۱۶ تیر ۱۳۹۸، ۱۴:۵۵
کد خبرنگار: 1383
کد خبر: 83384966
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۸۰ مددجوی بهزیستی تهران در انتظار دریافت تسهیلات هستند

تهران- ایرنا- معاون مشارکتهای مردمی و اشتغال بهزیستی استان تهران گفت: ۲۸۰ مددجو از طریق سامانه کارا در انتظار دریافت تسهیلات هستند تا اشتغال و روند تولید را رونق بخشند.

مهشید چوبکار روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد ۱۲۵ نفر به بانک‌ها معرفی شده اند و در حال سپری کردن روند تکمیل پرونده برای دریافت تسهیلات هستند و بقیه منتظر تأیید سازمان بهزیستی برای معرفی به بانک‌ها هستند.

وی افزود: هم اکنون ۳۵۰ تن از مددجویان بهزیستی در سامانه کارا به آدرس https://kara.mcls.gov.ir ثبت نام کرده اند و در حال بارگذاری طرح‌ها و اطلاعات خویش هستند.

معاون مشارکت‌های مردمی و اشتغال بهزیستی استان تهران با اشاره به اینکه این سامانه از ۲ سال گذشته فعالیت خویش را در راستای رونق تولید آغاز کرده است: سامانه «کارا» از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با هدف ثبت نام دریافت تسهیلات طرح‌های توجیهی اشتغالزا در دو برنامه «اشتغال فراگیر» و «اشتغال روستایی» طراحی شده و درحال اجراست.

وی ادامه داد: تسهیلات اشتغال روستایی در رشته‌های مختلف از جمله دامداری، کشاورزی، صنایع دستی و سایر موارد در نظر گرفته شده است که برای کارفرمایان تسهیلات تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان با شرط ایجاد اشتغال برای سه نفر دیگر پرداخت می‌کند.

چوبکار اضافه کرد: همچنین برای خوداشتغالی مددجویان تسهیلات تا ۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

وی بر همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات تاکید کرد و گفت: تعدادی از مددجویان با بانک‌ها در رابطه به تعداد ضامنان لازم برای تأیید مشکل داشته‌اند که از طریق استانداری و فرمانداری این موضوع را پیگیری می‌کنیم تا تسهیل در پرداخت را شاهد باشیم.

معاون مشارکت‌های مردمی و اشتغال بهزیستی استان تهران خاطر نشان کرد: تا کنون به شمارش انگشتان دست مددجویان توانسته‌اند از طریق سامانه کارا تسهیلات دریافت کنند.

تهرام/۸۱۳۸//‏۶۱۳۹

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha