۲ مرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۲۰
کد خبر: 83409305
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدارس هرمزگان برای سال تحصیلی جدید آماده و تجهیز شود

بندرعباس- ایرنا- باتوجه به این که کمتر از ۲ ماه دیگر به آغاز سال تحصیلی جدید و ماه مهر باقی مانده است، باید از هم اکنون اقدامات لازم برای تجهیز و آماده سازی مدارس در هرمزگان انجام شود.

استاندار هرمزگان روز چهارشنبه در نشست شورای اداری استان گفت: در این فرصت باقی مانده همه ظرفیت ها برای بازگشایی مدارس باید در خدمت آموزش و پرورش باشد.

فریدون همتی افزود: فراهم کردن بستر مناسب برای آغاز سال جدید تحصیلی تنها به آموزش و پرورش مربوط نیست بلکه همه دستگاه های اجرایی باید با این نهاد همکاری لازم را داشته باشند.

وی بیان داشت: آموزش وپرورش مجموعه ای فراگیر و متعلق به آحاد جامعه است و پویایی آن در گروی مشارکت همگانی با نهاد تعلیم و تربیت است.

معدل نمرات دانش آموزان هرمزگان بهبود یافته است

رییس شورای آموزش و پرورش هرمزگان اظهارداشت: معدل نمرات دانش آموزان دوره دوم متوسطه این استان درسال تحصیلی ۹۷-۹۸ نسبت به کل کشور بهبود و ارتقای یافته است.

همتی گفت: این امر نشان دهنده برنامه‌ریزی مطلوب آموزش و پرورش، اهتمام معلمان، تلاش دانش آموزان و همراهی و همکاری مناسب والدین است.

وی ابرازداشت: باید بتوانیم درسال تحصیلی جدید نیز با تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف و آسیب شناسی درست عملکرد بهتری را کسب کنیم.

استاندار هرمزگان یادآورشد: روند برنامه های آموزش و پرورش مطلوب است و برای تحقق کامل اهداف و راهبردها همه باید این مجموع را یاری کنند.

همتی با اشاره به طرح ساخت مدرسه های جدید با استفاده از ظرفیت و مشارکت بنگاه‌های اقتصادی گفت: انتظار می رود روند ساخت این مدرسه ها سرعت یابد و این ظرفیت خوب به شکل مناسبی مورد استفاده قرار گیرد.

وی همچنین به برنامه های غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان تاکید کرد و گفت: این مهم تا پایان فصل تابستان با کیفیت و تنوع در برنامه های اجرایی باید دنبال شود.

موفقیت برنامه های آموزش وپرورش مرهون تلاش جمعی است

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان نیز گفت: موفقیت در اجرای برنامه های این نهاد مرهون تلاش جمعی و راهبری شورای آموزش و پرورش استان است.

موسی دادی زاده سرخایی افزود: یکی از مهم‌ترین برنامه های آموزش و پرورش فراهم کردن زمینه های موفقیت دانش آموزان در آزمون سراسری است که با مصوبه های شورا این مهم عملیاتی شد و شاهد برگزاری مطلوب این آزمون درهرمزگان بودیم.

وی ارتقای سطح علمی دانش آموزان را به عنوان یکی از مهم‌ترین محورهای برنامه های آموزش و پرروش مورد تاکید قرار داد.

دبیر شورای آموزش وپرورش هرمزگان گفت: در این راستا با حمایت استاندار هرمزگان و همراهی شورای آموزش و پرورش برنامه های مختلفی در سال گذشته اجرا و برای سال جدید نیز در دستورکار است تا بتوانیم روند رو به رشد ارتقاء سطح علمی دانش آموزان بویژه در نتیجه امتحان نهایی را سرعت بخشیم.

پیشرفت ۱۸ صدم درصدی نتیجه امتحانات نهایی در هرمزگان

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: دانش آموزان این استان در امتحانات نهایی خردادماه امسال نسبت به سال های گذشته پیشرفت ۱۸ صدم درصدی داشته اند.

دادی زاده سرخایی گفت: این پیشرفت در چهار رشته ریاضی، تجربی، انسانی و معارف بوده که نسبت کشوری در رشته های یاد شده ۲/۲ درصد رشد داشتیم.

وی یادآورشد: کسب این مهم نشان از همت دانش آموزان، تلاش معلمان وهمکاری خانواده ها دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان همچنین در خصوص مشکل انشعاب آب و برق برخی مدارس از دستگاه‌های متولی در جهت تلاش برای رفع این کمبود قدردانی و خواستار سرعت بخشی در روند وصل انشعابات شد.

دبیر شورای آموزش و پرورش هرمزگان از دستور استاندار هرمزگان برای امضای تفاهم نامه با صداو سیما خبر داد و گفت: ظرفیت رسانه ملی و همکاری این مجموعه در امر آموزش دانش آموزان می تواند در رشد شاخص‌های آموزشی بسیار موثر باشد.

۷۱۹۵/۶۰۴۸

برچسب‌ها

سرخط اخبار استان‌ها