۱۷ تیر ۱۳۹۸، ۱۹:۰۷
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 83387314
T T
۲ نفر
آیت‌الله حسینی شاهرودی در ترویج فرهنگ اهل‌بیت خدمات فراوانی انجام داد

قم – ایرنا – آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، با صدور پیامی ضمن تسلیت ارتحال آیت‌الله سید محمد حسینی شاهرودی از علمای حوزه علمیه قم تاکید کرد: این فقیه عالیقدر سال‌ها با تدریس و تالیف و تربیت شاگردان، خدمات بسیاری انجام داده و در ترویج فرهنگ اهل‌بیت (ع) آثار فراوانی از خود به جای نهاده است.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله حسین نوری همدانی، در این پیام آمده است: خاندان شاهرودی خاندان علم و فقاهت می‌باشند و از برجستگان حوزه علمیه نجف و قم محسوب می‌گردند.

در این پیام اضافه شده است: در جوار آستان ملکوتی حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) خبر ارتحال فقیه عالیقدر حضرت آیت‌الله آقای حاج سید محمد حسینی شاهرودی رحمت‌الله‌علیه را دریافت کردم و موجب تأسف و تأثر گردید.

پیام حاکیست: اینجانب این مصیبت را به پیشگاه حضرت بقیه الله الاعظم (عج)، حوزه‌های علمیه، بیت معظم شاهرودی به خصوص آقازادگان محترم آن مرحوم و برادران گرامی‌شان تسلیت عرض نموده و علو مقام برای آن فقید سعید مسالت می‌کنم.

مرحوم آیت‌الله حسینی شاهرودی به عالم تشیع خدمت نمودند

آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی از مراجع تقلید نیز با صدور پیامی خطاب به فرزند این مرحوم آورده است: جناب مستطاب حضرت آیت‌الله آقای حاج سید عبدالهادی شاهرودی، خبر رحلت والد معظم شما، عالم بزرگوار مرجع عالیقدر حضرت آیت‌الله العظمی حاج سید محمد شاهرودی موجب تألم اینجانب گردید.

پیام حاکیست: این عالم بزرگوار که از بیت رفیع علم و مرجعیت بودند و در طول دوران پر برکت خود از خرمن عالمان بزرگی همچون والد معظم خود و آیت‌الله سید جمال‌الدین گلپایگانی کسب فیض نمودند، در راه تربیت شاگردان خوب و فاضل کوشا بوده و با تألیف کتب متعدد و پاسخگویی به مشکلات دینی و اعتقادی مردم خدمت به عالم تشیع نمودند.

در ادامه این پیام آمده است: اینجانب درگذشت این مرجع عالی مقام را در درجه اول به ساحت مقدس امام زمان (عج) و سپس به رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید و حوزه‌های علمیه همچنین به بازماندگان و آقازادگان گرامی به خصوص به جنابعالی تسلیت گفته و علو درجات آن عالم بزرگوار را از پروردگار مسالت می‌نمایم.

ارتحال آیت الله حسینی شاهرودی خسارتی عظیم برای حوزه است

دفتر آیت الله سید موسی شبیری زنجانی از مراجع تقلید نیز با صدور پیامی ضمن تسلیت ارتحال آیت الله حسینی شاهرودی آورده است: ارتحال حضرت آیت الله العظمی حاج سید محمد حسینی شاهرودی خسارتی عظیم برای حوزه‌های علمیه شیعه و مکتب اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.

این پیام حاکیست: آن فقیه عالیقدر قریب به یک قرن عمر پر برکت خود را وقف ترویج و تدریس معارف اهل بیت (ع) کرد و یادگار و بقیة السلف صالح فقیه نامدار شیعه، مرحوم آیت الله العظمی حاج سید محمود شاهرودی (رضوان الله تعالی علیه) بود.

پیام می‌افزاید: دفتر آیت الله العظمی شبیری زنجانی این مصیبت را به بیت فقاهت و سیادت آن عالم ربانی تسلیت عرض می‌کند و غفران و سکینه ابدی را در جوار حضرات معصومین (ع) برای ایشان مسالت دارد.

حضرت آیت‌الله سید محمد حسینی شاهرودی از علمای حوزه علمیه قم عصر دیروز یکشنبه به علت ایست قلبی و در ۹۴ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

ارتحال آیت الله شاهرودی ضایعه جبران ناپذیر است

آیت الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید نیز در پیامی ضمن تسلیت ارتحال آیت سید محمد حسینی شاهرودی آورده است: ارتحال عالم ربانی فقیه اهل بیت (ع) حضرت آیت الله آقای حاج سید محمد حسینی شاهرودی ضایعه جبران ناپذیر است.

وی در ادامه پیام، ارتحال ایشان را به پیشگاه ولی عصر اروحنا فدا و حوزه های علمیه، بیت مکرم، آقازاده های محترم، شاگردان و علاقه مندان ایشان تسلیت عرض نموده و علو درجات آن فقیه راحل را از خدای سبحان مسالت کرده است.

این عالم وارسته فرزند مرحوم آیت‌الله‌العظمی شاهرودی (از مراجع مهم نجف اشرف) بود.

آن شخصیت بزرگ ازلحاظ عدالت و تقوی و زهد و ورع و فقاهت زبانزد خاص وعام بودند و پس از فوت مرحوم آیت الله العظمی سید ابوالحسن اصفهانی (قدس سره) سال‌های متمادی زعامت دینی و علمی و مرجعیّت عامّه حوزه‌های علمیه و جهان تشیّع را بر عهده داشتند.

پیکر این عالم برجسته فردا سه شنبه ۱۸ تیرماه، پس از تشییع در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده می‌شود.

پیام تسلیت نماینده مقام معظم رهبری در انگلستان
نماینده مقام معظم رهبری و مدیرمرکزاسلامی انگلستان ارتحال عالم جلیل القدر و فقیه اهل بیت علیه السلام حضرت آیت الله العظمی حاج سید محمد حسینی شاهرودی رضوان الله تعالی علیه را تسلیت گفت و افزود: فقدان این عالم جلیل القدر موجب تاثر و تالم خاطر عموم شیعیان، خصوصاً علاقمندان و شاگردان آن مرجع عالیقدرشد.
سید هاشم موسوی در این پیام تاکید کرده است که آن فقیه پارسا یکی از استوانه‌های حوزه های علمیه در عراق و ایران بودند که عمر با برکت خویش را در راه اعتلای کلمه حق و نشر معارف اهل بیت علیه السلام و تدریس و تربیت طلاب فاضل و مهذب و تالیف آثار ارزنده و انجام امور خیر و عام‌المنفعه مصرف نمودند.
اینجانب ضمن عرض تسلیت این ضایعه مولمه به محضر مقام معظم رهبری، حضرات مراجع عظام، علمای اعلام و حوزه‌های علمیه به ویژه بیت شریف شاهرودی و خصوصاً اخوی معظم و آقازادگان محترم آن عالم جلیل القدر، رحمت و مغفرت و علو درجات برای ایشان و صبر جمیل و اجر جزیل برای بازماندگان مکرم از خداوند متعال مسئلت دارم.

۷۴۰۴/ ۱۱۷۵

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha