۱۹ تیر ۱۳۹۸، ۱۶:۴۶
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 83390177
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح اتوبانک برای معلولان در چهارمحال و بختیاری اجرا می شود

شهرکرد- ایرنا- سرپرست بهزیستی چهارمحال وبختیاری از اجرای طرح اتوبانک استان برای نخستین بار خبر داد و گفت: این طرح به منظور دسترسی آسان معلولان و جانبازان به خدمات بانکی و دستگاه‌های خودپرداز اجرا می‌شود.

به گزارش ایرنا، معصومه محمدی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران استان به مناسبت هفته بهزیستی افزود: در این طرح فرد معلول و جانباز بدون پیاده شدن از خودروی خود به عابر بانک دسترسی پیدا می‌کند و به راحتی عملیات دریافت وجه را از ۲ دستگاه خودپرداز تعبیه شده در این اتوبانک انجام می‌دهد.

محمدی از شناسایی و بازرسی از ۱۷۶ دستگاه خودپرداز در سطح استان خبر داد و گفت: به منظور دسترسی آسان همه اقشار جامعه به این دستگاه‌ها نقص‌های فنی شناسایی و به بانک‌ها عامل ارائه شده است.

وی اظهار داشت: در استان چهارمحال و بختیاری ۳۲ هزار معلول شناسایی شده است که از این تعداد ۷ هزار و ۵۰۰ معلول مستمری بگیر دائم بهزیستی هستند و مابقی از خدمات موردی بهره‌مند می‌شوند.

به گفته وی، ۶۵۰ دانشجو معلول و یا افرادی که خانواده آنها از کارافتاده و ۵ هزار و ۷۸۱ دانش آموز زیر حمایت بهزیستی قرار دارند.

سرپرست اداره کل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در این سازمان ۱۵۰ خدمت به مددجویان ارائه می شود، گفت: ۳ هزار خانواده در استان نیز زیرپوشش خدمات امور اجتماعی قرار دارند.

محمدی افزود: پرداخت مستمری ماهیانه، پرداخت هزینه‌های درمان، ایاب و ذهاب و پرداخت شهریه دانشجویان و دانش آموزان، ارائه خدمات مشاوره و پیشگیری از خدماتی است که بهزیستی به مددجویان ارائه می‌دهد.

این مسوول اظهار داشت: در حوزه پیشگیری استان در قالب طرح‌های غربالگری شنوایی، بینایی، ژنتیک توانسته رتبه‌های برتر را در سطح کشور کسب کند.

وی، به بحث مسکن و اشتغال به عنوان مهمترین دغدغه جامعه هدف بهزیستی اشاره کرد و گفت: در قالب طرح احداث مسکن برای خانواده‌های دارای ۲ معلول در مناطق شهری ۳۰۰ میلیون ریال و خانواده‌های روستای ۱۸۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت می‌شود.

محمدی به انعقاد تفاهم نامه با بسیج سازندگی برای تامین ۵۰ واحد مسکونی مناطق سیل زده استان خبر داد.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست از شناسایی و تحت پوشش قراردادن ۹۳ کودک کار در استان خبر داد و گفت: کودکان کار با کودکان خیابانی متفاوت هستند.

جواد نجفی افزود: کودک خیابانی، کودکانی هستند هم محل کار و هم محل زندگی شان در خیابان است اما کودکان کار حداقل مکانی برای زندگی دارند اما ناچار به کار در خیابان هستند.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون هیچ گزارشی از کودک آزاری در مهدهای کودک استان انجام نشده است، افزود: هزینه و شهریه مهدهای کودک در استان نیز بر اساس وضعیت مهدهای کودک و ارزیابی کارشناسی هزینه دریافت تصویب و ابلاغ می شود.

معاون توسعه و پیشگیری سازمان بهزیستی چهارمحال و بختیاری نیز به اجرای طرح‌های پیشگیری از معلولیت به عنوان یکی از وظایف و برنامه‌های سازمان بهزیستی اشاره کرد و گفت: در سال گذشته در راستای اجرای طرح تنبلی چشم ۵۲ هزار کودک زیر ۶ سال مورد ارزیابی قرار گرفتند که از این تعداد ۱۳ هزار کودک دارای اختلالات بینایی شناسایی شد.

اشرف عسگری افزود: در حوزه غربالگری شنوایی نوزادان نیز این طرح در تمام بیمارستان‌های استان انجام می‌شود و سال گذشته ۱۸ هزار و ۲۰۰ کودک در این طرح ارزیابی شدند که ۲۸۰ کودک دارای اختلالات شنوایی شناسایی شد.

وی گفت: در بخش مشاوره ژنتیک و پیشگیری از معلولیت نیز ۲ هزار و ۳۰۰ زوج در شرف ازدواج مشاوره ژنتیک دریافت کردند و ۱۸ هزار دانش‌آموز مقطع متوسطه نیز در طرح آگاه‌سازی مشاوره ژنتیک شرکت کردند.

به گزارش ایرنا، ۲۵ تیرماه به عنوان روز خانواده و تکریم بازنشستگاه و روز بهزیستی نامگذاری شده است.

۷۳۶۰/‏۲۰۹۷

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha