۱۰ تیر ۱۳۹۸، ۱۴:۳۰
کد خبرنگار: 1367
کد خبر: 83376718
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تسهیلات بهسازی به ۱۲ هزار واحد مسکونی استان اصفهان پرداخت می شود

کاشان- ایرنا- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان گفت: ۱۲ هزار واحد مسکونی روستایی این استان در سال جاری می توانند از تسهیلات بانکی جهت بهسازی و مقاوم سازی بهره مند شوند.

عبدالحسین خانی روز دوشنبه در حاشیه دیدار با فرماندار آران و بیدگل به خبرنگاران بیان کرد: تسهیلات مسکن روستایی امسال ۴۰۰ میلیون ریال با کارمزد پنج درصد است که جهت بهسازی و مقاوم سازی به شهرها و روستاهای زیر ۲۵ هزار نفر تعلق خواهد گرفت.

به گفته وی، تا کنون ۵۷ هزار واحد مسکونی در استان اصفهان از تسهیلات بانکی مرتبط بهره مند شده اند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان، پیش تر از نوسازی تنها نزدیک به ۲۵ درصد واحدهای مسکونی روستایی این استان خبر داده و یکی از علت های آن را پایین بودن میزان تسهیلات بانکی عنوان کرده بود.

وی یادآور شد: طرح بهسازی مسکن روستایی از سال ۸۴ در کشور آغاز شده و سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی از این تسهیلات استفاده می‌کنند.

با تصویب هیأت وزیران و به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور، ۲۰۰ هزار فقره تسهیلات طرح ویژه نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی روستایی در سال ۹۸ به واجدان شرایط پرداخت می شود.

خانی در ادامه به شناسایی ۲۰ روستای با ارزش و هدف گردشگری این استان اشاره کرد و اظهار داشت: روستای علی آباد از توابع بخش مرکزی شهرستان آران و بیدگل از جمله نقاطی است که به عنوان روستای هدف گردشگری شناسایی و در کارگروه ملی هم تصویب شد.

وی اضافه کرد: در مجموع بین ۲ تا ۶ میلیارد ریال سالانه برای زیباسازی (ساخت دیوار و پیاده رو) این روستاها تخصیص می‌یابد که روستای علی آباد آران و بیدگل نیز امسال از اعتبارهای ملی بهره مند شد.

استان اصفهان دارای بیش از یکهزار و ۷۰۰ روستا و آبادی با جمعیت نزدیک به ۶۰۰ هزار نفر است.

خانی همچنین تعهد بازسازی و ساخت چهار هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی در مناطق سیل زده پل دختر از سوی استان اصفهان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: ۲ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی تا پایان تیرماه بهسازی شد و سایر تعهدها نیز تا پایان سال جاری به انجام خواهد رسید.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان جهت بازدید از طرح‌های در دست اجرای این مجموعه به آران و بیدگل سفر کرده بود.

شهرستان ۱۰۳ هزار نفری آران و بیدگل با برخورداری از چهار شهر و ۱۱ روستا در فاصله نزدیک به ۶ کیلومتری کاشان و ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

۷۴۷۲/‏۸۱۲۳

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha