۱۳ تیر ۱۳۹۸، ۱۰:۴۰
کد خبرنگار: 2961
کد خبر: 83380915
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح خاموشی چاه‌های‌ بافق نیاز به زیرساخت سامانه هوشمند دارد

یزد - ایرنا- فرماندار بافق گفت: اجرای طرح خاموشی چاه‌های آب کشاورزی این شهرستان نیازمند تامین زیرساخت‌های لازم برای نصب سامانه هوشمند، برنامه ریزی و مدیریت تدوین شده از قبل دارد.

محمد زاده رحمانی روز پنجشنبه در نشست شورای حفاظت از منابع آب شهرستان به بخشی از مشکلات کشاورزان در راستای نصب کنتورهای هوشمند بر روی چاه‌های کشاورزی اشاره کرد و اظهار داشت: تنها شیوه‌ای که منابع آب‌های زیر زمینی را نجات می‌دهد نصب سامانه هوشمند است، اما قبل از آن باید زیرساخت‌های لازم فراهم شود.

وی افزود: اگر قبل از آماده شدن زیرساخت‌های لازم، کنتور حجمی به صورت دستوری نصب شود، شاهد بروز فاجعه در بخش کشاورزی برخی مناطق شهرستان خواهیم بود.

این مسئول سیاسی شهرستان بیان کرد: با توجه به تفاوت آب و خاک این شهرستان با شهرهای دیگر، نمی‌شود با نسخه یکسان طرح خاموشی را بافق اجرا کرد.

وی تصریح کرد: گاهی مواقع کشاورزان برای رفع تشنگی به زمین آب نمی‌دهند بلکه برای جلوگیری از افزایش میزان شوری خاک، زمین مورد نظر را آبیاری می کنند اگر بین ۲ دوره آبیاری فاصله ایجاد شود میزان شوری خاک افزایش می باید و منجر به خشکی درختان خواهد شد.

فرماندار بافق خطاب به مسئولان شرکت آب منطقه‌ای استان یزد تصریح کرد: روان آب‌ها و سیلاب در روستاهای بافق همانند دیگر نقاط استان و کشور خیلی سریع حرکت می‌کنند و باید برای آزاد سازی حریم رودخانه برنامه جدی داشته باشیم.

تشکیل کارگروه اجرایی برای تعادل بخشی به این موضوع از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

لایروبی رودخانه‌های فصلی و جلوگیری از تعرض به حریم و بستر برخی رودخانه‌ها، تشریح وضعیت بندهای خاکی شهرستان و اشاره به افزایش ۳۵ درصد بارندگی از دیگر مواردی بود که در این نشست مطرح شد.

آب کشاورزی شهرستان بافق از ۱۳۷ رشته قنات و ۱۲۶ حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق تامین می‌شود.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق یزد قرار دارد.

۷۵۴۳/‏‬ ۲۰۴۷/‏

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha