۳ مرداد ۱۳۹۸، ۱۹:۲۳
کد خبرنگار: 2448
کد خبر: 83411436
T T
۰ نفر
مقامات هند با خدمه کشتی گریس ۱ دیدار و گفت وگو کردند

تهران- ایرنا- سخنگوی وزارت خارجه هند روز پنج شنبه اعلام کرد که مقامات این کشور توانسته اند با ۲۴ خدمه کشتی گریس ۱ که از سوی دولت جبل الطارق توقیف شده، دیدار و گفت وگو کنند.

به گزارش شبکه فرانس ۲۴،  بر اساس بیانیه وزارت خارجه هند، تیم سه نفره این کشور در این دیدار به کلیه خدمه ی هندی این اطمینان را داده اند که دولت دهلی نو اقدامات لازم برای آزادی سریع آنان را انجام خواهند داد.

کشتی نفتکش گریس ۱ ایران در چهارم جولای (۱۳ تیرماه) توسط پلیس جبل الطارق و نیروی دریایی انگلیس توقیف شده است.

"وی مورالیداران" مشاور وزیر امور خارجه هند گفت: تیمی از کمیسیون عالی این کشور دیروز (چهارشنبه) از طریق لندن مجوز دیدار با خدمه هندی را دریافت و از آخرین وضعیت آنان مطلع شدند.

«راویش کومار» سخنگوی وزارت خارجه هند نیز گفت: دهلی امیدوار است علاوه بر دسترسی کنسولی ما، هرچه زودتر بتوانیم خدمه خود در کشتی گریس ۱ را آزاد کنیم.

دولت هند همچنین تلاش های خود را برای آزادی ۱۸ خدمه هندی نفتکش انگلیسی "استنا ایمپرو" را که توسط ایران توقیف شده، افزایش داده است و در این راستا، ویجی گوخال معاون وزیر امور خارجه هند با علی چگنی سفیر جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو دیدار کرده است.

"وی مورالیداران" مشاور وزیر امور خارجه هند همچنین اعلام کرده است که سفیر این کشور در تهران، مذاکرات مثبتی با مقامات مربوطه در وزارت امور خارجه ایران انجام داده است.

مورالیداران در حساب تویتری خود نوشت: اقدامات برای آزادی سریع خدمه هندی نفتکش استنا ایمپرو در دست اجراست؛  معاون وزیر امور خارجه با سفیر ایران دیدار کرده است؛  سفیر هند در تهران نیز دیداری مثبت با مقامات در وزارت خارجه ایران داشته است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هفته گذشته نفتکش انگلیسی استنا ایمپرو را به دلیل عدم رعایت قوانین بین المللی دریایی و همچنین برخورد با یک قایق ماهیگیری ایرانی توقیف کرد.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha