۳۱ تیر ۱۳۹۸، ۱۱:۵۶
کد خبرنگار: 1705
کد خبر: 83406249
T T
۰ نفر
صدا و سیما برای ساخت برنامه در حوزه رانندگی هزینه هنگفتی می خواهد

تهران- ایرنا- رئیس پلیس راهور ناجا بااشاره به اینکه سازمان صدا و سیما برای ساخت برنامه جهت تغییر رفتار مردم در حوزه رانندگی، هزینه هنگفتی را از پلیس راه طلب می کند،‌گفت: برای کاهش تلفات تصادفات، نیازمند همدلی همه دستگاه ها از جمله سازمان صدا و سیما و نوسازی ناوگان عمومی حمل و نقل هستیم.

سردار سیدکمال هادیانفر روز دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه فرماندهان جدید و قدیم پلیس راه گفت: از صدا و سیما انتظار داریم برای فرهنگ سازی در زمینه ترافیک، پلیس راه را کمک کند.
این مقام ارشد پلیس راه از نقش ۳۳ دستگاه در راهنمایی و رانندگی خبر داد و افزود: در حال مکاتبه با دستگاه های مختلف برای هم افزایی و همدلی برای کاهش تصادفات و تلفات هستیم.

وی به نقش خطای انسانی در تصادفات اشاره کرد و افزود: خطای انسانی عامل ۹۲ درصد تصادفات است. خستگی و خواب‌آلودگی راننده در کنار سرعت غیرمجاز یکی از عوامل اصلی تصادفات است.

سردار هادیانفر ضمن تقدیر از همکاران خود در پلیس راه برای کاهش تصادفات گفت: این تعداد کشته و زخمی زیبنده کشور ما نیست.

وی اظهار داشت: افزایش فشارهای اقتصادی روی رانندگان یکی از عوامل افزایش ساعات کار آنها و در عین حال بالا رفتن خطای انسانی در رانندگی شده است.

سردار هادیانفر با اشاره به کاهش ۱۷.۶ درصدی تصادفات در نوروز امسال، این کاهش را مدیون همدلی و همکاری همه دستگاه ها عنوان کرد و گفت: اگر همه دستگاه ها همدل باشند، می توانیم هدف برنامه ششم توسعه برای کاهش ۳۱ درصدی تصادفات را محقق کنیم.
وی بر لزوم استفاده از فناوری های روز تاکید کرد و افزود: نیازمند حمایت دولت در توسعه ناوگان در همه حوزه ها هستیم.
رئیس پلیس راهور با اشاره به کشته شدن ۱۷ هزار و ۳۱۸ نفری در سال گذشته اضافه کرد: سال ۸۵ تعداد کشته ها ۲۵ هزار نفر بود اما اکنون به ۱۷ هزار نفر رسیده است.
وی افزود: پیش تفاهم نامه ای را برای امضا با وزیر بهداشت، وزیر راه و وزیر کشور آماده امضا کردیم که در صورت تایید فرماندهی ناجا در اختیار وزرا قرار می گیرد.

سردار سید تیمور حسینی طی آئینی به عنوان فرمانده جدید پلیس راه کشور معرفی و از خدمات سردار محمد حسین حمیدی در پلیس راهور تقدیر شد.

سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، سه شنبه هفته گذشته، طی حکمی سردار حسینی را به عنوان فرمانده جدید پلیس راه منصوب کرد. وی سابقه ریاست پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ را در کارنامه خود دارد.

سردار محمدحسین حمیدی نیز که پیش از این فرماندهی پلیس راه را برعهده داشت با حکم سردار اشتری به عنوان معاون اجرایی پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا منصوب شد.

آئین تکریم و معارفه فرماندهان قدیم و جدید پلیس راه با حضور سردار سید کمال هادیانفر رییس پلیس راهور ناجا، سردار حسن مومنی معاون اجرایی سابق پلیس راهور ناجا، پیرحسین کولیوند رییس سازمان اورژانس کشور، شهرام آدم نژاد معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی، نمایندگانی از وزارت کشور، شهرداری و جمعی از فرماندهان پلیس راه و پرسنل این نهاد در محل سالن اجتماعات پلیس راهور برگزار شد.

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha