استاندار خواستار افزایش اعتبارات عمرانی روستاهای سیل زده مازندران شد

ساری - ایرنا – استاندار مازندران در مراسم افتتاح نخسیتن واحد مسکونی احداثی سیل زدگان استان که با حضور رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برگزار شد، خواستار افزایش اعتبار عمران مناطق روستایی سیل زده شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد حسین زادگان روز چهارشنبه در این مراسم که در روستای تالارپشت شهرستان سیمرغ برگزار شد، افزود: بنیاد مسکن حدود ۳۰ میلیارد تومان برای عمران روستاهای سیل زده مازندران اختصاص داده است که این میزان کافی نیست و برای بازگرداندن شرایط به قبل از سیل نیازمند ۱۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر هستیم.

وی از رئیس بنیاد مسکن انقلاب الامی درخواست کرد تا این اعتبار را برای تکمیل کارهای عمران روستاهای سیل زده مازندران اختصاص دهد تا رونق تولید در این کانون‌های تولید اصلی استان شکل بگیرد.

نماینده عالی دولت در مازندران تسریع در ساخت و مرمت واحدها ی مسکونی سیل زده روستاهای استان را ناشی از وفاق و همدلی استانی بین تمام مسئولان، نهادهای انتظامی و امنیتی، نهادهای مردمی بویژه بسیج و آحاد مردم از جمله خیرین دانست و گفت: این تجربه مازندران در بازسازی مناطق سیل زده که در کمترین زمان انجام شد، می‌تواند به عنوان الگو به کشور معرفی شود.

حسین ادگان با قدرانی از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سرعت بخشیدن به بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده، افزود: با برنامه ریزی و همکاری موجود باز سازی و نوسازی مناطق سیل زده تا پیش از فرا رسیدن سرما کامل می‌شود.

برابر اعلام بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بر اثر سیل به بیش از ۶ هزار واحد مسکونی در مازندران خسارت وارد شد که از این تعداد ۵ هزار و ۵۵۰ واحد نیازمند تعمیر و بازسازی بودند که تاکنون کار چهار هزار واحد پایان یافته و قرار است تا پایان تیر ماه بازسازی بقیه واحدها هم تمام شده و تحویل مالکان شود.

بر اثر بارندگی شدید و کم سابقه ۲۶ اسفند ماه سال ۹۷ مازندران که تا روز دوم فروردین ۹۸ ادامه داشت، به ۶ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی، ۱۵ دهنه پل ارتباطی، ۳۵۴ نقطه از راههای روستایی و اصلی، هفت هزار سردهنه کشاورزی، آب، برق، گاز بیش از ۱۳ هزار میلیارد ریال خسارت وارد شد.
سیل و سیلاب ۲۶۰ روستا را در ۹ شهرستان مرکزی و شرقی مازندران تحت تأثیر قرار داد و بیشترین خسارت را هم در شهرستان سیمرغ و میاندرود بر جای گذاشت.

۶۹۸۲/‏۱۶۵۴

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha