۱۶ تیر ۱۳۹۸، ۹:۴۱
کد خبرنگار: 1110
کد خبر: 83384030
T T
۰ نفر
کارزار تبلیغاتی هانت از نزدیکان بن سلمان پول دریافت کرد

تهران - ایرنا - نشریه اقتصادی بیزینس اینسایدر چاپ لندن روز شنبه فاش کرد که کارزار تبلیغاتی جرمی هانت نامزد پست نخست وزیری انگلیس مبلغی به ارزش 10 هزار پوند از یک شخصیت سیاسی نزدیک به محمد بن سلمان ولیعهد سعودی دریافت کرده است.

این نشریه اقتصادی افزود: "کین کوستا" نماینده ویژه انگلیس در خصوص چشم انداز ۲۰۳۰ عربستان، ۱۰ هزار پوند به کارزار تبلیغاتی هانت کمک کرده است.

حزب کارگر انگلیس از هانت خواسته این کمک مالی را به کوستا بازگرداند و سوالاتی مطرح کرده در باره اینکه چگونه شخصی که منصب دولتی رسمی دارد، می‌تواند به کارزار تبلیغاتی یک حزب داخلی کمک کند.

این نشریه اقتصادی همچنین فاش کرد که بوریس جانسون رقیب هانت نیز سال گذشته کمک مالی به ارزش ۱۴ هزار پوند از عربستان دریافت کرده بود.

جانسون وزیر خارجه اسبق انگلیس چند روز قبل از قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار مطرح سعودی به عربستان سفر کرده بود. وی همچنین اجازه ادامه فروش سلاح به سعودی‌ها را صادر کرد.

نخست وزیر جدید انگلیس و جانشین ترزا می قرار است در تاریخ ۲۴ ژوئیه سال جاری میلادی (دوم مرداد) انتخاب شود.

الجزیره به نقل از این نشریه اقتصادی نوشت: قرار است ۱۶۰ هزار تن از اعضای حزب محافظه کار انگلیس رهبر حزب خود و در نتیجه نخست وزیر آینده را از میان دو کاندیدا یعنی بوریس جانسون وزیر خارجه سابق و دیگری جرمی هانت وزیر خارجه کنونی انگلیس انتخاب کنند.

سه سال پس از آنکه مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا رأی دادند، هم حزبی‌های «ترزا می» به دلیل نارضایتی از عملکرد وی در تحقق برگزیت، او را کنار گذاشتند.

هر کدام از افراد نامبرده نخست وزیر شود، بایستی تلاش کند تا اقدام نیمه کاره «ترزا می» برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را تا پیش از ۳۱ اکتبر (۹ آبان) تمام کند.

هانت مدعی است که ریاضت اقتصادی کمتر بر بخش‌های امنیتی اعمال شده اما برای جلوگیری از افزایش چاقو کشی در جامعه بایستی «تدبیر شود»

جانسون رقیب هانت و بخت اصلی تصاحب کرسی نخست وزیری هم وعده داده است که ۲۰ هزار فرصت شغلی در اداره پلیس ایجاد کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha