ظرفیت چهارمحال و بختیاری به دانشجویان علمی کاربردی معرفی می شود

شهرکرد - ایرنا- معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به میزبانی چهارمحال و بختیاری گفت : برگزاری المپیاد دانشجویی باعث معرفی این استان به دانشجویان علمی کاربردی می شود.

عیسی کشاورز روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا در حاشیه دیدار از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز چهارمحال و بختیاری افزود: این استان پتانسیل خوبی برای برگزاری مسابقات ملی و بین المللی دارد و برخی از زیرساخت های ورزشی این استان استانداردهای بین المللی را دارد.

به گفته وی، حضور ۳ هزار دانشجوی دختر و پسر دانشگاه علمی کاربردی در چهارمحال و بختیاری در قالب پنجمین المپیاد ورزشی این دانشگاه، باعث معرفی بیش از گذشته این استان به مردم سایر نقاط کشور می شود.

کشاورز اظهار داشت: علاوه بر آشنایی دانشجویان علمی کاربردی، مردم چهارمحال و بختیاری نیز با فرهنگ های مختلف دانشجویان سراسر کشور آشنا خواهند شد و این یک دستاورد بزرگ برای دانشگاه است.

  معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: از سوی دیگر برپایی این المپیاد در چهارمحال و بختیاری، اقتصاد گردشگری از جمله رزو هتل ها، خرید سوغات، حمل و نقل جاده ای را در زمان برگزاری المپیاد تقویت خواهد کرد.

رییس دانشگاه علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به برگزاری پنجمین المپیاد ورزشی این دانشگاه در استان گفت: در این دوره المپیاد ملی ۳ هزار دانشجوی پسر و دختر در ۱۱ عنوان رشته ورزشی از ۳۱ استان کشور به رقابت خواهند پرداخت.

فرید براتی در این دیدار اظهار داشت: دانشجویان پسر در رشته های کشتی آزاد و فرنگی، تکواندو، شنا، دوومیدانی، شطرنج، بدمینتون، کاراته، جودو، تیراندازی تنیس روی میز و دختران ورزشکار شرکت کننده نیز غیر از رشته جودو و کشتی در ۹ رشته مذکور شرکت خواهند کرد.

رییس دانشگاه علمی کاربردی چهار محال و بختیاری، زمان برگزاری پنجمین المپیاد فرهنگی، ورزشی دانشجو. یان علمی کاربردی کشور در بخش بانوان را ۵ تا ۱۱ مردادماه و رقابت پسران دانش آموز شرکت کننده را ۱۳ تا ۱۸ مردادماه سال جاری اعلام کرد.

براتی تصریح کرد: داوری و فرایند برگزاری مسابقات رشته های مختلف ورزشی برعهده هیات های ورزشی استان گذاشته شده است.

وی از فعال شدن ۱۶ کمیته برگزاری پنجمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی کشور در این استان خبر داد و تاکید کرد: با تمهیدات اندیشیده شده این دوره مسابقات با مشارکت دانشگاه شهرکرد، سازمان آموزش و پرورش و دیگر دستگاه های اجرایی مرتبط ورزشی و فرهنگی برگزار خواهد شد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری به دلیل ارتفاع دو هزار متری از سطح دریا و آب و هوای مطلوب به عنوان اردوبام ورزش ایران شناخته می شود و امسال ۴ تیم لیگ برتری فوتبال ایران و برخی از تیم های ورزشی ملی در این استان اردوی خود را برپا کردند.

۲۰۹۷

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha