سرآغاز همکاری‌های مشترک در حوزه صنایع فرهنگی خلاق مناطق آزاد

ارومیه- ایرنا- تفاهم‌نامه همکاری میان «شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی» و «ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز» در حاشیه هجدهمین نشست معاونان و مدیران فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان‌های مناطق آزاد کشور در ماکو به امضا رسید.

«محمدرضا رستمی» معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و «سید محمدحسین سجادی نیری» دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز روز چهارشنبه این تفاهم‌نامه را امضا کردند.
توسعه فعالیت‌های مرتبط با صنایع فرهنگی و خلاق در مناطق آزاد، استفاده از توانمندی‌های علمی، تخصصی و اجرایی طرفین و هم‌افزایی و افزایش همکاری‌های مشترک برای تبدیل مناطق آزاد تجاری صنعتی به الگوی توسعه صنایع فرهنگی و خلاق سرزمین اصلی از جمله محورهای این تفاهم‌نامه است.
در این تفاهم‌نامه به اهداف تبدیل مناطق آزاد به قطب‌‏های صنایع خلاق در کشور، ایجاد مزیت‌‏های ویژه و تأمین بسترها و زیرساخت‌های مورد نیاز برای سهولت فعالیت‌های اقتصادی در حوزه صنایع خلاق، تلاش و همکاری مشترک برای جذب سرمایه‌‏گذاران و متخصصان ایرانی خارج از کشور برای حضور در مناطق آزاد و ایجاد زمینه سرمایه‌گذاری‌های جدید در حوزه صنایع خلاق و نیز استفاده از تجربه‌های ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز در توسعه صنایع خلاق مناطق آزاد مورد تاکید قرار گرفته است.
برنامه‌ریزی برای تأسیس شتاب‌دهنده‌های حوزه صنایع خلاق در مناطق آزاد به منظور حمایت بیشتر از فعالان این بخش و نیز جلب همکاری شتاب‌دهنده‌های فعال کشور برای فعالیت در مناطق آزاد تجاری صنعتی با هماهنگی و تصویب کارگروه مشترک میان دو سازمان و هدایت و راهبری آن به سمت و سوی فعالیت‌های صرفاً صادراتی و صادرات کالاهای خلاق محور، تهیه فرصت‌ها و بسته‌های پیشنهادی برای فعالان حوزه صنایع خلاق از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه است.
استفاده از ظرفیت صندوق‌های پژوهش و فناوری و تبیین و گسترش مزیت‌های موجود در مناطق آزاد و تهیه بسته‌های پیشنهادی برای فعالان حوزه صنایع خلاق برای جذب فعالان این حوزه به مناطق آزاد عناوین مهم‌ترین محورهای همکاری مشترک بین این دو سازمان در این تفاهم‌نامه است.

نشست ۲ روزه معاونان فرهنگی سازمان‌های مناطق آزاد به‬ میزبانی‬ ماکو‬ روز گذشته / ‏سه‌شنبه / ‏ آغاز شد و شامگاه‬ امروز / ‏چهارشنبه، ۲۷ تیرماه / ‏با‬ قرائت یک بیانیه پایان یافت.

۷۱۳۲/‏۳۰۷۲
 

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha