۲۰ تیر ۱۳۹۸، ۱۰:۳۲
کد خبر: 83391122
T T
۰ نفر

۳۳ کودک روس داعشی از عراق به روسیه بازگشتند

۲۰ تیر ۱۳۹۸، ۱۰:۳۲
کد خبر: 83391122
۳۳ کودک روس داعشی از عراق به روسیه بازگشتند

مسکو – ایرنا – وزارت امور خارجه روسیه خبر داد: سومین گروه از کودکان روس به دنیا آمده در بین اعضای داعش از عراق به روسیه بازگشتند.

براساس گزارش روز پنجشنبه دستگاه دیپلماسی روسیه، این کودکان به شکل غیرقانونی به همراه مادران خود به عراق برده شده بودند.
اقدامات برای بازگشت این گروه از کودکان و نوجوانان به کشور خود با هماهنگی آنا کوزنتسوا نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور دفاع از حقوق کودکان روسیه و با مساعدت وزارتخانه های خارجه، موقعیت های اضطراری و بهداشت و درمان روسیه صورت گرفت.
بر اساس اطلاعات وزارت خارجه روسیه تاکنون ۹۰ کودک و نوجوان روس از خانواده های تروریست ها از عراق به روسیه گرفته شده و به روسیه بازگشته اند. نخستین گروه شامل زنان و کودکان روز ۱۱ شهریور ماه سال ۹۶ به روسیه بازگشتند که در بین آنان سه زن و هشت کودک قرار داشتند.
پس از شکست داعش و فرار نیروهای این گروه تروریستی از موصل و مناطق پیرامونی، مادران و کودکان شهروند روسیه با همکاری بغداد و پیگیری های مسکو به پرورشگاهها و خانه های امن منتقل شدند تا زمینه بازگشت آنان فراهم شود.
براساس اطلاعات انتشار یافته، حدود دو هزار شهروند روس که عمدتاً در مناطق سنی نشین روسیه زندگی می کردند در صفوف داعش در عراق و سوریه حضور داشته اند که بسیاری از آنان تاکنون کشته شده اند.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha