جناح سیاسی کشور جهت انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی نشان می دهد که این جناح ها در حالی که به تحرکات انتخاباتی خود سرعت و شدت بخشیده اند، مدعی می شوند که طرف مقابل توانایی و ظرفیت ایجاد وحدت و ائتلاف درون جناحی ندارد.

به گزارش گروه نشریات خبری؛ بررسی امروز سه شنبه  ۸ مرداد نشان می دهد که موضوع وحدت و ائتلاف درونی جناح های سیاسی کشور در کانون توجه رسانه های داخلی قرارگرفته است.

رسانه های نزدیک به جریان اصلاح طلب معتقدند: اصولگرایانی که دغدغه وحدت و ائتلاف دارند، چندان هم دغدغه‌مند حضور علی لاریجانی و طیف نزدیک به او در میانشان نیستند. همچنین رسانه های منتسب به جریان اصولگرا با ادعای جدایی اصلاح طلبان از دولت به عدم ائتلاف میان این طیف سیاسی در انتخابات اشاره کرده اند.

 رسانه های منتسب به جریان اصلاح طلب با اشاره به عدم دعوت از "علی لاریجانی" در جلسات شورای وحدت، به عدم ائتلاف در میان اصولگرایان اشاره کرده و آورده اند که: رسانه های منتسب به جریان اصلاح طلب با اشاره به عدم دعوت نماینده "علی لاریجانی" به جلسات شورای وحدت، نوشتند: تا اینجای کار مشخص شده که اصولگرایانی که دغدغه وحدت و ائتلاف دارند، چندان هم دغدغه‌مند حضور علی لاریجانی و طیف نزدیک به او در میانشان نیستند.... هر اصولگرایی با دولت همراهی یا همکاری کند از گعده حذف می‌شود.

رسانه های نزدیک به جریان اصولگرا نیز آورده اند که: عدم ائتلاف اصلاح‌طلبان در انتخابات را می‌توان این‌گونه توضیح داد که این جریان سیاسی برای فرار از عملکرد ناموفق دولت سعی دارد تا مشکلات را به‌پای دولت گذاشته و خود را از آن جدا کند.

واکنش "بهزاد نبوی" به سخنان، "عباسعلی کدخدایی" سخنگوی شورای نگهبان مبنی بر "شورای نگهبان برای کسی فرش قرمز پهن نمی‌کند"، در رسانه های داخلی بازتاب داشته است. به گزارش رسانه های داخلی، این فعال سیاسی، گفته است: آقای کدخدایی اشتباه می‌کند، این دوره باید فرش قرمز پهن کند، چون در این دوره انتخابات پرشور، برای حفظ امنیت ملی ضروری است.

عدم وحدت و ائتلاف در اصولگرایان؛ اهمیت برگزاری انتخابات پرشور؛ عملکرد فراکسیون امید؛ رد صلاحیت ها؛ حضور جریان سوم در انتخابات؛ از محورهای مورد بررسی در رسانه های نزدیک به جریان اصلاح طلب است.

رسانه های اصولگرا در مطالب انتخاباتی خود به محورهایی همچون ادعای پذیرش شکست اصلاح‌طلبان و عدم وحدت در این جناح؛ لزوم برگزاری انتخابات پرشور؛ عدم تحریم انتخابات؛ انتقاد فراکسیون امید از اصلاح طلبان؛ پرداخته اند.

رسانه های اصلاح طلب

برخی از گزاره های به کار رفته در این رسانه ها عبارتند از: چرا اصولگرایان رئیس مجلس را خودی نمی‌دانند؟؛ هر اصولگرایی با دولت همراهی یا همکاری کند از گعده حذف می‌شود؛ به نظر می‌رسد رقبا و مخالفان دولت می‌خواهند علی لاریجانی را در مقابل یک دوراهی قرار دهند؛ راه اول ادامه حمایت‌های او از دولت و راه دوم چرخش به سمت آنها.؛ اگر در کشور انتخابات پرشور برگزار نشود امنیت ملی به خطر می‌افتد.؛ حاکمیت باید شرایطی فراهم کند تا انتخابات پرشور داشته باشیم.؛ اصلاح‌طلبان در رابطه با انتخابات و حضور حداکثری کاندیداهای معرفی شده این جریان سیاسی با مشکل رد صلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبان روبه‌رو بوده‌اند.

 

عدم وحدت و ائتلاف در اصولگرایان

-روزنامه شرق در گزارشی با طرح سوال مبنی بر "چرا اصولگرایان رئیس مجلس را خودی نمی‌دانند؟" نوشت: خط قرمزشان دولت است. هر اصولگرایی با دولت همراهی یا همکاری کند از گعده حذف می‌شود، به‌ویژه که این گعده قرار است سازوکار انتخابات مجلس آتی را بچیند و احتمالا اصولگرایان می‌خواهند از حالا شمشیر کشیده علیه دولت مجلس آتی را به دست گیرند و برای ریاست مجلس هم کسانی دیگر را اصلح می‌دانند. در مجلس مورد نظرشان امثال علی لاریجانی و نزدیکانش که طیف نزدیک به دولت محسوب می‌شوند، جایی ندارند؛ همان طیفی که برخی‌شان چهار سال پیش با لیست امید اصلاح‌طلبی وارد مجلس شدند پس دور از انتظار نیست اگر حالا از فهرست اصولگرایان هم جا بمانند. محمدرضا باهنر روز گذشته در نقد گعده جدید ائتلافی اصولگرایان، شاجا (‌شورای ائتلاف جبهه اصولگرایان)، گفته است: «اینها یک‌سری از نیروهای اصولگرا را که الان می‌خواهند با دولت کار کنند، کمتر قبول دارند. مثل تیپ آقای لاریجانی که بالاخره کاملا در جریان اصولگرایی تعریف می‌شود. ولی اینها از آن طیف دعوت نکردند که باید تلاش کنیم ان‌شاءالله حل شود؛ تا آنجا که اطلاع دارم ایشان دوره گذشته هم قصد ورود به انتخابات را نداشتند. عملا به ایشان تکلیف شد که آمدند». تا اینجای کار مشخص شده که اصولگرایانی که دغدغه وحدت و ائتلاف دارند، چندان هم دغدغه‌مند حضور علی لاریجانی و طیف نزدیک به او در میانشان نیستند.

به نظر می‌رسد رقبا و مخالفان دولت می‌خواهند علی لاریجانی را در مقابل یک دوراهی قرار دهند؛ راه اول ادامه حمایت‌های او از دولت و راه دوم چرخش به سمت آنها. رفتن او به راه دوم یعنی بازگشت به ائتلاف سیاسی با اصولگرایان مخالف دولت، قطعا استمرار ریاستش بر مجلس را تضمین می‌کند، اما این پایان راه برای کسی نیست که هم انتخابات مجلس ۹۸ را پیش‌رو دارد و هم زمزمه حضورش در انتخابات ۱۴۰۰ به گوش می‌رسد. .... منتقدان و معترضان اصولگرای علی لاریجانی او را از «ساکتین فتنه» می‌دانند

به گزارش روزنامه ابتکار به نقل از تارنمای نامه نیوز، باهنر به انتقاد از شورای وحدت پرداخت و گفت: لاریجانی که کاملا اصولگراست چرا به جلسات دعوت نمی‌شود؟

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: اگر پایداری فکر کند که خودش جدا یک مغازه باز کند مثلا می‌تواند توفیق داشته باشد، حتما به جریان اصولگرایی ضربه می‌زند ولی نتیجه‏اش هم توفیق پایداری نخواهد بود.

-به گزارش نامه نیوز، محمدرضا باهنر درباره مکانیزم اصلی نیروهای جریان اصولگرایی برای همگرایی گفت: «شاجا» شورای ائتلاف جریان اصولگرایی الان محور کار است و هدفش هم وحدت صددرصدی است. چشم‏اندازش این است. اما تجربه در دوره‌های مختلف نشان داده که نهایتا ۸۰ درصد موفق می‌شویم، تلاش‏مان این است که همه همیشه زیر یک چتر باشیم. جبهه پایداری را نمی‌دانم چگونه و چه اعلام کرده است اما قاعدتا محور وحدت نمی‌تواند باشد. البته از این مجموعه هم دعوت کرده‌اند اما تا آنجا که من اطلاع دارم به شاجا نپیوسته، ولی اگر تلاش کنند و بیایند ما تشکر و استقبال می‌کنیم.

وی افزود: اینکه جامعه روحانیت یا ما یا آقای لاریجانی دنبال یک جریانی هستیم، اینطوری هم نیست. واقعیت قضیه ممکن است اختلاف نظراتی وجود داشته باشد، جامعه روحانیت که با خود سخنگوی جامعه روحانیت و با دبیرکل جامعه روحانیت می‌توانید مذاکره و صحبت کنید. نقد ما به شاجا این است که اینها یکسری از نیروهای اصولگرا، که الان می خواهند با دولت کار کنند، را کمتر قبول دارند. مثل تیپ اقای لاریجانی که بالاخره کاملا در جریان اصولگرایی تعریف می‏شود. ولی اینها از آن طیف دعوت نکردند که باید تلاش کنیم ان‏شاءالله حل شود.

 اهمیت برگزاری انتخابات پرشور

 -روزنامه اعتماد در گزارشی به سخنان "بهزاد نبوی" پرداخت و عنوان "مشارکت سیاسی برای امنیت ملی" را برگزید. به گزارش این روزنامه نبوی گفت: اگر در کشور انتخابات پرشور برگزار نشود امنیت ملی به خطر می‌افتد.

در بخشی از این مطلب می خوانیم: در واکنش به برخی اعتراضات درباره ردصلاحیت نیروهای اصلاح‌طلب توسط شورای نگهبان، عباسعلی کدخدایی سخنگوی این شورا گفت: «ملاک شورای نگهبان اجرای مرّ قانون است و شورای نگهبان برای کسی فرش قرمز پهن نمی‌کند.» مهم‌ترین موضعگیری و واکنش از سوی بهزاد نبوی چهره شاخص اصلاح‌طلب و نماینده مجلس ششم بود. نبوی در گفت‌وگویی با خبرآنلاین درخصوص این صحبت‌ها گفت: «بله، طرف مقابل از خدا می‌خواهد که ما در انتخابات شرکت نکنیم؛ به نظر من آقای کدخدایی اشتباه می‌کند، این دوره باید فرش قرمز پهن کنند، چون در این دوره انتخابات پرشور، برای حفظ امنیت ملی ضروری است.» نبوی در ادامه درخصوص انتخابات یازدهمین دوره مجلس گفت: «می‌گویم اگر در کشور انتخابات پرشور برگزار نشود، امنیت ملی به خطر می‌افتد. البته برای اینکه انتخابات پرشور برگزار شود، بخش مهمی از کار برعهده حاکمیت است. حاکمیت باید شرایطی فراهم کند تا انتخابات پرشور داشته باشیم.»

-همچنین روزنامه ابتکار در گزارشی با عنوان "برای ما فرش قرمز پهن کنید" به " واکنش اصلاح‌طلبان به مواضع سخنگوی شورای نگهبان" پرداخت و نوشت: عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری اخیر خود در واکنش به صحبت‌های یکی از وزرای دولت اصلاحات درباره ردصلاحیت‌های شورای نگهبان گفته بود: «ملاک شورای نگهبان اجرای مرّ قانون است و شورای نگهبان برای کسی فرش قرمز پهن نمی‌کند». این‌ صحبت‌های کدخدایی اما با واکنش‌های بعضی اصلاح‌طلبان مواجه شد. ... حالا بهزاد نبوی چهره شاخص اصلاح‌طلب و نماینده مجلس ششم در واکنش به سخنان کدخدایی می‌گوید: آقای کدخدایی اشتباه می‌کند، این دوره باید فرش قرمز پهن کند، چون در این دوره انتخابات پرشور، برای حفظ امنیت ملی ضروری است.

نبوی در رابطه با سخنان کدخدایی می‌گوید: طرف مقابل از خدا می‌خواهد که ما در انتخابات شرکت نکنیم؛ حالا بگوییم که ما به این شرط در انتخابات شرکت می‌کنیم که چنین یا چنان شود، قطعا نمی‌پذیرد. البته به نظر من آقای کدخدایی اشتباه می‌کند، این دوره باید فرش قرمز پهن کنند، چون در این دوره انتخابات پرشور، برای حفظ امنیت ملی ضروری است. با این فشارهایی که از خارج وارد می‌شود، اگر انتخابات پرشور نداشته باشیم، فشار به نظام و مردم خیلی زیادتر می‌شود.

وی اضافه می‌کند: اگر در کشور انتخابات پرشور برگزار نشود، امنیت ملی به خطر می‌افتد. البته برای این که انتخابات پرشور برگزار شود، بخش مهمی از کار بر عهده حاکمیت است. حاکمیت باید شرایطی فراهم کند تا انتخابات پرشور داشته باشیم. آقای کدخدایی باید متوجه باشد که در این دوره برای حضور مردم در انتخابات لازم است فرش قرمز پهن کند. باید بداند که این یک تصمیم شخصی ایشان و یا حتی شورای نگهبان نیست، بلکه تصمیم حاکمیت برای حفظ نظام، کشور و امنیت ملی است.

همچنین روزنامه همدلی در گزارشی نوشت: بهزاد نبوی از نمادهای پرسابقه جریان چپ و اصلاح‌طلب، مشارکت بی‌قید و شرط را اعلام می‌کنند. نبوی معتقد است برای تداوم حیات اصلاح‌طلبی، باید به هر عنوان در کنش‌های سیاسی کشور به ویژه در انتخابات حضور فعال و تاثیرگذار داشت.

 عملکرد فراکسیون امید

روزنامه اعتماد در مطلبی با عنوان "سقف و کف اصلاح‌طلبی" به گفت و گو با "محمدعلی وکیلی"، عضوی از فراکسیون امید، پرداخته است. به گزارش این روزنامه وی گفت:

نه ماموریت روحانی این بوده که نقش خاتمی دوم را ایفا کند و نه ماموریت ما این بود که نقش یک مجلس ششمی را ایفا کنیم....ماموریت ما این بود که با حاکمیت تعامل کرده و روزنه‌ای که برای ورود اصلاح‌طلبان به حاکمیت باز شده را به یک دروازه تبدیل کنیم....نطق اصلاح‌طلبانه فراکسیون امید به مراتب بیشتر از حد انتظار بوده همان‌طور که مواضع اصلاح‌طلبانه اعضای این فراکسیون هم فراتر از حد انتظار بوده است....فراکسیون امید به عنوان نماینده اصلاح‌طلبان در مجلس قطعا باید به موضوع رفع حصر کمک می‌کرد اما نه با فریاد زدن، شو به راه انداختن، کار روزنامه‌ای و رسانه‌ای کردن و قهرمان‌سازی به نام این محبوسین، بلکه ما باید کار واقعی می‌کردیم....کارآمدی جمهوری اسلامی در گروی سرزندگی جریان اصلاح‌طلبی است.

رد صلاحیت ها

روزنامه ابتکار در مطلبی آورده است: اصلاح‌طلبان در رابطه با انتخابات و حضور حداکثری کاندیداهای معرفی شده این جریان سیاسی با مشکل رد صلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبان روبه‌رو بوده‌اند. این مشکل در انتخابات اخیر به گونه‌ای بود که اصلاح‌طلبان مجبور شدند برای ورود افراد تندرو به مجلس با برخی افراد و طیف‌های میانه‌رو ائتلاف کنند. اما متاسفانه باز هم نتوانستند از این طریف نتیجه دلخواه خود را به دست آورند. حالا که کمتر از ۸ ماه تا انتخابات اسفندماه ۹۸ باقی مانده است، این نگرانی با توجه به سخنان کدخدایی در رابطه با صلاحیت کاندیداها بیشتر شده است و آنها خواستار همراهی این نهاد در رابطه با این جریان هستند. ..."بهزاد نبوی" فعال سیاسی در رابطه با سخنان اخیر رئیس دولت اصلاحات که گفته بود به هیچ وجه تحریم انتخابات را نمی‌پذیریم و تحریم انتخابات از جانب اصلاح‌طلب‌ها صورت نمی‌گیرد ولی تحت هر شرایطی هم اصلاح‌طلب‌ها در انتخابات شرکت نمی‌کنند، می‌گوید: در هیچ انتخاباتی نه تنها ایشان، بلکه اصلاح‌طلب‌ها هم انتخابات را تحریم نکرده‌اند، حتی در انتخابات مجلس هفتم. من از سخنان آقای خاتمی ایده مشارکت مشروط استنباط نمی‌کنم. من پیش‌تر گفته‌ام در هر شرایطی باید در انتخابات شرکت کنیم. منظورم شرایطی است که امکان حضور باشد. فی‌المثل اگر همه اصلاح‌طلبان را به زندان ببرند و یا اگر همه گروه‌های اصلاح‌طلب منحل و غیرقانونی اعلام شوند آن گاه دیگر امکان شرکت وجود ندارد.

حضور جریان سوم در انتخابات

به گزارش تارنمای انتخاب، ایمن آبادی، نماینده مجلس گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد یک لیست پوپولیستی در انتخابات ۹۸ رأی خواهد آورد . آرزو می‌کنم این لیست از جنس جریان احمدی‌نژاد نباشد.

یک نماینده مجلس گفت: اگر جریان‌های سیاسی کشور به درستی فکر نکنند جریان سومی که اتفاقا از جنس پوپولیست است می‌آید و برنده می‌شود.

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی درباره یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال ۹۸، گفت: آن چیزی که تا به اینجای بررسی‌ها نشان می‌دهد این است که یک لیست پوپولیستی در انتخابات پیش رو رأی خواهد آورد.

نماینده مردم رشت در مجلس خاطرنشان کرد: البته پوپولیسم فی‌النفسه بد نیست که بگویم بد است اما اینکه جریانی که در انتخابات با این ویژگی حضور پیدا کند محلی از سوال دارد.

وی ادامه داد: دولت باید دست به یک اقدام سریع بزند تا این اتفاق نیفتد که متاسفانه من در این دولت واکنش سریعی را مشاهده نمی‌کنم. معتقدم اگر برای این موضوع تدبیری اندیشیده نشود ما در انتخابات سال ۹۸ اسیر یک جریان پوپولیستی مردم‌گرا خواهیم شد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه تاکید کرد: حرف من به این معنا نیست که صرفا اصولگرایان برنده انتخابات اسفند ماه خواهند شد، خیر آن‌ها هم حواسشان را باید جمع کنند در غیر اینصورت ورق به نحو دیگری برخواهد گشت.

وی با بیان اینکه اگر جناح‌های سیاسی حواسشان جمع نباشد جریان پوپولیستی که صحبت از حضورش در انتخابات می‌شود برنده خواهد شد، گفت: مردم عنوان می‌کنند هیچ وقت بدتر از این که نخواهد شد یکبار به آن اعتماد کنیم ببنیم چه می‌شود.

رسانه های اصولگرا

برخی از گزاره های به کار رفته در این رسانه ها عبارتند از: مردم از هوش سیاسی بالایی برخوردار هستند و دیگر فریب شعارهای انتخاباتی افراد را نخواهند خورد، لذا این امرکار را برای کاندیداهای انتخاباتی سخت‌تر خواهد کرد.؛ نمی‌توانیم هم بگوییم اصلاح‌طلبیم و هم انتخابات را تحریم کنیم.؛ آحاد مردم باید در انتخابات شرکت کنند و احزاب هم کانونی برای تجمع حضور چشمگیر مردم داشته باشند.

 ادعای پذیرش شکست اصلاح‌طلبان و عدم وحدت در این جناح

در گزارش منتشر شده روزنامه رسالت می خوانیم: جریانات سیاسی برای ورود به انتخابات مجلس و کسب آرای مردم هرروز در تکاپو هستند. در میان این تحرکات دو جریان سیاسی «اصلاح‌طلب» و «اصولگرا» بیشتر از گذشته به انتخابات و نتیجه آن می‌پردازند.

برخی از صاحب‌نظران در حوزه سیاسی معتقدند این انتخابات با انتخابات گذشته تفاوت بسیاری دارد چراکه مردم از هوش سیاسی بالایی برخوردار هستند و دیگر فریب شعارهای انتخاباتی افراد را نخواهند خورد، لذا این امرکار را برای کاندیداهای انتخاباتی سخت‌تر خواهد کرد.

یک نظریه بین اهل سیاست و کارشناسان این است اصلاح‌طلبان با توجه به کارنامه‌ای که از خود در دولت، مجلس و شورای شهر به‌جای گذاشته‌اند در این انتخابات شکست خواهند خورد و این موضوع نکته ای است که می‌توان از زبان خودشان شنید.

این جریان سیاسی گاه بیان می‌کند به جهت برخی نظارت‌ها در انتخابات شرکت نمی‌کند، گاه با پیش‌شرطی عدم رد صلاحیت‌ها در انتخابات خودی نشان می‌دهد و گاهی عنوان می کند با جریان سیاسی دیگری (اعتدال) ائتلاف نمی‌کنیم و به‌صورت کاملاً مستقل به انتخابات ورود خواهیم کرد.

نکته جالب عدم ائتلاف اصلاح‌طلبان در انتخابات را می‌توان این‌گونه توضیح داد که این جریان سیاسی برای فرار از عملکرد ناموفق دولت سعی دارد تا مشکلات را به‌پای دولت گذاشته و خود را از آن جدا کند.

نجف‌قلی حبیبی معتقد است که اصلاح‌طلبان با توجه به شرایط ویژه کشور از دولت حمایت کردند اما حسن لاسجردی معتقد است که این جریان سیاسی به جهت برخی امتیازات به حمایت از دولت برآمد.

لزوم برگزاری انتخابات پرشور

به گزارش روزنامه خراسان "بهزاد نبوی" یک چهره برجسته اصلاحات در واکنش به اظهارات سخنگوی شورای نگهبان که گفته بود برای اصلاح طلبان فرش قرمز پهن نمی کنیم، ضمن تأکید بر اهمیت حضور پرشور در انتخابات گفت: باید برای حضور پرشور مردم فرش قرمز پهن کنید.

می‌گویم اگر در کشور انتخابات پرشور برگزار نشود، امنیت ملی به خطر می‌افتد. وزیر دولت شهید رجایی با این حال معتقد است که حاکمیت باید شرایطی فراهم کند، تا انتخاباتی پرشور داشته باشیم.

همچنین به گزارش این روزنامه، حجت الاسلام رسول منتجب نیا رئیس هیئت مؤسس حزب جدید جمهوریت در نشست خبری روزگذشته خود درخصوص موضع این حزب درباره انتخابات پیش رو گفت: ما معتقدیم که آحاد مردم باید در انتخابات شرکت کنند و احزاب هم کانونی برای تجمع حضور چشمگیر مردم داشته باشند اما مسئولان نظام باید این بستر را فراهم کنند و اجازه دهند نخبگان و افرادی که مورد علاقه مردم هستند حضور داشته باشند و با نظارت استصوابی تنگ نظری صورت نگیرد. وی با بیان این که ما اعتقاد داریم تنها اصلاحات می تواند کشور را نجات دهد و به پیشرفت و توسعه همه‌جانبه برساند، گفت: اگر ضرورتی ایجاب کند که ما نتوانیم به ایده آل۱۰۰  درصد خود برسیم به حداقل ها کفایت می‌کنیم اما امیدواریم مسئولان نظارتی و اجرایی با دید بازی که دارند اجازه دهند تا بتوانیم از کاندیدای مردمی حمایت کنیم.

عدم تحریم انتخابات

به گزارش کیهان به نقل از روزنامه فرهیختگان، حسن رسولی (عضو شورای شهر تهران و عضو شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان) گفت: نمی‌توانیم هم بگوییم اصلاح‌طلبیم و هم انتخابات را تحریم کنیم. وی گفت: تحریم انتخابات با قاموس اصلاح‌طلبی منافات دارد.

انتقاد فراکسیون امید از اصلاح طلبان

کیهان در ستون اخبار ویژه خود به سخنان "محمدعلی وکیلی" عضو فراکسیون امید پرداخته است. عضو فراکسیون امید، با انتقاد از مواضع اصلاح‌طلبان علیه این فراکسیون گفت: آنها ما را بمباران یأس کردند.

محمدعلی وکیلی که سخنگوی ستاد انتخاباتی روحانی در سال ۹۶ را بر عهده داشته، به شرق گفت: جریان اصلاحات بر اساس تحلیلی به روحانی رسید. اما جریان اصلاح‌طلبی در این‌جا خطای بزرگی کرد. خطای بزرگ این بود که مأموریت کسی را که به پاستور و کسانی را که به بهارستان فرستاد، مشخص نکرد. در نتیجه هرکسی با متر خود انتظارسازی کرد.

وی می‌افزاید: عملکرد فراکسیون امید قابل نقد است. اما عمل اصلاح‌طلبانه فراکسیون امید فراتر از انتظار بوده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار پژوهش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha