۱۸ تیر ۱۳۹۸، ۱۸:۱۵
کد خبرنگار: 866
کد خبر: 83388870
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۵ درصد یزدی‌ها اجاره نشین هستند

۱۸ تیر ۱۳۹۸، ۱۸:۱۵
کد خبر: 83388870
۳۵ درصد یزدی‌ها اجاره نشین هستند

یزد- ایرنا- استاندار یزد گفت: این موضوع قابل تصور نبود که ۳۵ درصد یزدی‌ها اجاره نشین باشند و تصور این بود شاید آمارها کمتر از متوسط کشوری باشد ،متأسفانه ‌اینگونه نیست.

محمدعلی طالبی روز سه شنبه در شورای مسکن استان که با حضور معاون وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، با اشاره به اهمیت مسکن در رونق اقتصادی اظهار کرد: زمانی این بخش فعال بود چرخه اقتصادی نیز رونق خوبی داشت، اکنون رکود بازار مسکن تاثیر خود را در عرصه های مختلف گذاشته است.
وی با تاکید بر اینکه رونق مسکن می‌تواند به فعال شدن دیگر بخش‌ها کمک کند، ادامه داد: در شرایط کنونی با محدودیت‌ها و موانعی در کشور مواجه هستیم می‌توانیم ظرفیت‌های خوبی را در این بخش به وجود آوریم و به اتکای این بخش سایر حوزه‌ها را نیز فعال کنیم.
طالبی افزود: در حوزه مسکن استان مشکلاتی وجود دارد، قبل از اینکه آمارها را بررسی کنیم فکر می‌کردیم شاید وضعیت مناسب‌تر و مطلوب‌تری را داشته باشیم، الان متوجه شدیم این بخش وضعیت مناسبی ندارد.
استاندار یزد با بیان اینکه باید عزم جدی در راستای رونق تولید مسکن باشد، خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلاتی که در بخش کیفیت مسکن وجود دارد، نیاز هست به این بخش هم علاوه بر ساخت و رونق، توجه ویژه و خاصی هم صورت پذیرد.‌
رئیس شورای مسکن استان در ادامه به ظرفیت‌های مطلوب و مناسب بافت تاریخی یزد برای توسعه مسکن اشاره کرد و گفت: امیدواریم با همکاری بخش‌های مربوطه بتوانیم تغییرات اساسی را در بخش مسکن به وجود آوریم.
وی با تاکید بر رفع دغدغه‌های تامین زمین، تصریح کرد: نیاز شهرستان‌ها و روستاهای استان هم در تامین زمین مناسب برای ساخت مسکن باید دیده و مشکلات این مناطق رفع شود تا شاهد تحقق مهاجرت معکوس به روستاها و کاهش آسیب های اجتماعی در مناطق حاشیه شهرها باشیم.
۱۹۶۸/ ۲۰۴۷

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha