۲۴ تیر ۱۳۹۸، ۱۶:۱۷
کد خبرنگار: 760
کد خبر: 83396912
T T
۰ نفر
رئیس جمهوری کره جنوبی "اتهامات" ژاپن را چالشی خطرناک خواند

تهران- ایرنا- رئیس جمهوری کره جنوبی گفت، اتهامات وارده از سوی ژاپن مبنی بر صدور مواد ممنوعه از سوی سئول به کره شمالی، چالشی خطرناک در مناقشه رو به رشد محدودیت های صادراتی اعمال شده از سوی توکیو است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، "مون جائه این" امروز (دوشنبه) گفت، این چالشی خطرناک برای دولت ماست که نه تنها از سازوکار جهانی کنترل صادرات و تحریم ها پیروی می کند بلکه نهایت تلاش خود را برای توسعه روابط دو کره و برقراری صلح در چارچوب تحریم ها به کار می برد.

مون از توکیو خواست، دو کشور با انجام تحقیق از سوی یک سازمان بین المللی، به این مناقشه فرسایشی پایان دهند و از طریق گفت وگو از این بست خارج شوند.

وی خاطر نشان کرد، با توجه به اینکه شرکت های ما به وابستگی به مواد و تجهیزات ژاپن پایان می دهند و منابع خارجی واردات خود را تنوع می بخشند، اعمال محدودیت بر صادرات مواد حساس به کره جنوبی، در نهایت لطمه بزرگی به اقتصاد ژاپن می زند.

ژاپن با استناد به "مدیریت نامناسب" مواد حساس صادر شده به کره، بر صدور برخی از این مواد محدودیت هایی اعمال کرد.

گفته می شود ژاپن به تلافی حکم سال گذشته دیوان عالی کره جنوبی مبنی بر پرداخت غرامت از سوی شرکت‌های ژاپنی به قربانیان کار اجباری دوران جنگ و حاکمیت استعمار ژاپن بر شبه جزیره کره، محدودیت‌هایی بر صادرات کالاهای حساس و مورد استفاده در تولید نیمه رساناها به کره جنوبی اعمال کرد اما، توکیو اعلام کرد، این محدودیت ها به خاطر مدیریت نامناسب مواد صادر شده به کره جنوبی اعمال شد.

به نوشته رسانه های ژاپن، کره جنوبی هیدروژن فلورایدی که از ژاپن وارد می‌کرد و در حال حاضر مشمول محدودیت‌های این کشور شده است را به کره شمالی صادر می کرد.

کره جنوبی این گزارش‌ها را بی اساس خواند.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha