اورانیوم را از ۱۶ تیر به هر اندازه که لازم باشد، ‌ غنی سازی خواهیم کرد

تهران- ایرنا- خطیب نماز جمعه تهران گفت: از ۱۶ تیر اورانیوم را به هر وجه و در هر درجه و اندازه که لازم باشد، غنی سازی خواهیم کرد.

«آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی» در خطبه دوم نماز جمعه تهران خطاب به آمریکا افزود: اگر می‌خواهید آب‌های خلیج فارس از نیلی به سرخ تغییر یابد، به فکر حمله باشید.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به کاهش تعهدات برجامی ایران در زمینه غنی سازی اورانیوم اظهار داشت: ایران برای تأمین انرژی برق و کارهای علمی به غنی سازی ادامه خواهد داد. این غنی سازی برای ساخت اتم نیست زیرا ایران نه بمب اتم را مشروع می‌داند و نه به آن احتیاجی دارد.

وی افزود: اگر ایران بخواهد با شما مقابله کند، کافیست نیروگاه دیمونا را با موشک بزند. اسرائیل با وجود موشک‌هایی که در آن وجود دارد ۲۰۰ بار شخم زده خواهد شد. یادتان باشد در خانه شیشه‌ای زندگی می‌کنید و مراقب خود باشید.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به سالروز جنایت آمریکا در ساقط کردن هواپیمای مسافربری ایران، این اقدام را نهایت وقاحت و بی رحمی عنوان کرد و خطاب به رئیس جمهور آمریکا گفت: آقای ترامپ! اقتدار آمریکا را با اقتدار ایران مقایسه کن. در اقتدار ایران، هوش، اخلاقیت و انسانیت و در اقتدار آمریکا وحشیگری، درندگی و لئامت را دیدی.

وی اضافه کرد: ایران پهپاد فوق پیشرفته رادار گریز را در ارتفاع ۶۵ هزار متری می‌زند در حالی که سرنشین ندارد، اما آمریکا هواپیمای مسافربری ایران را در ارتفاع ۱۲ هزار پایی می‌زند و عمداً هم می‌زند و در حالی که مسافر دارد و در این جنایت ۵۳ زن، ۳۶ کودک و ۴۳ تبعه خارجی کشته می‌شوند.

موحدی کرمانی گفت: آمریکا در جای دیگر هلوکاست را به راه می‌اندازد و دو شهر ژاپن را بمباران اتمی می‌کند. ۲۲۰ هزار زن و کودک را در کوره اتم می‌سوزاند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: آمریکا می‌گوید حمله به ایران را لغو کرده است اما من می‌گویم تو حمله را برای چیز دیگری لغو کردی. در لحظات آخر دستور حمله، ناگهان جنازه‌های سربازان امریکایی را در مقابل چشمانت دیدی و از دستور حمله صرف‌نظر کردی. با خود گفتی وقتی اینها پهباد رادار گریز را در ارتفاع ۶۵ هزار پایی می‌زنند با ناوی که در مقابل چشمانشان قرار دارد چه خواهند کرد.
آیت الله موحدی کرمانی در بخش دیگری از سخنانش خطاب به مسئولان گفت: در خطبه‌های گذشته تاکید کردم مسئولان با مردم ارتباط برقرار و با آنان ملاقات کنند، جواب نامه‌های آنان را بدهند. اینکه نشد مسئولان در جاهایی زندگی کنند که مردم به آنان دسترسی نداشته باشند.
وی با استناد به حدیثی از امیرالمومنین (ع) ادامه داد: ممکن است مردم گرفتار باشند، درد و مصیبت داشته باشند. به دادشان برسید ببینید آنها چه می‌خواهند و دردشان چیست. از رهبر یاد بگیرید مرتب با دانشجویان ملاقات دارند حرف‌های آنان را گوش می‌دهند. از رهبر که بالاتر نیستید؛ اگر خودتان نمی‌توانید کسی را انتخاب کنید در جای عمومی بنشیند و درد مردم را بشنوید. چرا بین خود و مردم حاجب قرار دادید؟
وی با قدردانی از مردم داری رئیس قوه قضائیه گفت: لازم می دانم از رئیس قوه قضائیه تشکر کنم هم در بین مردم می‌آید و هم برخورد قاطع و انقلابی با قاضیان ناصالح دارد و وعده هم داده به این برنامه ادامه دهد. از برنامه و وعده‌های ایشان تشکر کامل داریم.
امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به موضوع گرانی اظهار داشت: مسئولان محترم شما شاهد این گرانی‌های سرسام آور هستید، می‌بینید طبقه مستضعف در چه شرایطی هستند، می‌خواهید چکار کنید؟ دولت تان که الحمدالله دولت تدبیر است، دولت امید است، کلید هم که می‌گوئید دارید؛ مشکلات قفل شده را با کلید تان باز کنید، گرانی‌ها را حل کنید، اگر دیدید با کلید قفل‌ها باز نمی‌شود لااقل با چکش باز کنید.
وی ادامه داد: اگر هم دیدید تدبیر شما کارساز نیست و کلید هم نمی‌تواند قفل‌ها را باز کند، با نخبگان ذوی العقول و افراد باتجربه مشورت کنید. دولت با مجلس محترم برای حل این معضل گام بردارد. آقایان مسئولان مستضعفان جانشان به لب و کاردشان به استخوان رسیده است و نزدیک است به حلقوم هم برسد.
موحدی کرمانی با اشاره به افزایش قیمت اجاره بها عنوان و تصریح کرد: چه خبر است؟ چرا انقدر اجاره‌ها بالا رفته؟ مردم نه می‌توانند خانه بخرند، نه رهن و اجاره کنند. وضع اجاره بها را حل کنید. این برای جامعه مشکل سختی است.
امام جمعه موقت تهران همچنین با اشاره به افزایش آمار طلاق در کشور گفت: آمار طلاق هم بالا رفته و خانواده‌ها زود به زود متلاشی می‌شوند، اینها مسائل مهمی است که همه مسئولان دولت، مجلس و حتی قوه قضائیه باید دست به دست هم دهند و این مشکل را حل کنند.
موحدی کرمانی در آغاز خطبه دوم ولادت حضرت معصومه (س)، روز دختر، ولادت امام رضا (ع) و دهه کرامت را تبریک و در پایان خطبه هم سالروز رحلت آقا میرزای تبریزی، شهادت صدوقی، رحلت آقای امینی و رحلت والد رهبر انقلاب حاج جواد را تسلیت گفت.

برچسب‌ها

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha