۱۰ تیر ۱۳۹۸، ۲۱:۱۸
کد خبرنگار: 1410
کد خبر: 83377421
T T
۰ نفر
۵۲ اثر به جشنواره ملی عکس دریاچه ارومیه راه یافت

ارومیه- ایرنا- شهردار ارومیه گفت: ۵۲ اثر به جشنواره ملی عکس دریاچه ارومیه راه یافته است.

محمدحضرت پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این آثار متعلق به ۲۷ عکاس از شهرهای تهران، ارومیه، تبریز، زنجان، اراک، ماکو، عجب‌شیر، ساری، اصفهان، کرمانشاه و تاکستان است.

وی ادامه داد: جواد پورصمد، اسفندیار اصغرخانی، فرهنگ صفایی‌پور و مهرداد تبریزی داوران این جشنواره هستند که عکس‌های ارسالی عکاسان را برای شرکت در بخش مسابقه و نمایشگاه اولین جشنواره ملی عکس دریاچه ارومیه انتخاب کرده اند.

وی اظهار داشت: مجتبی اسماعیل‌زاد، مینا امین، هادی پناه‌زاده، مهدی پورنصر، سیامک جاوید، کیوان جعفری، محمدرضا جلیل‌زاده، آذین حقیقی، هومن حیدری، احسان دانشبد، امین رحمانی، اکبر رفاهی، مهدی سپهری و مهدی سعادت نام ۱۵ عکاس منتخب جشنواره است.

وی، سید امین سیاح ملی، بیژن شیخ‌علیزاده، احمد صالحی، سهیل فرجی، ملیحه قراچه‌لو، داود قهردار، احمدرضا کریمی، حمیدرضا مجیدی، مهدی محبی‌پور، امیرحسین ملازاده، یوسف ندیم‌پور، مینا نوعی و متین هاشمی را دیگر عکاسان راه یافته به این جشنواره عنوان کرد.

شهردار ارومیه گفت: در اولین جشنواره ملی عکس دریاچه ارومیه ۱۳۵ عکاس در ۲ بخش مجموعه و تک عکس یکهزار و ۱۲ عکس به دبیرخانه ارسال کرده بودند.

وی اضافه کرد: ۴۳ نفر نیز در بخش عکاسی با موبایل با ۱۵۸ عکس شرکت کرده بودند که تنها هفت عکس به مرحله نهایی و مسابقه راه یافت.

حضرت پور گفت: نمایشگاه آثار برگزیده این جشنواره از امروز در محل نگارخانه ارومیه واقع در حوزه هنری آذربایجان غربی افتتاح و تا ۱۵ تیر ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ پذیرای علاقمندان است.

وی بیان کرد: آئین اختتامیه جشنواره ملی عکس دریاچه ارومیه ۱۵ تیرماه جاری با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان می‌دهد.

دریاچه ارومیه در قالب طرح‌های ستاد احیا قرار است ظرف مدت ۱۰ سال / از ۱۳۹۴/ به تراز اکولوژیک خود برسد؛ این دریاچه از اواسط دهه ۱۳۸۰ شروع به خشک شدن کرد و بنا بر آمار بین المللی تا سال ۲۰۱۵ میلادی حدود ۸۰ درصد از مساحت آن خشک شد.

همه کارشناسان داخلی و خارجی بر این عقیده هستند که مشارکت جوامع محلی در کنار اجرای طرح‌های مختلف، نقش مهمی در احیای نگین آبی آذربایجان دارد.

۸۱۳۷/‌۲۰۹۳

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha