۲۳ تیر ۱۳۹۸، ۱۴:۱۴
کد خبرنگار: 1680
کد خبر: 83395218
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

باد شدید همراه با گرد و خاک در راه خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - مطابق الگوی نقشه‌های پیش یابی با تقویت اختلاف فشاری در منطقه شرق کشور به تدریج از امروز (یکشنبه) تا پایان هفته جاری به تناوب وزش بادهای شدید و خیزش گرد و خاک پیش بینی می شود.

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی در اطلاعیه جوی روز یکشنبه اعلام کرد: در نیمه شرقی به ویژه مرز شرقی شهرستان‌های نهبندان، سربیشه، درمیان و زیرکوه وزش بادهای خیلی شدید می تواند سبب وقوع توفان و گرد و خاک و حتی اختلال در تردد و بروز خسارت شود.

همچنین هواشناسی کشاورزی شهرستان بیرجند، تهویه مناسب در گلخانه‌ها و سالن‌های پرورشی، مراقبت از روکش گلخانه‌ها به علت وزش باد شدید، خودداری از انجام عملیات محلول پاشی و سم پاشی به علت وزش باد شدید و تکرار دور آبیاری با توجه به روند گرمایی هوا و پایین بودن رطوبت در گلخانه‌ها و باغ‌ها را سفارش کرد.

این اطلاعیه با اشاره به اینکه مصرف کود ازته در ماه‌های تیر و مرداد باعث تشنگی درخت پسته می شود تاکید کرد که استفاده از این کودها با توجه به میزان آب و وضع هوا انجام شود.

هواشناسی کشاورزی بیرجند اعلام کرد: بهترین موقع برای نمونه‌گیری از برگ‌های پسته به منظور تعیین عناصر غذایی ۱۵ تیر تا اواخر مرداد است.

ثابت نگهداشتن دبی قطره چکان‌های باغات قطره‌ای در ۱۲ ساعت شبانه روز با دبی ۴ لیتر در ساعت، محافظت از کندوهای زنبور عسل به علت وزش باد شدید و توقف بازدید کندوها هنگام وزش باد از دیگر توصیه هاست.

۳۰۲۸

برچسب‌ها

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha