۱۲ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۰۷
کد خبرنگار: 1165
کد خبر: 83379635
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳ هزار تن گوشت سفید در نقده تولید شد

۱۲ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۰۷
کد خبر: 83379635
۳ هزار تن گوشت سفید در نقده تولید شد

ارومیه - ایرنا - کارشناس تولیدات امور دامی جهاد کشاورزی نقده گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون سه هزار تن گوشت مرغ در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شد.

توحید اسماعیلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: قیمت تمام شده هر کیلوگرم گوشت مرغ برای مرغداران در حال حاضر ۸۵ هزار ریال است.

وی گفت: ۷۸ واحد صنعتی مرغداری گوشتی در شهرستان نقده وجود دارد که سالانه حدود ۶ میلیون قطعه جوجه ریزی در این واحدها انجام می‌شود.

وی در خصوص پرداخت مطالبه‌های مرغداران توسط کشتارگاه صنعتی خوش پخت بیان کرد: کشتارگاه خوش پخت نقده پس از خریداری مرغ از مرغداران، چک مدت دار ۷۰ روزه برای صاحبان طیور پرداخت می‌کند.

وی به دلایل گرانی گوشت مرغ اشاره کرد و گفت: بالا بودن قیمت دانه مصرفی مرغ، کمبود و گرانی داروها، و پرداخت نکردن به موقع مطالبات مرغداران توسط کشتارگاه، از عوامل اصلی کاهش تولید و گرانی این محصول است.

ظرفیت تولید سالانه مرغ گوشتی در ۷۸ واحد مرغداری فعال شهرستان نقده ۱۲ هزار تن است که این مقدار گوشت سفید توسط یک کشتارگاه طیور در نقده ذبح و به بازار مصرف عرضه می‌شود.

شهرستان ۱۲۷ هزار نفری نقده یکی از شهرهای جنوبی آذربایجان غربی بوده و با ۹۲ روستای تابعه در فاصله حدود ۸۰ کیلومتری جنوب شرق ارومیه واقع شده است.

۹۹۱۸/‏۷۱۲۹

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha