۱ مرداد ۱۳۹۸، ۷:۵۹
کد خبر: 83407382
T T
۰ نفر
مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه دوشنبه تا صبح سه شنبه

تهران- ایرنا- تاکید روحانی بر تداوم گام‌های تأثیرگذار در گسترش روزافزون مناسبات تهران – بغداد، تصریح جهانگیری بر ضرورت برخورد با متخلفان در حوزه تصرفات غیرمجاز اراضی کشور، اعلام صدور مجوز توزیع ۳ هزار تن کاغذ با قیمت ۴,۲۰۰ تومان از سوی رحمانی فضلی، تاکید رئیس جمهوری نیکاراگوئه برغیرقابل قبول بودن تحریم های آمریکا، دست رد انگلیس به ائتلاف دریایی آمریکا علیه ایران و واکنش آژانس بین المللی انرژی در مورد افزایش تنش در خلیج فارس مهمترین خبرهای 12ساعت گذشته ایرنا بود.

اخبار داخلی
**********
* تهران- رئیس جمهوری در نشست هیات‌های عالیرتبه ایران و عراق، دیدارها و سفر متقابل مسئولان ایرانی و عراقی مان دو کشور را در توسعه روابط و همکاری‌های فیمابین تأثیرگذار دانست و گفت: خوشبختانه در سال‌های اخیر شاهد برداشته شدن گام‌های تأثیرگذار در گسترش روزافزون مناسبات همه جانبه تهران – بغداد هستیم و مطمئناً این روند ادامه خواهد داشت.

* تهران- ایرنا- معاون اول رئیس جمهوری با تاکید بر ضرورت برخورد با متخلفان در حوزه تصرفات غیرمجاز اراضی کشور و کسانی که برای گریز از قانون به دنبال درگیر کردن مردم در این طرح ها هستند، گفت: هزینه‌های سنگین حل و فصل پرونده‌های مفاسد اقتصادی نباید از جیب مردم توسط دولت پرداخت شده و بار آن بر بیت‌المال تحمیل شود.

* تهران- وزیر کشور گفت: مجوز ۳ هزار تن کاغذ، به ویژه برای رسانه ها، با قیمت ۴,۲۰۰ تومان صادر شده است که شاید از فردا بخشی از آن توزیع شود، برای واردات کاغذ با نرخ نیمایی هیچ محدودیتی نیست گزارشی که به ما دادند، حاکی از آن است که این موضوع در بازار کاملاً جا افتاده است.

* بندرعباس- زلزلزله به بزرگی ۴.۹ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) بامداد سه شنبه در روستای حمیران بندرکنگ از توابع شهرستان بندرلنگه موجب ترک خوردگی برخی منازل و فرو ریختن یک دیوار شد.

* تهران- سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امورخارجه در توئیتی از سفر معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران به پاریس با پیام مکتوب رئیس جمهوری خبر داد.

* تهران- سفارت ایران در هند روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که تمامی خدمه نفتکش استنا ایمپرو انگلیس در سلامت کامل به سر می برند و همچنان در کشتی هستند.

* تهران- چند تن از وزیران و مقام های ارشد دولت نیکاراگوئه در دیدار با محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه ایران راههای توسعه و تقویت روابط دو جانبه تهران و ماناگوآ را بررسی کردند.

* تهران- عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در یادداشتی در اینستاگرام خود درباره مذاکرات با معاون نخست وزیر و وزیر دارایی عراق تاکید کرد که هدفگذاری حجم تجارت ٢٠ میلیارد دلاری با گسترش روابط اقتصادی و حضور فعالان اقتصادی دو کشور خیلی دور از دسترس نیست.

* تهران- محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در نیکاراگوا حضور دارد صبح دوشنبه (به وقت محلی) با گوستاوو پورراس کورتس رئیس مجلس ملی این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

اخبار خارجی
**********
* تهران- رئیس جمهوری نیکاراگوئه در دیدار ویزر خارجه ایران تاکید کرد که ما هرگز تحریم های آمریکا را قبول نداریم چون در چارچوب قوانین بین المللی نیست.

* لندن- با وجود تبلیغات گسترده رسانه های انگلیس در روزهای اخیر درباره واکنش تند دولت لندن به توقیف نفتکش استنا ایمپرو، وزیر امور خارجه انگلیس اعلام کرد که به رغم تنش با ایران، با سیاست‌های آمریکا مخالف است و به ابتکار دولت ترامپ در مورد تشکیل یک ائتلاف نظامی برای حفاظت از نفتکش‌ها در تنگه هرمز نمی پیوندد.

* تهران- آژانس بین المللی انرژی روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد، آخرین تحولات در تنگه هرمز را از نزدیک زیر نظر دارد و در صورت لزوم آماده اقدام است.

* تهران- رئیس جمهوری بلاروس دوشنبه شب در دیدار با "ولید المعلم" اعلام کرد که کشورش آمادگی مشارکت در بازسازی سوریه را دارد.

* تهران- حزب الله لبنان دوشنبه شب در بیانیه ای جنایت های جدید رژیم صهیونیستی در تخریب ساختمان های مسکونی در جنوب شرق بیت المقدس را محکوم کرد و این نقشه را ناشی از توطئه آمریکا و کشورهای عربی دانست.

* تهران- منابع خبری بامداد سه شنبه از وقوع یک انفجار در شهر عفرین واقع در شمال غرب سوریه خبر دادند.

* تهران- هیات منصفه فدرال آمریکا بامداد روز سه شنبه یک تاجر ایالت فلوریدا را به نقض تحریم های ایران متهم کرد.

* تهران- خبرگزاری رویترز بامداد سه شنبه گزارش داد که در پی حمله هوایی به فرودگاه معیتیقه در طرابلس پایتخت دولت وفاق ملی لیبی که مورد حمایت جامعه جهانی است، پروازهای این فرودگاه لغو شده است.

* تهران- وزارت خارجه چین با حمله به دولت آمریکا انتقادهای دونالد ترامپ در مورد فعالیت های نفتی و گازی پکن در دریای جنوب را تهمت و افترا خواند.

* تهران- به دنبال افزایش تنش در خلیج فارس، روزنامه اکسپرس روز دوشنبه نوشت، ناوگان دریایی سلطنتی انگلیس ویران شده است.

* تهران- منابع دیپلماتیک ترکیه ای دوشنبه شب بدون ذکر جزئیات، گزارش دادند که دیدار هیات آمریکایی به ریاست "جیمز جفری" فرستاده ویژه رئیس جمهوری آمریکا در امور سوریه با مقام های ترکیه در آنکارا در مورد ادلب پایان یافته است.

* تهران- وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه با امتناع از جواب صریح به خبرنگاران در مورد تمدید معافیت شرکای تجاری ایران گفت: ما در حال بررسی هستیم و نتیجه را تا آخر هفته اطلاع رسانی می کنیم.

* تهران- سازمان عفو بین الملل روز دوشنبه در بیانیه‌ای تخریب منازل فلسطینی‌ها در شهرک "صور باهر" در منطقه "وادی الحمص در جنوب شرق "قدس" را نقض آشکار حقوق بشر خواند و اعلام کرد: اسرائیل با این کار مرتکب جنایت جنگی می‌شود.

* تهران- دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با اعتراف به اینکه مذاکره با ایران «روز به‌ روز برای او سخت‌تر می‌شود» تأکید کرد: توافق با تهران «می‌توانست آسان‌تر باشد».

* تهران- آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که" مری آلیس هیوارد " در پی درگذشت یوکیا آمانو ، بعنوان سرپرست این نهاد بین‌المللی تعیین شده است.

* تهران- نشریه فوربس روز دوشنبه در گزارشی نوشت: ترامپ برای پایان سناریوی فشار حداکثری، هیچ تدبیر و برنامه ای ندارد و مخاطرات امنیتی ادامه این سیاست، گریبان آمریکا و متحدان منطقه ای وی را خواهد گرفت.

* لندن- جرمی هانت، دوشنبه در آخرین روز کاری خود در کسوت وزیر امور خارجه انگلیس، اعلام کرد که این کشور به فشار حداکثری آمریکا علیه ایران نمی پیوندد.

* تهران- اتحادیه اروپا روز دوشنبه با غیرقانونی خواندن سیاست شهرک سازی صهیونیست ها، از تل آویو خواست؛ تخریب منازل فلسطینیان را هرچه زودتر متوقف کند.

* تهران- با نزدیک شدن به انتخاب بوریس جانسون به عنوان نخست وزیر جدید انگلیس، روند استعفای اکثر وزرای کابینه ترزا می و نمایندگان حزب محافظه کار به دلیل مخالفت با سیاست های وی آغاز شده است.

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha