۲۳ تیر ۱۳۹۸، ۱۰:۲۱
کد خبر: 83393993
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امید مربی تیم ملی قایقرانی برای کسب سهیمه المپیک در کایاک چهار نفره

تهران- ایرنا- مربی تیم ملی کایاک ایران مسابقه شاگردانش با تیم روئینگ ۴ نفره را اتفاق خوبی توصیف کرد و گفت: همه تمرکز ما برروی کایاک چهار نفره است تا در پیکارهای جهانی مجارستان در این ماده سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو را بگیریم.

«حسین ملکی» مربی تیم ملی قایقرانی ایران روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایرنا، درباره شرایط ملی‌پوشان پیش از اعزام به رقابت‌های قهرمانی جهان اظهار داشت: تمرکز ما در رقابت‌های قهرمانی جهان قایق کایاک ۴ نفره است تا بتوانیم با قدرت در این تورنمنت شرکت کنیم و به سهمیه المپیک برسیم. به خوبی می‌دانیم که کارمان دشوار است اما تمرینات خوبی داشتیم و اندک اندک ملی‌پوشان به شرایط ایده‌آل نزدیک شده‌اند.

وی افزود: اردوهای پرفشاری داشتیم و پس از اینکه تمرینات مسافت را طی کردیم اکنون ملی‌پوشان در قایق ۴ نفره پارو می‌زنند تا برای روز مسابقه آماده شوند. تا آخر مرداد زمان زیادی نیست و باید تا روز مسابقه به بهترین شرایط برسیم.

وی در پاسخ به این سوال که چقدر شانس کسب سهمیه المپیک وجود دارد؟ تصریح کرد: پیش‌بینی کار ساده‌ای نیست. تلاش می‌کنیم به رکوردی که مد نظرمان است برسیم و بتوانیم در روز مسابقه نیز آن را ثبت کنیم. به هر حال در قایقرانی رقابت ثانیه‌ها است و نتیجه را همین زمان‌های بسیار اندک تعیین می‌کند.

ملکی در پاسخ به این سوال که مسابقه با قایق روئینگ ۴ نفره به چه دلیل بود؟ گفت: هر ۲ قایق شرایط خوبی دارند و به نظرم اتفاق مناسبی رقم خورد که ملی‌پوشان خودشان را محک بزنند. تیم روئینگ برای قهرمانی آسیا آماده می‌شود و «افشین فرزام» مربی تیم ملی رویینگ با اینکه تمرینات ملی پوشانش خیلی سنگین بود این پیشنهاد را داد که مسابقه برگزار شود.

وی افزود: ۲ مسابقه انجام دادیم و زمان‌های خوبی هم ثبت شد. به هر حال همه می‌دانیم که روئینگ در مسافت ۲ کیلومتر مسابقه می‌دهد اما چون ابتدای تمرینشان است و ما باید در مسافت ۵۰۰ متر مسابقه بدهیم این تست را برگزار کردیم. به نظرم تاثیرات بسیار خوبی داشت.

مربی تیم ملی کایاک همچنین گفت: در ماههای گذشته فضای رقابتی نداشتیم. این مسابقه باعث شد ملی‌پوشان یک رقیب تمرینی خیلی خوب و توانمند داشته باشند و در فضای مسابقه قرار بگیرند. خیلی خوب فشار آوردند و زمان مناسبی هم ثبت کردند اما هنوز به آنچه که مد نظر داریم نرسیده‌ایم. همین که تیم کایاک ۴ نفره یک قایق قدرتمند در کنار خودش دید خیلی خوب بود.

ملکی درباره رقابت‌های قهرمانی جهان گفت: در مسابقات قهرمانی جهان همه قایق‌ها برای کسب سهمیه به مجارستان می‌روند. در کایاک ۴ نفره باید بهترین تیم آسیایی شویم که سهمیه بگیریم. به هر حال حریفان قدرتمندی داریم که این مدت با تمام توان کار کرده‌اند. تلاش ما این است که بهترین عملکرد را داشته باشیم.

پیکارهای جهانی قایقرانی (کایاک) و کسب سهمیه بازی های المپیک ۲۰۲۰ توکیو، مرداد ماه در کشور مجارستان برگزار می شود.

برچسب‌ها

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha