۲۰ تیر ۱۳۹۸، ۲۲:۵۲
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 83391907
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار: استقبال از رییس جمهوری، تحکیم پیوند دولت و ملت است

بجنورد - ایرنا - استاندار خراسان شمالی گفت: استقبال گرم و پرشور مردم استان از رییس جمهوری و کاروان دولت تدبیر و امید، علاوه بر نمایش پیوند مستحکم میان مردم و دولت در نظام اسلامی، افتخاری برای این استان خواهد آفرید.

به گزارش ایرنا محمدعلی شجاعی روز پنجشنبه در نشست شورای اداری شهرستان گرمه، با تاکید بر حضور همه اقشار مردم در آئین استقبال از شخص دوم کشور، افزود: در شرایطی که دشمنان تلاش بی سابقه‌ای را برای القای وجود فاصله بین مردم و حاکمیت آغاز کرده‌اند استقبال باشکوه از کاروان تدبیر و امید، می‌تواند این تلاش‌ها را بی اثر کرده و با تقویت اقتدار نظام اسلامی، برگی زرینی بر کارنامه حماسه‌های ماندگار استان بیفزاید.

توسعه استان باید شتاب گیرد

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی اظهار داشت: اعتقاد دارم فارغ از تمام اختلاف نظرها و تفاوت دیدگاه‌ها، آنچه که باید همه بر آن اتفاق نظر داشته باشیم توسعه همه جانبه استان خراسان شمالی است که باید هر چه زودتر شتاب بگیرد.

شجاعی افزود: ماندن در این نقطه و ایستادن به دلیل برخی نداشته‌ها و کمبودهای استان، بهانه‌ای نیست که مردم از ما مسئولان استانی و شهرستانی بپذیرند.

وی تاکید کرد: البته نداشته های استان خراسان شمالی نسبت به دیگر استان‌ها بسیار زیاد است و حال آنکه این استان نیز می‌توانست از همه امکاناتی که دیگر استان‌ها دارند، برخوردار باشد.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور گفت: این فشارهای اقتصادی بر کسی پوشیده نیست و دشمن خود اذعان دارد که این فشارها و تحریم‌های اقتصادی علیه ایران بی سابقه است که تلاش دارد با زیر فشار قرار دادن معیشت مردم، آنان را از نظام جدا کند و یقیناً هدف آنان نه دولت، مجموعه حاکمیت و نظام است.

در خراسان شمالی به جز یک صدا نمی‌شنوید

شجاعی با اشاره به برگزاری نشست شورای تأمین استان با حضور نمایندگانی از نهاد ریاست جمهوری، گفت: استان خراسان شمالی یکپارچه است و کوچک‌ترین صدای مخالفت از استان شنیده نمی‌شود و محیط استان بک صدا و هماهنگ برای رشد و بالندگی آماده است.

استاندار خراسان شمالی، مردم این استان را پای کار دانست و گفت: پایین بودن نرخ بیکاری و بالا بودن نرخ مشارکت اقتصادی استان از میانگین کشور نشان می‌دهد که فرهنگ مردم استان فرهنگ کار است اما وقتی در نرخ اشتغال ناقص، استان سوم کشور هستیم بدان معناست که نیروی کار در استان وجود دارد اما امکانات لازم برای بهره وری لازم از این نیروی کار وجود ندارد.

تلاش برای جبران نداشته های استان

شجاعی گفت: تلاش ما در گام نخست ایجاد زیرساختهای نداشته استان است تا در ادامه سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ایجاد شغل، معیشت و رونق اقتصادی در استان حضور یابند.

وی با تاکید بر تلاش و دوندگی، به جای صحبت و سخنرانی افزود: پس از قطعی شدن سفر دولت، تلاش کردیم با حضور مستمر و مؤثر در پایتخت، در هیچ بخشی کوتاه نیاییم و موفق شدیم حداقل تعهدات اعتباری دولت را ۲ برابر کنیم.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به وارد عرضه کردن بخش خصوصی و بانک‌ها، گفت: یکی از پررونق‌ترین بخش‌های خصوصی که شکی بر درآمد بالای آن نیست بخش پزشکی است اما ما متأسفانه حتی یک بیمارستان خصوصی در استان نداریم.

شجاعی همچنین با بیان اینکه پایین‌ترین نرخ مدارس خصوصی کشور را داریم، گفت: در بخش کشاورزی نیز محصولات فراوانی داریم اما به دلیل نبود صنایع تکمیلی، خام فروشی می‌کنیم و سرجمع صنایع ریز و درشت استان از ۳۲۰ واحد تجاوز نمی‌کند.

توسعه استان در دست خود مردم است

استاندار خراسان شمالی گفت: توسعه استان به دست خود مردم صورت می‌گیرد و اگر هم افزایی، وحدت و جدیت در کار نباشد چیزی به نام توسعه رخ نمی‌دهد.

شجاعی افزود: ما در سطح ملی برای گرفتن امکانات و حق و حقوق استان کوتاه نمی آییم و آنچه که لازم است در سطح ملی پیگیری می‌کنیم چون این حق مردم استان است و اصولاً هدف ما از پیگیری سفر مسئولان ارشد به استان، برای استیفای منافع و حقوق مردم است تا شاهد پیشرفت و آبادانی منطقه خود باشند.

وی توسعه روستاها را مهم خواند و گفت: نمی‌توان از توسعه حرف زد و از روستاها گذشت، زیرا نیمی از جمعیت خراسان شمالی روستایی هستند.

وی تاکید کرد: باید اتفاقاتی در حوزه سرمایه گذاری رخ دهد چون نباید به دلیل نداشته‌ها شاهد مهاجرت مردم باشیم زیرا با این کار داشته‌های ما در حوزه نیروی انسانی را نیز از دست می‌رود.

رئیس جمهوری و کاروان تدبیر و امید روز ۲۳ تیرماه مهمان مردم استان خراسان شمالی خواهند بود.

۵۱۳۲

برچسب‌ها

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha