۹ تیر ۱۳۹۸، ۱۱:۰۸
کد خبر: 83374638
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سفیر انگلیس: چوگان بخشی از فرهنگ ایران است

۹ تیر ۱۳۹۸، ۱۱:۰۸
کد خبر: 83374638
سفیر انگلیس: چوگان بخشی از فرهنگ ایران است

تهران - ایرنا - سفیر انگلیس در ایران گفت: ورزش چوگان بخشی از فرهنگ ایران است که نسبت به سال های گذشته رشد خوبی داشته است.

«رابرت مک ایر» در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ورزش چوگان به نام ایران ثبت جهانی شده و بخشی از فرهنگ آنها محسوب می شود که در سال های اخیر نیز مسابقات متنوعی در این کشور برگزار شده است.

او که درحاشیه فینال رقابت های باشگاهی چوگان با خبرنگار ایرنا صحبت می کرد، ادامه داد: در ایران چوگان می تواند رشد کند و توسعه یاید. اما برای رسیدن به این هدف نیاز است حمایت نهاد های دولتی و غیر دولتی را بیشتر همراه خود ببیند. به نظرم با معرفی بیشتر چوگان به مردم، علاقه مندان آن هم جذب می شوند.

وی درباره تفاوت های چوگان ایران با انگلیس گفت: چوگان بخشی از فرهنگ انگلیس است و رقابت ها آن هم به دلیل زمین ها و ورزشکاران زیادی که در کشور انگلیس وجود دارد به صورت حرفه ای اجرا و آموزش داده می شود.

مک ایر درباره اینکه او چقدر می تواند برای انجام بازی دوستانه بین تیم‌های چوگان ایران و انگلیس تاثیر گذار شود؟ گفت: این ایده خوبی است و اگر فدراسیون چوگان ایران به اجرایی چنین رقابت دوستانه‌ای مایل شود، هر کمکی که بتوانم در این باره انجام می‌دهم.

وی خاطرنشان کرد که استقبال خوب مردم در روز پایانی رقابت های باشگاهی چوگان گویایی علاقه ایرانیان به این ورزش است.

رقابت های قهرمانی چوگان باشگاه کشور در باشگاه چوگان و سوارکاری شهدا برگزار شد و تیم‌های کانون چوگان، کاسپین و نقش جهان به ترتیب به مقام اول تا سوم رسیدند.

برچسب‌ها

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha