۲۷ تیر ۱۳۹۸، ۹:۱۵
کد خبر: 83400432
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جاده های منتهی به چابهار برای ترانزیت کالا مناسب نیست

چابهار- ایرنا- معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار گفت: جاده های منتهی به چابهار برای صادرات و واردات و ترانزیت کالا مناسب نیست و باید هرچه سریعتر مطالعات برای ساخت آزادراه و بزرگراه آعاز شود.

رحمدل بامری روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: جاده های منتهی به این بندر براساس ارتباط شهرها و روستاهای همجوار به یکدیگر ساخته شده و نیاز است برای ترانزیت کالا حداقل هزار کیلومتر از جاده های چابهار- نیکشهر- ایرانشهر به زاهدان و بم، چابهار کنارک به جاسک و چابهار به سرباز- بم و زاهدان ساخته شود.

وی تخصیص اعتبارات برای مطالعه و اجرا راههای ترانزیتی را خواستار شد و خاطرنشان کرد: یکی از دیگر مشکلات این مسیرها سوخت گیری کامیون هاست که با کمبود شدید جایگاه سوخت و مجتمع خدمات رفاهی رو به رو است.

فرماندار چابهار به تشریح اهداف سفر معاونان وزیر راه و شهرسازی و استاندار سیستان و بلوچستان به چابهار پرداخت و بیان کرد: مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی با حضور در بندر چابهار در جلسه رایزنی برای تسریع در امور تجاری و بازرگانی بندر اقیانوسی چابهار شرکت کردند و به برنامه ریزی برای افزایش ترافیک کالا در بندر شهید بهشتی و بررسی پیشرفت پروژه های سرمایه گذاری در بندر چابهار پرداختند.

وی ادامه داد: معاونان وزارت راه وشهرسازی و جهاد کشاورزی، استاندار سیستان و بلوچستان، اعضای هیات عامل سازمان بنادر و هیأت همراه از امکانات و زیر ساخت‌های انبارهای طریق القدس شرکت غله، فرآیند جمع آوری اسکله های نصب سریع و پروژه های دایک حفاظت ساحلی جنوب شرقی و تاسیسات زیربنایی مجتمع بندری شهید بهشتی چابهار بازدید و بر استفاده از این انبارهای بلااستفاده تاکید کردند.

بامری گفت: بازدید میدانی از زیرساخت ها، اسکله ها و تجهیزات دریایی و بندری چابهار و انبارهای شرکت غله و بنادر، افتتاح رصدخانه تخصصی و شرکت در جلسات شورای اداری بندر چابهار، شرکت در نشست های بررسی پیشرفت طرح ها و پروژه های سرمایه گذاری در بندر شهید بهشتی، نشست تخصصی لجستیک بندری، واحد دریایی بندر و شورای اداری و مالی بندر چابهار از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده بود.

فرماندار چابهار اظهار داشت: مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در این سفر اعلام کرد که اعطای تخفیف ۴۰ درصدی هند به خدمات بندری کالاهایی که مقصد آنها از بندر چابهار باشد ارایه می شود و این به توسعه منطقه کمک می کند.

بامری تصریح کرد: ارائه مجموعه اقدامات حمایتی برای توسعه و تسهیل ترانزیت از چابهار به مقصد کشورهای آسیای میانه و افغانستان و اعلام آمادگی سازمان بنادر برای ایجاد دسترسی چابهار از پسکرانه ها به جاده می تواند به حل بسیاری از مشکلات ترافیک کالا و حمل و نقل کمک کند.

وی افزود: ساخت انبارهای جدید توسط بخش خصوصی و احداث سیلو برای بندر چابهار از اولویت‌های خدمات تجاری است و از سازمان بنادر برای ارایه تخفیفها در بندر چابهار قدردانی کردند.

فرماندار چابهار ادامه داد: برقرار کردن تناسب بین ظرفیت های زیربنایی و رو بنایی بندر چابهار و سیاست های تشویقی ویژه برای سرمایه گذاری بخش خصوصی به فعال سازی هرچه سریعتر این بندر کمک می کند.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: موانع تأمین لجستیک در بندر چابهار را بزودی برطرف نموده تا شاهد رقابت پذیری و کاهش هزینه ها باشیم و این پیش نیاز تأمین بار و افزایش ترافیک بندری است.

بامری ورود ۲۰ درصد از کالاهای اساسی سهم استان های شرقی کشور از طریق بندر چابهار را خواستار شد و خاطرنشان کرد: ورود کالاها در این بندر با صرفه و توجیه اقتصادی است و از نظر هزینه و زمان می تواند کالا ارزانتر و زودتر به دست مصرف کننده برسد.

۳۰۴۳**۶۰۸۱

برچسب‌ها

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha