۱۵ تیر ۱۳۹۸، ۱۴:۳۶
کد خبر: 83380426
T T
۰ نفر
استقبال دبیرکل سازمان همکاری های فضایی آسیا از همکاری با تهران

پکن- ایرنا- دبیرکل سازمان همکاری های فضایی آسیا و اقیانوسیه (اپسکو) ، گسترش فعالیت های تحقیقی، علمی و فنی با ایران را بسیار مهم دانست و تاکید کرد که این سازمان از همکاری با تهران در این عرصه ها از جمله تبادل اطلاعات استقبال می کند.

پروفسور 'لی شینجون' (li xinjun) روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه اپسکو در زمینه های مختلف فعالیت می کند، افزود: در دستور کار سازمان در طول یک سال فعالیت هایی عرضه می شود که می توان به تحقیقات علمی و فضایی و همچنین تبادلات اطلاع رسانی میان اعضا از جمله ایران اشاره کرد.

وی ایران را از جمله اعضای مهم این سازمان خواند و تاکید کرد این ارگان با تهران ارتباطاتی سازنده و بر اساس همکاری و مشارکت متقابل دارد و از گسترش همکاری ها با ایران استقبال می کند.

این مقام چینی تصریح کرد که در زمینه برگزاری دوره های آموزشی، تبادل نیروی انسانی و همچنین تبادلات دانشجویی، ایران و این سازمان می توانند همکاری های مثمرثمری داشته باشند.

«لی» گفت که در آینده، نسل جوان و فعالیت های آن و همچنین همکاری و تبادلات دانشگاهی و تبادل دانشجو جزو فعالیت های بسیار مهم خواهد بود.

وی درباره تاثیر همکاری های فضایی، علمی و تحقیقاتی در این عرصه نیز گفت انتظار می رود اعضای دیگر از جمله ایران در این بخش ها همکاری های وسیعتری با سازمان داشته باشند.

دبیرکل سازمان همکاری های فضایی آسیا و اقیانوسیه گفت: نسل های آینده و همکاری های علمی زمینه ساز توسعه همکاری میان اعضا خواهد بود.

او گفت: قلمرو فضایی و استفاده مسالمت آمیز از فضا و مقابله با بلایای طبیعی از بخش های دیگر فعالیت های این سازمان محسوب می شود و اعضا می توانند در این بخش ها نیز با سازمان همکاری کنند و این برای توسعه اقتصادی کشورها نیز مهم و سودمند خواهد بود.

لی تصریج کرد: ما در اپسکو بر پایه دستاوردهای دولت ایران، برای به اشتراک گذاری یافته های دیگر اعضا آمادگی داریم فکر می کنم ما می توانیم دانش و فناوری فضایی را تبادل کنیم و آن را با یکدیگر به اشتراک بگذاریم.
دبیرکل سازمان همکاری های فضایی آسیا و اقیانوسیه (اپسکو) افزود: حمایت از ساخت ماهواره‌های مکعبی در دانشگاه‌ها که توسط ایران صورت می‌گیرد مثبت است و دولت چین هم قول پرتاب ماهواره‌های دانشجویی برای اعضای اپسکو را داده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha