۱۳ تیر ۱۳۹۸، ۸:۳۰
کد خبر: 83380660
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تهاتر گوشت مرغ با هدف تنظیم بازار در آذربایجان‌غربی

ارومیه- ایرنا- مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام آذربایجان‌غربی گفت: خریداری گوشت مرغ با شرایط جدید به صورت تهاتر با هدف تنظیم ذخایر راهبردی و تعادل بخشی بازار در استان جزء اولویت هاست.

علی محسن‌پور روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: بر این اساس در ازای هر کیلوگرم مرغ منجمد تحویلی به شرکت پشتیبانی امور دام توسط تولیدکنندگان، مقدار یکهزار و ۶۲۵ گرم ذرت و ۸۷۵ گرم کنجاله سویا به نرخ مصوب از محل انبارهای شرکت در اختیار آنان قرار می گیرد.
وی با بیان اینکه گوشت مرغ طی روزهای گذشته در بازار با افت قیمت مواجه شده و نگرانی جدی برای تولیدکنندگان به وجود آورده، اظهار داشت: شرکت پشتیبانی امور دام وظیفه ایجاد تعادل در بازار را دارد و به همان میزان که مدافع حقوق مصرف‌کنندگان است باید مدافع تولیدکنندگان هم باشد.
مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام استان، گفت: عقد قرارداد با واحدهای پرورش گله گوشتی برای خرید گوشت مرغ مازاد این واحد تولیدی به صورت منجمد کارتنی همراه با تحویل نهاده از سوی شرکت پشتیبانی امور دام نیز انجام می‌شود.
وی با اشاره به ایجاد تعادل در بازار عرضه نهاده‌های طیور و کاهش قیمت تمام شده محصول و همچنین تداوم جوجه ریزی در واحدهای مرغ گوشتی، مرغ تخمگذار و مرغ مادر گوشتی در سال گذشته، گفت: مقدار ۵۳ هزار و ۲۳۰ تن نهاده دامی و ۴۱۰ هزار قطعه جوجه یکروزه بین واحدهای مرغداری و پرورش طیور استان توزیع شد.

آذربایجان غربی دارای بیش از ۷۵۰ واحد مرغداری گوشتی، مادر و تخم‌گذار است و علاوه بر تامین نیاز استان، بخشی از گوشت مرغ آذربایجان‌شرقی را نیز تولید می‌شود.

۷۱۲۵/‏۳۰۷۲

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha