۲۳ تیر ۱۳۹۸، ۱۳:۵۱
کد خبرنگار: 951
کد خبر: 83395038
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نیاز صنایع به نقدینگی ۲.۵ برابر شد

سمنان- ایرنا- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: نیاز صنعت و تولید کشور به نقدینگی، به دلیل فشارهای خارجی و نوسان قیمت ارز، در ماه های گذشته ۲.۵ برابر شده است.

محسن صالحی نیا روز یکشنبه در آئین گرامیداشت روز صنعت و معدن در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی سمنان افزود: توسعه واحدهای صنعتی توجه به نقدینگی و نوسازی ماشین‌آلات خط تولید یکی از محوری‌ترین رویکردهای بخش صنعت کشور است و پنج هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال از منابع تبصره ۱۸ برای کمک به بخش صنعت در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: سیاست محوری بخش صنعت در کشور توسعه واحدهای تولیدی در بخش‌های مختلف است و نیازمندی‌های بنگاه اقتصادی در نمایشگاه‌های مختلف در سال جاری بررسی می‌شود.

وی با بیان اینکه تعامل تولیدکنندگان و مسئولان در این شرایط اقتصادی می‌تواند تأثیر فشارهای خارجی را کمتر کند، خاطر نشان کرد: شعار رونق تولید با توجه به کیفیت کالا حاصل می‌شود و تهدیدها و فشارهای خارجی واردات در ماه‌های گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اقبال بازار داخلی و خارجی در استفاده از کالای باکیفیت ایرانی افزایش یافت.

سمنان از استان‌های پیشتار در سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است

صالحی نیا بیان کرد: حمایت از واحدهای تولیدی و بخش خصوصی در دستور کار است و سمنان از استان‌های پیشتاز در سرمایه گذاری بخش خصوصی در بخش تولید و صنعت است.

وی خاطر نشان کرد: برای به ثمر رسیدن برنامه‌های اقتصادی باید تمامی مسئولان همدل باشند و استان سمنان از صنعتگران و تولیدکنندگان موفقی برخوردار است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: سمنان در سال‌های گذشته از استان‌های برتر کشور در زمینه توسعه و رونق بخش صنعت بوده و باید برای رونق تولید در این استان به صورت مستمر با وجود ظرفیت‌ها اقدام کرد.

صالحی نیا گفت: در شاخص واحدهای صنعتی قابل بهره برداری، سمنان با ۳.۸ درصد از استان‌های برتر کشور است در حالی که این استان هشت دهم درصد از کل جمعیت کشور را دارا است.

وی گفت: باید بسیاری از سرمایه گذاری ها در سمنان در بخش صنعت انجام شود و ساخت واحدهای تولیدی در بخش‌های بهداشتی، غذایی و نساجی در استان سمنان افزایش یابد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بهره گیری از ماشین آلات خط تولید می‌تواند اجرای طرح‌های توسعه‌ای در استان را فراهم کند و سمنان قطب صنعت خودروسازی در کشور است.

در این آیین از تعدادی از فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان نمونه استان سمنان تجلیل شد.

استان سمنان ۲ هزار و ۲۰ واحد صصنعتی و معدنی دارد، استان سمنان یک منطقه ویژه اقتصادی، هشت ناحیه و ۱۰ شهرک صنعتی با یک هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی دارد که ۲۹ هزار نفر در این واحدها اشتغال دارند.

۷۳۳۹/۶۱۰۳

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها