۱۱ تیر ۱۳۹۸، ۱۶:۲۵
کد خبر: 83378575
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

صادرات از مرزهای گیلان حدود ۷۰ درصد رشد داشته است

رشت- ایرنا- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از افزایش حدود ۷۰ درصدی صادرات از مرزهای استان طی سال گذشته خبر داد.

فرهاد دلق پوش عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر لزوم عدم اتکا به صادرات نفت برای رونق اقتصادی کشور اظهار داشت: سال گذشته ۹۲۱ هزار و ۶۴۸ تن کالا با درامد ارزی ۴۶۴ میلیون و ۹۴۹ هزار دلار از مرزهای استان صادر شد.

وی خاطرنشان کرد: این میزان صادرات از استان از نظر وزنی حدود ۷۰ درصد و از نظر ارزشی ۳۰ درصد نسبت به سال ۹۶ افزایش داشت که این نشان می دهد با وجود همه مشکلات می توانیم شرایط را به فرصت تبدیل کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان خاطر نشان کرد: برخی تولیدات گیلان زمینه صادرات را دارند و ما بایستی از این فرصت برای صادرات آنها بهره بگیریم.

دلق پوش با اشاره به پرداخت تسهیلات رونق تولید یاداورشد: از سال ۹۷ تا کنون، یک هزار و ۱۵۸ مورد پرونده مربوط به واحدهای تولیدی اعم از کشاورزی، صنعت و گردشگری را مورد بررسی قرار داده ایم.

وی میزان پرداخت تسهیلات برای سال ۹۷ برای واحدهای تولیدی استان را یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان عنوان و تصریح کرد: یکصد میلیارد تومان نیز از منابع استانی به دستور استاندار برای رفع موانع تولید اختصاص یافته که از مجموع میزان اختصاص یافته تا کنون ۶۰۰ میلیارد تومان به واحدهای تولیدی پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه اگر بخواهیم در عرصه داخلی و بین المللی به کیفیت و صادرات توجه داشته باشیم، مستلزم توجه ویژه به بروز رسانی است، اظهار داشت: در همین راستا، بازسازی، نوسازی و تجهیز به امکانات روز واحدهای تولیدی و حمایت از تولیدات دانش بنیان و صادرات محور مد نظر است

کاهش واحدهای الاینده صنعتی گیلان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان خاطر نشان کرد: صنعت به عنوان یک شاخص مهم در اشتغال باید رعایت ایمنی، بهداشتی و زیست محیطی را داشته باشد و واحدهای تولیدی و صنعتی ما نیز به همین سمت حرکت می کنند.

دلق پوش با بیان اینکه تعامل بسیار خوبی با اداره کل محیط زیست استان داریم، گفت: در راستای رعایت اصول زیست محیطی، ایمنی و بهداشتی واحدهایی که نیاز به تصفیه خانه داشته اند را ملزم کردیم؛ ضمن اینکه به جد این امر را پیگیری و واحدها را ارزیابی می کنیم.

وی تصریح کرد: با بازنگری واحدهای آلاینده، تعداد آنها از ۷۸ به ۴۰ واحد کاهش یافته است که نشاندهنده حرکت صنایع گیلان به سوی صنعت سبز است.

بیش از سه هزار و ۱۰۰ واحد صنعتی در گیلان فعال است.

۷۲۹۶ /‏۶۰۳۰

برچسب‌ها

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha