۱۳ تیر ۱۳۹۸، ۱۱:۴۲
کد خبرنگار: 864
کد خبر: 83381076
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برآورد خرید تضمینی گندم در استان مرکزی ۴۰۰ هزار تن است

اراک - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی گفت: برآورد خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در سال زراعی جاری ۴۰۰ هزار تن است.

«سعید فرخی» روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از سیلوهای ذخیره گندم استان مرکزی در گفت و گو با ایرنا، افزود: ۳۲۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان سال گذشته از گندمکاران استان مرکزی خریداری شده است که با توجه به افزایش بارندگی و اقلیم مطلوب استان پیش بینی می‌شود خرید تضمینی این محصول در سال زراعی جاری حدود ۸۰ تن افزایش یابد.

وی ادامه داد: ۳۲ مرکز خرید در شهرستان‌های استان مرکزی برای خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان آماده سازی و وظیفه ارائه خدمت به گندمکاران را برعهده دارند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی یادآور شد: خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در استان از حدود یک ماه گذشته آغاز و تاکنون ۳۵ تن گندم از کشاورزان خریداری و در سیلوهای استان ذخیره سازی شده است.

فرخی گفت: تمهیدات لازم و مناسبی امسال در راستای تسهیل خرید تضمینی گندم و ارائه خدمت به گندمکاران استان اندیشیده شده است.

وی ادامه داد: تمامی طلب گندمکاران استان مرکزی تا یک هفته گذشته به صورت کامل پرداخت شده است و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده این روند تا پایان خرید ادامه می‌یابد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی خاطر نشان کرد: ۶۰۰ هزار تن ظرفیت ذخیره سازی گندم در استان فراهم شده است و گندمکاران استان می‌توانند با اطمینان کامل نسبت به تحویل محصول خود اقدام کنند.

استان مرکزی به عنوان دومین قطب صنایع مادر تخصصی، چهارمین قطب صنعت کشور محسوب می‌شود و در زمینه تنوع تولیدات صنعتی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

این استان با وجود صنعتی بودن در زمره ۱۰ استان نخست کشور در بخش کشاورزی است که ۹۰ هزار بهره بردار شامل ۲۰ درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند.

۶۷۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و ۲ دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می‌شود.

استان مرکزی با تولید حدود ۵۴ هزار تن گوشت سفید، ۵۳ هزار تن تولید گوشت قرمز، ۳۲۰ هزار تن شیر، حدود ۴۱ هزار تن تولید تخم مرغ از جایگاه ویژه ای در تولیدهای بخش کشاورزی و دامداری در سطح کشور برخوردار است.

۱۹۵۵/‏۶۰۱۳/‏

سرخط اخبار استان‌ها