۸ تیر ۱۳۹۸، ۱۵:۵۲
کد خبر: 83374136
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

بدرقه شهدای گمنام دفاع مقدس بر شانه های ملت

۸ تیر ۱۳۹۸، ۱۵:۵۲
کد خبر: 83374136
بدرقه شهدای گمنام دفاع مقدس بر شانه های ملت

استانها - ایرنا - همزمان با سالروز شهادت رییس مکتب تشیع حضرت امام جعفر صادق (ع) ایران اسلامی شاهد بدرقه شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس بر شانه های ملت بود.

امروز ایران اسلامی از ساعت‌های ابتدایی صبح منتظر خبری نو از جنس شهدا بود، کوچه‌ها، سیاهپوش امام شهیدان بود تا آئین عزاداری رئیس مذهب تشیع به حرمت حضور این شهیدان رنگ و بوی دیگری بگیرد.
سکوت شهر با صدای پای مادران و پدران شهدا شکسته شد، کوچه و خیابان‌های ساکت شهر، لحظه به لحظه شلوغ تر می‌شد، مقصد همه یکی بود، سیل جمعیت حال و هوای دیگری به شهر داد و همه برای رسیدن به میدان اصلی شهر عجله داشتند.

مردم که برای رسیدن فرزندانشان بی‌قراری می‌کردند، در میدان اصلی شهر اجتماع کردند با بغضی در گلو و اشک‌هایی در دیدگان. مادران شهدا دیگر قرار نداشتند، شماری که دلتنگی شأن را با حضور در گلزار شهدای گمنام تسکین داده و آنجا منتظر حضور فرزندان خود ماندند اما آنهایی که هنوز پای رفتن داشتند مسیر خانه تا میدان اصلی شهر را عصا زنان طی کرده و آنجا به انتظار ایستادند.

شهدای گمنام افتخاری بزرگ برای ماست که اعلام کنیم که جوانان این مرز و بوم چگونه از زندگی و حیات خود گذشتند تا اسلام و میهن بماند، آنان با افتخار و سربلندی پرواز کردند و رفتند و اینک ماییم که باید ادامه دهنده راهشان باشیم تا انقلاب و نظام اسلامی هر روز مستحکم تر شود.

یزد

مراسم استقبال و وداع با پیکر پاک و مطهر روحانی شهید شعبانعلی عبداللهی شهید تازه تفحص شده، روز شنبه با حضور گسترده اقشار مختلف مردم در اردکان برگزار شد.

پیکر پاک و مطهر این شهید با حضور جمع زیادی از مردم به سمت مصلی امام خمینی (ره) اردکان و حوزه علمیه برادران اردکان محل تحصیل این شهید تشییع شد.

امام جمعه اردکان در آئین وداع با پیکر مطهر روحانی شهید شعبانعلی عبداللهی گفت: شهر ما به بوی شهادت معطر شده و به همه سفارش می‌کنم وصیت‌نامه این شهید طلبه را مطالعه کنید.

حجت الا سلام سید اسماعیل شاکر افزود: در وصیت‌نامه این شهید بر اطاعت از رهبری، حمایت از انقلاب و نهادهای انقلابی، همراهی با روحانیت متعهد و انقلابی، انس با قرآن، دعا، معنویت، حضور در مسجد، حضور در همه صحنه‌ها و حمایت از انقلاب و اسلام تاکید شده است.

پیکر پاک و مطهر شهید عبداللهی به زادگاهش روستای چاه افضل اردکان منتقل و آئین خاکسپاری با حضور امام جمعه و دیگر مسئولان شهرستان در گلزار شهدای این روستا برگزار شد.

بجنورد

همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) مردم دارالمصلین شیروان روز شنبه به پیشواز پیکر پاک ۱۰ شهید گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس شتافتند.

امام جمعه شیروان در آئین استقبال از شهدای گمنام گفت: شهدا پیرو و دست پرورده مکتب جعفری اند و در واقع در شمار چهار هزار نفر شاگرد امام صادق (ع) هستند.

حجت الاسلام حسین کوثری اظهار داشت: شهدا صادقیون واقعی هستند که راه صد ساله را یکشبه پیمودند و به دعوت امام (ره) لبیک گفته و در این راه سرود عشق و شهادت سر دادند.

وی با بیان اینکه امروز دین خدا مظلوم است؛ گفت: اسلام حامی حقوق بشر است که امروز دشمن با سلاح بی دینی به جنگ اسلام برخاسته است و پیام شهدا به مظلومین دین این است که به مردم خدمتگزاری کنید و آن را نعمت و عبادت بدانید.

کوثری افزود: امروز استکبار شرق و غرب نمی‌تواند ایران را به ذلت بکشاند چون ایران پیرو اسلام است و فقط آنچه می‌تواند عزت ایران را از بین ببرد گناه، معصیت، فساد، بی بند و باری و احتکار مایحتاج مردم است.

شیراز

پیکر مطهر ۲ شهید گمنام دوران دفاع مقدس که اخیراً در مناطق عملیاتی کشف و به شیراز منتقل شده است روز شنبه در میان اشک و آه شهروندان شیرازی تشییع و در بوستان شهروند به خاک سپرده شد.

آئین تشییع پیکر مطهر شهدا با حضور گروه‌های مختلف مردمی و مسئولان استان فارس از محل سه راه قلعه نو به سمت بوستان شهروند برگزار و پیکر شهدا در این بوستان به خاک سپرده شد.

پیکر مطهر ۱۰ شهید گمنام پنجشنبه شب وارد شیراز شده بود و شهروندان شیرازی در آئینی با شکوه از این یادگاران دوران خون و حماسه استقبال کردند.

مراسم وداع با شهدا و یادواره شهدای مدافعین حرم استان فارس نیز شامگاه پنجشنبه در حرم مطهر سیدعلاالدین حسین (ع) برگزار شد، آئین تعدادی از شهدا نیز صبح جمعه در شیراز برگزار شده است.

نوشهر

پیکر مطهر این شهدای گمنام بر دستان اقشار مختلف مردم سلمانشهر و عباس آباد از مقابل پل جمشید آباد تشییع و در پارک کوثر روبروی مسجد جامع سلمانشهر به خاک سپرده شده است.

در این آئین معنوی علاوه بر اقشار مختلف مردم، مسئولان، خانواده‌های معظم شهدا، ائمه جمعه و سردار ملکی رئیس حفظ اثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان مازندران حضور داشتند.

این دو شهید گمنام ۲۰ و ۱۶ ساله در عملیات رمضان و ایذایی والفجر ۸ جزیره بواریان به شهادت رسیدند.

همچنین پیکر پاک چهار شهید گمنام دوران ۸ سال دفاع مقدس امروز شنبه همزمان با شهادت امام جعفر صادق (ع) پس از تشیع بر روی دستان مردم خداجوی شهرهای کجور و پول در غرب مازندران به خاک سپرده شد.

پیکر پاک ۲ شهید گمنام دقایقی پیش در میان حزن و اندوه مردم شهید پرور شهر پول تشییع و در جوار اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این منطقه به خاک سپرده شدند.
نماز جماعت برپیکر این ۲ شهید گمنام از سوی حجت الاسلام شیخ وحید آمی احمدی امام جماعت شهر پول خوانده شد.

همچنین پیکر مطهر ۲ شهید دیگر گمنام دوران دفاع مقدس نیز قرار است عصر امروز (ساعت ۱۷ از مقابل شهرداری کجور تشییع و در محوطه مسجد جامع شهر کجور به خاک سپرده شوند.

این چهار شهید گمنام ۱۶، ۱۸، ۱۹، ۲۳ ساله، در عملیات ایذایی والفجر هشت درمنطقه بوارین و عملیات رمضان در شرق بصره تفحص شدند.

پیکر مطهر این ۲ شهید گمنام دفاع مقدس با حضور گسترده و باشکوه مردم در شهر چالوس تشییع شد و سپس بعد از ورود به شهر مرزن آباد از مقابل مسجد جامع شهر تا پادگان آموزشی شهید ادیبی ناجا در مرزن آباد هم بر روی دستان مردم شهید پور تشییع و در میدان صبحگاه این مرکز آموزشی به خاک سپرده شد.

شهر کرد

همزمان با سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع)، مراسم نشییع پیکر ۴ شهید گمنام و ۲ شهید تازه تفحص شده روزر شنبه در شهرکرد مرکز استان چهارمحال وبختیاری برگزار شد.

پیکر شهیدان "رشید رضایی جوانمردی" جهت خاکسپاری به لردگان و شهید "سید حسن سیدین" روز شنبه پس از تشییع به بروجن منتقل شد.

مراسم تشییع شهدای گمنام و شهید رضا جوانمردی نیز امروز در شهرکرد و شهید سید حسن سیدین در شهرستان بروجن برگزار شد.

مراسم شب وداع با شهید گمنام در سامان، فارسان و شهید رشید رضایی جوانمردی در لردگان امشب در لردگان برگزار و مراسم تدفین این شهدا نیز فردا در زادگاهشان برگزار می‌شود.

شهید رشید رضایی جوانمردی ۱۶ فروردین ۱۳۴۵ در روستای جوانمردی از توابع شهرستان لردگان متولد و به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت و در ۲۱ تیر ۱۳۶۷ در شرهانی توسط نیروهای عراقی به شهادت رسید، اثری از پیکر مطهر این شهید به دست نیامد تا اکنون که به عنوان شهید تفحص شده به استان رجعت و عطر و بوی معنوی را با خود میهمان شهر ما خواهد کرد.
شهید سید حسن سیدین ۳ شهریور ۱۳۴۴ در بروجن متولد و از سوی بسیج در جبهه حضور یافت، در ۲۴ تیر ۱۳۶۱ در شرق بصره عراق به شهادت رسید اثری از پیکر مطهر این شهید به دست نیامد تا اکنون که به عنوان شهید تفحص شده به استان رجعت و بوی کربلایی‌اش استان را عطرآگین خواهد کرد.

مشهد

پیکرهای مطهر ۲ شهید گمنام دفاع مقدس روز شنبه همزمان با سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) در شهرستانهای جوین و خوشاب در غرب خراسان رضوی تشییع شدند.

فرماندار جوین به خبرنگار ایرنا گفت: پیکر مطهر یک شهید گمنام دفاع مقدس با حضور پرشور مردم این شهرستان از آرامگاه شهدای گمنام شهر نقاب به سوی شهر حکم آباد تشییع شد.
حسین جمشیدی افزود: پیکر مطهر این شهید گمنام در بوستان شهر حکم آباد شهرستان جوین به خاک سپرده شد.
فرماندار خوشاب نیز گفت: پیکر پاک یک شهید گمنام دفاع مقدس با حضور مسئولان، خانواده شهدا و مردم این شهرستان تشییع و در بوستان گردشگری این شهرستان به خاک سپرده شد.

حسن ابارشی افزود: امنیت و اقتدار ایران اسلامی مرهون ایثارگری و رشادت شهداست که با گذشتن از جان خود نهال انقلاب اسلامی را آبیاری و ارزشهای الهی و اسلامی را در این سرزمین زنده نگه داشتند.

اصفهان

آیین تشییع هشت شهید شناسایی شده و سه شهید گمنام سالهای دفاع مقدس روز شنبه مصادف با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در اصفهان برگزار شد.

آیین تشییع این شهدا با حضور شماری از اقشار مردم، خانواده معظم شهدا، نیروی نظامی و انتظامی و مسوولان از میدان آبشار به سمت گلستان شهدای اصفهان برگزار شد.

در تفحص‌های اخیر ۱۵۰ شهید سالهای دفاع مقدس کشف شد که از این تعداد یازده شهید متعلق به استان اصفهان هستند.

از این تعداد شهدای اصفهان، هشت شهید شناسایی شده و سه شهید گمنام که از بین شهدای شناسایی شده یک شهید پاسدار، یک شهید ارتشی و ۶ شهید بسیجی هستند.

همچنین مراسم تشییع و تدفین پیکر عباس دیانیان، از شهدای نوجوان دوران دفاع مقدس روز شنبه با حضور جمعی از مردم، خانواده شهدا و مسؤولان در کاشان برگزار شد.

پیکر پاک عباس دیانیان که به تازگی در مناطق عملیاتی تفحص شده، پس از اقامه نماز از سوی آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان از میدان امام تا گلزار شهدای محله مون اردستان تشییع و تدفین شد.

دیانیان ۳۰ اردیبهشت ۱۳۶۱ در جریان عملیات رمضان به درجه والای شهادت نائل آمد اما برای ۳۷ سال مفقود الجسد بود.

بیرجند

پیکر مطهر سه شهید گمنام روز گذشته (جمعه) وارد بیرجند و امروز همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) بر دستان مردم تشییع شد.

این شهدا در سه منطقه عملیانی سومار، شرهانی و شرق بصره تفحص شدند که امروز (شنبه) با حضور استاندار و نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، فرماندهان نظامی و انتظامی، مسئولان، خانواده شهدا، ایثارگران و قشرهای مختلف مردم تشییع و در ۲ نقطه شهرک چهکند و سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی به خاک سپرده شدند.

اراک

پیکر مطهر یک شهید گمنام دفاع مقدس روز شنبه همزمان با ۲۵ شوال سالروز امام جعفر صادق (ع) در اراک تشییع شد.

آئین تشییع پیکر پاک شهید گمنام با حضور خانواده‌های معظم شهدا، مسئولان و اقشار مختلف مردم مؤمن و ولایتمدار شهر اراک، برگزار شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در این آئین به خبرنگار ایرنا، گفت: این شهید گمنام از زمره ۱۵۰ شهید والامقامی است که به تازگی در منطقه زبیدات تفحص شده است.

«مصطفی مشایخی» ادامه داد: پیکر پاک این شهید گمنام روز دوشنبه در شهر جدید امیرکبیر اراک تشییع و تدفین می‌شود.

شهدای گمنام در ۵۹ نقطه استان مرکزی به خاک سپرده شده‌اند.

قم

تشییع هفت لاله گمنام هشت سال دفاع مقدس عطر شهادت را در فضای شهر مقدس قم پر کرده است و مردم شهید پرور این استان درغربت شهدایی که سال‌ها پیکرهایشان بر زمین مانده بود، اشک ماتم ریختند و به یاد مقتدایشان سید و سالار شهیدان بر سرو سینه زدند.

عطر حضور شهدا کوچه و برزن شهر را گرفته است، خیابان شهدا را آب و جارو کردند، خبر آورند خبری در راه است، قم امروز میهمان ۷ لاله گمنام است.
هنوز دقایقی از طلوع آفتاب عالمتاب روز شنبه نگذشته است که خیابان‌های منتهی به حرم مطهرحضرت فاطمه معصومه (س) در تلاطم عجیبی به سر می‌برد، مردم با اشتیاق خاصی خود را به این مکان مقدس می‌رسانند و در این بین حضور مادران شهدا زینت بخش این مراسم باشکوه شده است، قم میزبان پرستوهای بی نام و نشان از کربلای پنج، رمضان و والفجر، سومار و دشت آزادگان، شلمچه و فکه است.

این پرستوهای سبک بال اخیراً به همراه ۱۵۰ شهید دیگر در گروه تفحص مناطق عملیاتی جنوب کشور پیدا شده بودند، که امروز همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) درمناطق مختلف قم به خاک سپرده شدند.

آبادان

همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) پیکر پاک و مطهر سرباز شهید دفاع مقدس عبدالرضا حمودی شنبه در آبادان تشییع و خاکسپاری شد.

در این مراسم که خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و مردم شهیدپرور و انقلابی آبادان حضور داشتند حاضران پس از استقبال از پیکر مطهر شهید عبدالرضا حمودی در حوزه علمیه امام جعفر صادق (ع) در آئین تشییع این شهید بزرگوار شرکت کردند.

در این مراسم که با مرثیه سرایی و مداحی همراه بود شرکت کنندگان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان هشت سال دفاع مقدس بر پاسداشت آرمان‌های شهدا و امام شهدا تاکید کردند.

پیکر مطهر شهید حمودی پس از انتقال به گلزار شهدای آبادان و برگزاری نماز در قطعه شهدای آبادان خاکسپاری شد.

اهواز

پیکر پاک و مطهر شهید " قاسم بلند" از شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس صبح روز شنبه در آیینی در اهواز تشییع و به خاک سپرده شد.

شهید قاسم بلند از نیروهای لشکر ۹۲ زرهی اهواز بوده که در عملیات منطقه عمومی زبیدات در دوران دفاع مقدس به شهادت رسید و پس از ۳۸ سال پیکرش به میهن اسلامی بازگشت.

نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز در این آیین که در محل لشکر ۹۲ زرهی اهواز برگزار شد با بیان اینکه مهمترین ویژگی شهدا، زمان شناسی آنها است گفت: در تمام دوران انقلاب مهمترین ویژگی مردم و امت اسلامی که شهدا نماینده آنها بودند زمان شناسی، وقت شناسی و به موقع عمل کردن بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالنبی موسوی فرد افزود: اگر رهبر معظم انقلاب امروز در مقابل آمریکا ایستاده، به برکت خون پاک شهدا و پشتوانه جوانان در ارتش، سپاه و مجموعه قوای نظامی است که همگی آماده جانفشانی در راه نظام جمهوری اسلامی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha