۹ تیر ۱۳۹۸، ۱۷:۰۵
کد خبرنگار: 2211
کد خبر: 83375536
T T
۰ نفر
۶ موزه  میراث فرهنگی در کهگیلویه و بویراحمد ایجاد می شود

گچساران- ایرنا- معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: سه موزه دولتی و سه موزه بخش خصوصی برای نمایش آثار میراث فرهنگی در استان ایجاد می شود.

مسعود شفیعی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: موزه باستان شناسی یاسوج، موزه نفت دز گچساران و موزه مردم‌شناسی در دهدشت از جمله برنامه‌های پیش بینی شده برای معرفی میراث فرهنگی در کهگیلویه و بویراحمد است.

وی بیان کرد: موزه باستان شناسی یاسوج با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی در مرحله نصب ویترین است.

شفیعی تصریح کرد: ۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای احداث موزه نفت در شهرستان گچساران اختصاص یافته است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: زمین مورد نیاز موزه نفت گچساران تأمین شده و قرار است امسال عملیات اجرایی این طرح آغاز شود.

شفیعی ابراز داشت احداث موزه مردم شناسی دهدشت از دیگر برنامه‌های میراث فرهنگی برای معرفی جاذبه‌های فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد در بخش دولتی است.

وی همچنین از برنامه ریزی برای راه اندازی سه موزه خصوصی در شهرهای یاسوج، دهدشت و دوگنبدان در آینده نزدیک خبر داد.

شفیعی عنوان کرد مکان مورد نیاز این موزه‌ها با مشارکت بخش خصوصی تأمین شده و برای نگهداری و تأمین دوربین هر موزه ۴۰۰ میلیون ریال هزینه می‌شود.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این استان با بیش از ۷۶۰ اثر منقول و غیر منقول ثبت شده در آثار ملی ظرفیت‌های خوبی برای ایجاد موزه دارد.
کهگیلویه و بویراحمد در دوره‌های تاریخی مختلف با نام‌هایی مانند بلاد شاپور، جبال گیلویه و کهگیلویه شناخته می‌شد.
استان کهگیلویه و بویراحمد متشکل از هشت شهرستان ۱۷ شهر و یک هزار و ۷۰۰ روستای دارای سکنه با جمعیت ۷۲۰ هزار نفر در جنوب غربی کشور است.
۶ شهرستان گچساران، کهگیلویه، بهمئی، چرام، لنده، باشت در بخش گرمسیری استان و ۲ شهرستان بویراحمد و دنا در بخش سردسیری در دامنه دنا واقع شده است.

‏۳۲۳۹/‏۸۱۴۳

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha