۱۰ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۵۷
کد خبر: 83376444
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هدف ایران قرار گرفتن در جمع 10 کشور برتر پارالمپیک است

تهران- ایرنا- دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک گفت: با سیاست های کیفی گرایی ورزش به دنبال قرار گرفتن در جمع ده کشور برتر هستیم.

«هادی رضایی» در نشست خبری در جمع خبرنگاران امروز (دوشنبه) در محل این کمیته اظهار داشت: اولین سیاست کمیته ملی پارالمپیک کسب سهمیه نیست بلکه بدست آوردن مدال در توکیو محسوب می‌شود و در این زمینه چهار گروه هدف تعین شده است.
وی ادامه داد: سه گروه اول کسانی هستندکه تخمین زده می‌شود مدال‌های طلا، نقره و برنز کسب کنند و گروه چهارم جوانان با استعدادی به شمار می‌روند که پشتوانه سازی برای بازی‌های آسیایی هنگژو هستند.
سرپرست کاروان ایران در بازی‌های ۲۰۱۸ جاکارتا ادامه داد: با این سیاست در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ توانستیم رکورد کسب مدال طلا را بشکنیم. تمام سیاست ما بر آن است که جاهای خالی کیفی گرایی در ورزش را پر کنیم.
رضایی در توضیح این سیاست گفت: هزینه‌های صرفه جویی در اعزام‌ها را در بخش پایه‌ها و رشته‌های مدال آور بازی‌های آسیایی صرف می‌کنیم.
دبیر اجرایی کمیته مالی پارالمپیک تاکید کرد: در اعزام‌ها دو گروه الف و ب تعیین شده است. در گروه الف رشته‌هایی قرار دارند که هم سهمیه کسب می‌کنند و نیز مدال آور هستند. رشته‌هایی مانند وزنه برداری، والیبال نشسته، جودو، پاراتکواندو، تیراندازی و تیر و کمان در این گروه جای می‌گیرند.
وی عنوان کرد: در گروه ب نیز رشته‌هایی هستند که توان کسب سهمیه دارند و اعزام می‌شوند اما احتمال کسب مدال آنها کم است. اعزام این گروه برای پشتوانه سازی بازی‌های آسیایی ۲۰۲۰ است. رشته‌هایی مانند شنا و گلبال در این بخش قرار می‌گیرد.
رضایی تصریح کرد: برای این ۲ گروه، بسته حمایتی و حق و حقوق خاص در نظر گرفته شده و برحسب پیش بینی نوع مدال، به آنها مبلغ لازم پرداخت می‌شود.
سرپرست کاروان ایران در پارالمپیک ۲۰۲۰ در توضیح برنامه‌های کمیته گفت: موفقیت شانسی بر مبنای قضا و قدر نیست بلکه راهبرد لازم دارد و ما براساس راهبرد حتی مکان تمرین‌ها را مشخص کردیم. انتظار می‌رود با این راهبرد در جمع ۱۰ کشور برتر پارالمپیک ۲۰۲۰ قرار بگیریم.
رضایی در زمینه پاداش‌ها گفت: برای مدال‌ها مبلغ معینی تعیین کردیم و در طول یکسال تا برگزاری رقابت‌ها پرداخت می‌شود. اما اگر مدال نقره به طلا تبدیل شد تمام مابه تفاوت به ورزشکار پرداخت می‌شود و این قانون برای مدال برنز به نقره هم صدق می‌کند.
 

برچسب‌ها

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha